Toon posts:

Thuis netwerk instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik ben druk bezig een thuis netwerk in te stellen en alles gaat opzich goed. Het netwerk word herkent door beide computers en ze zien elkaar ook. Op de vaste computer kan ik bij de map gedeelde documten van de laptop, probeer ik dit echter andersom dan geeft hij aan dat ik niet genoeg rechten hebt. Het leuke is dat de printer aangesloten is op de vaste computer en ik van mijn laptop wil printen.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-04 00:10

DefLite

Why so serious?

kan je mischien wat meer info geven want jouw start post is erg onduidelijk

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerk wat bestaat uit 2 computers, een vaste pc en een laptop.

Ik heb 'Een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk instellen' op beide computers hetzeflde ingesteld. Op dit moment is er dus een netwerk 'Thuis' en de 2 computers: 'Laptop' en 'Vast' een netwerk. tot hier loopt het goed. Als ik echter op de laptop de gedeelde map van 'Vast' wil openen dan geeft hij een error: \\vast is niet toegankelijk. "u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen. neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt. toegang geweigerd."
open ik van 'Vast' de gedeelde map van 'Laptop' dan werkt het wel en kan ik bestanden uitwisselen.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Controleer eens of je op de vaste pc "bestands- en printerdeling" hebt aanstaan.
Voor Windows XP SP2 is dat bij netwerkbeheer=>netwerkverbinding selecteren=>eigenschappen=>geavanceerd=>firewallinstellingen oid.

Maar als het goed is is die optie ook langsgekomen toen je het netwerk instelde. Misschien per ongeluk toen niet aangevinkt?

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
nope dat is het niet, dat staat aan

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je hebt vast de firewall op de laptop uitgeschakeld, en op de desktop pc niet. Hierdoor werkt het op de desktop pc wel en op de laptop niet. (als je dit snel wil testen zet je gewoon iedere firewall even uit, en dan kijk je of het is opgelost)

En de printer moet je eerst installeren op de laptop. Je gaat dus naar de wizard "printer toevoegen", en dan kies je voor "netwerkprinter". Volg dan alle stappen, en klaar is kees.

Welke firewall(s) gebruik je eigenlijk?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

FAQ - Network Troubleshooting

Neem die eens aandachtig door. Dit heeft te maken met rechten en daarover is al genoeg geschreven. Probeer ook eens die foutmelding (te vertalen naar Engels en dan) in te typen bij Google.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.