Toon posts:

Reboots bij MSI K8MM-V in combinatie met Sempron64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort de niet zo heel tevreden bezitter van een MSI K8MM-V 754 moederbord. Ik heb deze namelijk aangeschraft als cadeau voor mijn vader en heb hier veel problemen mee.
Ten eerste herkende het bord de Sempron64 2600+ niet. Maar dit was met een zeer omslachtige biosflash snel opgelost.

Wanneer ik in windows vervolgens de Chipset-drivers installeer krijg ik last van een groot probleem. Elke keer wanneer ik windows XP pro SP2 opstart nadat ik de drivers heb geinstalleerd reboot het systeem na 10 seconden. De chipsetdriver herkend de processor tevens als Athlon64.
De supportsite van MSI kent dit moederbord niet eens, dus daar hoef ik ook niet aan te kloppen. :(

Heeft iemand hier ook ervaring mee, en weet misschien iemand een work-around?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je installeert hopelijk niet de IDE-drivers? Installeer Windows eens volledig opnieuw ZONDER IDE-drivers. Als je die gebruikte, lost dat vast en zeker je probleem op. Welke drivers installeer je verder (voor welke onderdelen)?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05
De chipset drivers zorgen niet voor het herkennen van je cpu, hiervoor zul je een driver van AMD moeten installeren.

[ Voor 25% gewijzigd door Nielson op 22-10-2005 17:24 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Nielson schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:22:
De chipset drivers zorgen niet voor het herkennen van je cpu, hiervoor zul je een driver van AMD moeten installeren.
Wat een onzin, ik heb nog nooit een processordriver hoeven te installeren, die bestaan niet eens. Ze zijn er tegenwoordig alleen voor om Cool 'n Quiet en soortgelijke features goed te laten functioneren, maar aangezien de TS niet over deze optie beschikt, heeft hij dus helemaal geen CPU-driver nodig. Hoe heeft ie anders ooit Windows geïnstalleerd :? Dat ie als Athlon64 wordt herkend zou kunnen, zou niet zo'n groot probleem moeten zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 22-10-2005 19:55 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:05
Ik zeg ook niet dat 'ie de cpu-driver nódig is, maar misschien dat deze ervoor zorgt dat z'n cpu wel goed herkend wordt, aangezien dat een van de problemen van de TS was. Overigens spreek je jezelf nogal tegen, je zegt eerst dat ze niet bestaan, en vervolgens dat je ze alleen nodig hebt voor bijvoorbeeld C'n'Q.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:22
Sempron 64bit = meestal nieuwe bios installeren.
Bij meeste fabrikanten zijn dit nu nog beta biosen, dus probeer die te bemachtigen

Verwijderd

Topicstarter
The Source schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 11:31:
Sempron 64bit = meestal nieuwe bios installeren.
Bij meeste fabrikanten zijn dit nu nog beta biosen, dus probeer die te bemachtigen
The__Virus schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:06:
Je installeert hopelijk niet de IDE-drivers? Installeer Windows eens volledig opnieuw ZONDER IDE-drivers. Als je die gebruikte, lost dat vast en zeker je probleem op. Welke drivers installeer je verder (voor welke onderdelen)?
Nieuwste bios is al geladen, zonder nieuwe bios herkend het systeem de proc niet eens. Apparatenbeheer geeft gewoon Sempron 2600+ weer. Dus dit zit wel goed. Ik heb IDE-drivers, SATA-drivers etc allemaal al handmatig geinstalleerd. Geen enkel probleem.

Puur en alleen wanneer ik met de MSI-cdrom de optie chipsetdrivers installeren kies krijg ik het scherm waarin de gedetecteerde proc Athlon64 is, en krijg ik last van het bovenaan genoemde probleem.

Windows is opnieuw geinstalleerd zonder de chipsetdrivers, wel met IDE-drivers etc. Systeem draait nu goed, maar ik ben benieuwd of ik nog wat meer prestaties kan realiseren door de chipsetdrivers te gebruiken. Ik zou deze toch graag eens willen proberen zonder het bovenaangenoemde probleem te krijgen.
Het probleem zit niet in het herkennen van de processor door windows of het moederbord maar in de ondersteuning van de Sempron64 door de chipsetdrivers.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 19:42 ]

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

Tom-my

w03iz0rz

Hmm apart hier ook meerdere keren gehad met meerdere van dezelfde configuraties (mboard+cpu). Of je nu xp of win2000 gebruikt, allebei doffe ellende. Bios ga ik nu even proberen, kijken of dat het probleem oplost. Vind het goedkope en kwa specs leuke boardjes, maar ik krijg alleen maar gezeik met deze boarden :S (en dat met meegeleverde drivers ..).

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=647

1e hit met google, daar kun je toch wel drivers downloaden!

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

Tom-my schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:41:
Hmm apart hier ook meerdere keren gehad met meerdere van dezelfde configuraties (mboard+cpu). Of je nu xp of win2000 gebruikt, allebei doffe ellende. Bios ga ik nu even proberen, kijken of dat het probleem oplost. Vind het goedkope en kwa specs leuke boardjes, maar ik krijg alleen maar gezeik met deze boarden :S (en dat met meegeleverde drivers ..).
Importeur gebeld van msi, het probleem zou zijn dat de meegeleverde spullen (bios op mboard) + driver cd zouden een verkeerde, te oude, versie zijn. Oplossing moet ik nog uitproberen, maar het volgende zou moeten werken.

In veilige modus opstarten, daarna dmv msconfig het flowdown cpu programma uitvinken.

Hierna zou alles probleemloos moeten werken.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:13
Je moet idd die CPU Slowdown (niet flowdown) uitzetten in de veilige modus. Dit probleem is met een bepaalde driver CD versie van MSI.

Je kunt ook gelijk de nieuwste drivers van www.viaarena.com downloaden als je het goed wilt doen.

• Tom-my

Tom-my

w03iz0rz

wouterhelm schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:04:
Je moet idd die CPU Slowdown (niet flowdown) uitzetten in de veilige modus. Dit probleem is met een bepaalde driver CD versie van MSI.

Je kunt ook gelijk de nieuwste drivers van www.viaarena.com downloaden als je het goed wilt doen.
mjaa typo :P

Verwijderd

Je CPU word toch herkent door JE Multiplier X FSB , en naarmaate daar een X aantal mhz uitkomt geeft ie aan een 2400+ of 3000 + etc.

Verwijderd

wouterhelm schreef op donderdag 03 november 2005 @ 11:04:

Nogmaals een argument om niet zondermeer de MB cd erin te pleuren en op elke requester Next of Volgende te klikken :)

Drivers installeer je niet met een MB cd, maar installeer je stuk voor stuk manueel :)
Pagina: 1