Zou het aan de warmte kunnen liggen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zal voor de duidelijkheid eerst even mijn computer configuratie opsommen.

- Celeron 500 @ 500
- Asus Mainboard P3B-F
- Voodoo Banshee 16 MB AGP

Als ik 3D-Mark ( www.madonion.com draai dan stopt hij al na 15 seconden. Zou dat kunnen komen dat mijn processor of videokaart te warm wordt ? Ik heb het al onder Win98 en WinME geprobeerd meer dezelfde problemen keren steeds weer terug. Ligt het aan de warmte ?

Greetz,
Bulldog

Verwijderd

Dat kan, maar hoeft niet. Heb je al andere drivers geprobeerd??
Is de IRQ voor je videokaart gedeeld??
Als die gedeeld is met de USB dan zou ik USB toch eventjes uit zetten en dan proberen.

Wordt de processor warm?? Effuh voelen op het blok. Hetzelfde voor de videokaart.

• me1299
  • Laatst online: 18:22

me1299

$ondertitel

Ik heb een AMD, met Banshee, en na ff lekker tweaken.. wordt hij vet snel.

1x had ik hem een beetje teveel getweaked van het goede, toen stond mijn PC ook na een paar sec. zo vast als een rots in 3DMARK 2000... :(

Misschien moet je hem inderdaad wat beter coolen...

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb ook een celeron500. Met het standaard heatsinkje wat erop zat, werd hij superheet. Was zo maar 60 graden ofzo.
koelprut helpt goed, lappen van de heatsink ook. Ik draai nu 563 mhz met dezelfde heatsink, op een graadje of 30/40

in je bios kan je wel zien hoe heet hij wordt.
Trouwens...wel ff de nieuwe bios (1005) flashen, want die ouwe had ook wat errors wat betreft de temperatuur meting.
En asus probe is ook best handig. Kan je installeren van de cd die bij het moederbord zit, en die geeft ook de temperatuur aan.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik ook: Heb een celly 500, toen ie nog op 500 liep met kl*te-koeler (niet eens kogelgelagerd) werd ie max 50 graden. Nu heb ik een gewone kogelgelagerde koeler gekocht en wordt ie ong 35 graden op 563 Mhz.
Scheelt dus nogal wat voor koeling je hebt.

• me1299
  • Laatst online: 18:22

me1299

$ondertitel

Max 50 graden? Das toch heerlijk cool man!!

Toen het zo heet was in Nederland werd mijn CPU geregeld 73 graden.

In Windows 2000, met Cool programma, en grote ventilator met zei plaat open.. :( :(

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• sjaak
  • Laatst online: 26-08 15:33

sjaak

un giorno credi

Cool! Mijn celly 466, op een MSI-6199VA met originele intel koeler, wordt met 30 graden buiten iets van 32 graadjes celsius... Valt wel mee dus :)

• sjaak
  • Laatst online: 26-08 15:33

sjaak

un giorno credi

Wat is trouwens een aanvaardbaar temperatuurtje als je gaat overklokken?

Verwijderd

73 graden!!!!!! jesus mijn athlon 750@900 wordt met een globalwin vos 32 max 45 graden met kast dicht. Slecht 1 6cm zuigertje aan de achterkant en een cardcooler
Pagina: 1