Toon posts:

[XP] uninstalls are not working.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers.

Veel van mijn uninstalls doen het niet.
ik wil "oude" games die ik niet meer speel (doom3 Battlefield richard burns enz)
maar in configscherm>software staan ze aangegeven maar als ik op verwijderen klik gebeurd er niks. Krijg ook geen foutmelding.

als ik via start>richardburns>uninstall op eigenschappen klik vind ik dit:
"C:\Program Files\InstallShield Installation Information\{92C7D009-A464-4948-A980-7A3E28CB2F49}\setup.exe"

De map \{92C7D009-A464-4948-A980-7A3E28CB2F49} staat niet tussen de andere. (heb natuurlijk wel alle verborgen bestanden weergeven aan en dat soort dingen.

Ik heb al gegoogled en daardoor denk ik dat er iets in mijn register niet helemaal in orde is.
wat denken jullie en hoe zou ik dit kunnen oplossen.
Ik ben geen voorstander van progjes vol met spyware die je kunt vinden op tweakxp.net/org/com. Want daar wordt ik iedere keer naar toegestuurd via google.

Heeft iemand dit eerder gehad.
Ik heb het bij verschillende programma's.
Een paar kon ik weer wel verwijderen (om het eenvoudig te houden.... :/

info
XP PRO SP2
ASUS L5GX laptop
3.2 Ghz @ 3.2Ghz
1 GB kingston RAM
80GB travelstar
ATI 9700 Pro 128 mb

THX!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het lijkt me eigenlijk niks met je register te maken hebben. Je zegt zelf dat de map met de uninstall niet bestaat, dus die is door een of andere rede verwijderd. Dat je die andere programma's niet kunt verwijderen kan dus dezelfde rede hebben.

Je kunt eens in die andere \902332.... mappen kijken in de setup.ini file (de meeste hebben er normaal 1 bijstaan) of hij niet gewoon naar de verkeerde map gelinkt staat.

Als dit niet lukt en je hebt er verstand van kan je ook de spellen/software ook handmatig verwijderen en de registerverwijzigingen verwijderen. In HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall staat de geinstalleerde software/spellen dus als je hem uit Add/Remove Software wil moet je hem hier verwijderen.

IIg succes ermee

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de enige die er tussen staan.

C:\Program Files\InstallShield Installation Information\{0C8CD594-4C26-4AD9-AEAB-C6245D8EA9EE}
C:\Program Files\InstallShield Installation Information\{0D093D4A-C6F5-4258-8E13-94F8EA6C6A4C}
C:\Program Files\InstallShield Installation Information\{2B653229-9854-4989-B780-D978F5F13EAB}
C:\Program Files\InstallShield Installation Information\{6BE2A4A4-99FB-48ED-AE1E-4E850389F804}
C:\Program Files\InstallShield Installation Information\{8F722FA9-B994-4C9B-B292-FD32D6206EDF}
C:\Program Files\InstallShield Installation Information\{520B1077-6B1F-4B9B-B7BC-8CD2F04982C3}
C:\Program Files\InstallShield Installation Information\{520B1077-6B1F-4B9B-B7BC-8CD2F04982C3}

Ik zou niet weten hoe ze verwijderd zijn. (doet er nu ook niet echt toe zaken)

Wat ik eigenlijk wil is ze volledig verwijderen.
moet ik dat dus nu als volgt doen
- deleten van mappen van de juiste programma's
- deleten van startmenu verwijzingen
- deleten van add/remove software menu via de regedit regel die je hier boven schreef.

Maar dan staan er toch nog steeds verwijzingen in het register of vergis ik me nu? (gebeurd wel vaker hoor.... 8)7 ;) )

bedankt voor je reply

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 15:07 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je kunt met control+f (gewoon zoeken dus) je register doorzoeken naar de naam of maker van het spel/programma, maar hierbij moet je wel opletten met wat je verwijderd. Als je dit gaat doen zou ik iig een backup van je register maken in het geval dat het mis gaat en natuurlijk goed opletten dat je niet de verkeerde keys verwijderd.

Edit: Trouwens die lijst van InstallShield dir's had ik niet echt wat aan :P, maar in die mappen staat vaak een system.ini en daar staat meestal wel de naam van de software in. Misschien dat hij naar de verkeerde dir verwijst, maar het lijkt me stug eigenlijk

[ Voor 29% gewijzigd door Kixtart op 22-10-2005 16:01 ]

☻/
/▌
/ \