Toon posts:

AMD SEMPRON 64bit niet herkend..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een 2de pc met een SEMPRON 64BITT 2600+ en een PcChips K8 M861G met 512 mb geheugen en gewoon een standard hdd etc
Volgens PcChips ondersteund dit 64bitt..
dan is mijn probleem als volgt:
Alles in mekaar gezet en dan is het eerste al opmerkelijk ik druk de voedings stekker erin en gaat de pc gelijk aan en dan start hij op en zegt hij Unknown Processor... en dan kan je niet in de bios komen of wat anders alleen uit drukken is er iemadn bekend met dit probleem?

ik heb google etc al geraadpleegd maar ik zit echt met me handen in het haar :S

alvast bedankt!

Verwijderd

klopt...er is een firmware upgrade noodzakelijk voor dit bord bij gebruik van een 64bits sempron. De update is te downloaden van hun site. Je kan deze echter alleen uitvoeren met een werkende processor op het bord, je zult dus even een athlon 64 moeten lenen...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Als het nieuwste BIOS de AMD Sempron64 wél ondersteunt moet je een oudere CPU vinden om het BIOS mee te flashen zodat de nieuwe CPU wel werkt.

Er zijn ook andere opties : Hotflashen of BIOS Chip eruit halen en laten flashen door iemand anders :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
En wat als je nou geen andere cpu hebt en het vandaag af moet zijn :| :(
nog andere oplossingen bekend? :'(

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:18

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:51:
En wat als je nou geen andere cpu hebt en het vandaag af moet zijn :| :(
nog andere oplossingen bekend? :'(
:P

A: Iemand opzoeken die er 1 heeft.
B: Kijken of de lokale pcboer je kan helpen
C: De moed opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
Niet bepaald grappig ....

Ik zit er namelijk echt doorheen... :'(

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:02

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

kun je je mobo nog terugsturen naar webshop/winkel?
Zo ja, doe dat dan...

An Explanation of l33t Speak

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Buzz_Lightyear schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:11:
kun je je mobo nog terugsturen naar webshop/winkel?
Zo ja, doe dat dan...
Hij wil het vandaag opgelost hebben, dan wordt terug sturen niks, je kent niemand die er toevallig 1 heeft? Ik weet dat het nog niet zo is dat ie op ieder zijn bureau staat maar niemand die een AMD64 heeft?

Verwijderd

diegene moet denk ik maar gewoon even geduld hebben...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas die hebben er geen genoeg mensen die een pc hebben maar natuurlijk processors die niet worden ondersteund :(

Verwijderd

Topicstarter
woont er niet een van jullie in de buurt (friesland) :P nog steeds op zoek alle computer winkels opbellen voor een ander MB want die zijn goedkoper maar niemand vor de sempron 64bitt :(

Verwijderd

Er is toch bijna overal wel een winkel te vinden die bv een ECS K800m8 heeft liggen, kost rond de 37 euro....ook onboard vga...

Verwijderd

Topicstarter
hier niet maar kan het nog eens proberen toch bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
die ondersteunen dus de amd sempron 64bitt uit zich zelf ?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ga gewoon naar de eerste de beste pc-shop en biedt ze 10 euro als ze even je BIOS flashen. Leg ze gewoon ff de boel uit en klaar. Vast wel een paar die zo een CPU hebben liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ze willen het niet voor me flashen helaas ... dus word het niet vandaag... en heb ik dus pech en moet ik maar wat anders doen.

Verwijderd

Topicstarter
TOCH BEDANKT VOOR JULLIE HULP! _/-\o_ :)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:P Ik woon wel in Friesland maar wel vlak bij buitenpost, zag bij je profiel sneek staan dus dat is een dik uurtje of rijden, het is jammer dat het net vandaag moet als het nu maandag was kon je van mij wel ff langskomen want dan vervang ik mijn eigen moederbord toch en heb ik een losse A64 liggen dan kon het zo ff geflashed worden

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

[mod-mode]
misschien een tip, maar vat je posts samen in 1 bericht of bewerk ze. Nu staan er een paar van jou gelijk na elkaar 8)7

[/mod-mode]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het sorry :)
Pagina: 1