Toon posts:

3 kaarten + PCIe VS AGP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb een vraagje wat zijn nu de voordelen van PCIe t.o.v. AGP? (of omgekeerd)

en wat van deze kaarten is nu de beste?
1) nVidia GeForce 6600GT
Ondersteunde PCI-Standaard PCIe x16
Grafische chip Chip nVidia GeForce 6600GT
Snelheid 500 MHz
geheugen Capaciteit 128 MB
Type GDDR3
Snelheid 1000 MHz
Interface 128 bit
RAMDAC 1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz

2) Power Color X800Pro
Type AGP
Ondersteunde AGP-Standaarden AGP 4x AGP 8x
Grafische chip Chip Radeon X800 Pro
Snelheid 475 MHz
Pixel-Pipelines 12
Geheugen Capaciteit 256 MB
Type GDDR3
Snelheid 900 MHz
Interface 256 bit
RAMDAC 1. RAMDAC 400 MHz
2. RAMDAC 400 MHz

of 3)GeCube X850Pro/TD
Ondersteunde PCI-Standaard PCIe x16
Grafische chip Chip Radeon X850Pro
Snelheid 500 MHz
Pixel-Pipelines 12
Geheugen Capaciteit 256 MB
Type GDDR3
Snelheid 1000 MHz

Zou een PCI-e kaart werken op mijn mobo? (ASUS K8N)

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Volgens mij heb je hier reviews voor.

En of het op jou Mobo werkt, lijkt mij vrij duidelijk......

Wat heb je zelf al nagezocht ??

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Een antwoord op je vraag zul je niet krijgen.
Je moet de reviews maar bekijken en zelf een keuze maken.
Ik geloof dat de 6600gt de beste prijs kwaliteit verhouding heeft, maar daar moet je dan ook wat snelheid voor inboeken.
Belangrijk om naar te kijken bij de vele benchmarks is welk spel jouw voorkeur heeft. Speel je bijna alleen maar doom ofzo, laat die benchmar dan ook doorslaggevend zijn.

En ik geloof dat er geen snelheidsverschil zit tussen de pci en de agp- varianten.
Tevens ondersteund Nvidea iets weer wel wat ato weer niet doet etc. Maar bij deze sets kaarten moet je je daar niks vanaan trekken. Als je echt top wilt, ach dat weet je zelf ook wel, dan moet je een van de nieuwste nvidea kaarten hebben.

Maar nogmaals, genoeg (zeker ook actuele) reviews!

[ Voor 24% gewijzigd door omitz op 22-10-2005 14:12 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Er vanuit gaande dat je een K8N-E (deluxe) hebt ipv van de nieuwe K8N4-E (deluxe), gaat er alleen maar AGP op passen. Dus dan is de keuze tussen die 3 kaarten snel gemaakt natuurlijk. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:12:
Er vanuit gaande dat je een K8N-E (deluxe) hebt ipv van de nieuwe K8N4-E (deluxe), gaat er alleen maar AGP op passen. Dus dan is de keuze tussen die 3 kaarten snel gemaakt natuurlijk. ;)
ja ik heb ff gecheked en ik zie dat het AGP is, maar werkt een PCI-e kaart totaal niet op een PCI slot? ik d8 dat het wel ging werken :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:16:
[...]

ja ik heb ff gecheked en ik zie dat het AGP is, maar werkt een PCI-e kaart totaal niet op een PCI slot? ik d8 dat het wel ging werken :?
Jij moet echt even wat bladen doorlezen over hoe een PCI-express sleuf in elkaar zit. Pas daarna een topic openen. Dus voor de duidelijkheid lees goed de nieuws reviews over Videokaarten (en er zijn er genoeg). Daarna zoeken of eventuele vragen al niet eerder zijn beantwoordt, pas daarna een topic openen en vragen stellen die zowel relevant als nog niet eerder gesteld zijn.

Slotje!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 03:38
FAQ is misschien wel handig.

[ Voor 16% gewijzigd door w3news op 22-10-2005 14:26 ]

Een beter internet begint bij jezelf...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:16:
[...]

PCI Express is totaal anders dan PCI, dus je kunt niet zomaar een PCI-e kaart in een PCI slot duwen.
Daarbij is het ook logisch dat PCI sloten niet echt geschikt zijn voor high-end videokaarten wegens de beperkte bandbreedte

Verwijderd

Past goed hoor, beetje bijknippen hier en daar, maar zou goed moeten passen hoor!
Al zou ik wel een goede gevogelteschaar ofzo pakken, niet zo'n ikea geval, Printplaatjes zijn best taai.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

PCI-e(xpress) is een kompleet ander slot dan PCI (32-bit). Net als je een AGP kaart niet in een PCI (32-bit) slot kunt proppen zeg maar. Naast PCI-e(xpress), AGP, PCI (32bit) kom je ook wel PCI-X sloten tegen dit is NIET het zelfde als PCI-e zoals sommige mensen soms denken. PCI-X is een 64-bit uitvoering van PCI, deze sloten zijn ook een keer zo land dan een PCI (32-bit) slot.

Als jouw moederbord alleen AGP en PCI (32-bit) sloten bevat, vallen de PCI-e kaarten al direct af.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:39:
PCI-e(xpress) is een kompleet ander slot dan PCI (32-bit). Net als je een AGP kaart niet in een PCI (32-bit) slot kunt proppen zeg maar. Naast PCI-e(xpress), AGP, PCI (32bit) kom je ook wel PCI-X sloten tegen dit is NIET het zelfde als PCI-e zoals sommige mensen soms denken. PCI-X is een 64-bit uitvoering van PCI, deze sloten zijn ook een keer zo land dan een PCI (32-bit) slot.

Als jouw moederbord alleen AGP en PCI (32-bit) sloten bevat, vallen de PCI-e kaarten al direct af.
ik heb dan nog een noobvraag: heb je dan ook mobos met PCI-e EN AGP?

ik betwijfel dit maar je weet nooit :p

• w3news
dat is er zeker.
zie b.v.
http://www.tomshardware.com/motherboard/20050916/index.html

[ Voor 82% gewijzigd door w3news op 22-10-2005 15:50 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Asrock heeft er bijvoorbeeld één voor zowel Intel als voor AMD:
AMD: http://www.asrockamerica.com/Products/775dual880p.htm
Intell: http://www.asrock.com/product/product_775Dual-915GL.htm
(Asrock is een butget merk van Asus)

[ Voor 29% gewijzigd door _Dune_ op 22-10-2005 15:53 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• w3news
wat is nu precies je vraag in dit topic SCORPION_KILLER?

Wat de beste keus is van de videokaart? of wil je ook nog een nieuw moederbord?
Wat wil je met de videokaart? heb je al reviews gelezen over de producten?
Leg je vraag eens duidelijk neer, en denk er eens goed over na wat je wilt vragen voor je een topic begint.

Pagina: 1