firefox koppelen aan windows mappen

Pagina: 1
Acties:

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 12:49

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al een tijdje geleden overgestapt op firefox.
Vroeger kon ik vanuit "Deze Computer" of een andere map naar een site (via de adresbalk) in IE.
Nu wil ik dit gaan koppelen aan firefox (in de adresbalk van een map een site intypen en dan dat hij die dan opent in firefox) kan dat?

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:25
Het kan denk ik niet, omdat zo'n schermpje als 'deze computer' van explorer.exe is. Als je iets op de adresbalk intypet wat geen map is, maakt ie er iexplore.exe van. Daar komt bij dat firefox de hokjes (windows) structuur niet kent en je dan een ftp-achtig gezicht krijgt. Lijkt me niet handig

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het programma wat je bij 'Deze Computer' gebruikt is explorer. Of je nu die mapenstructuur aan de zijkant hebt of niet, het blijft explorer dat draait Als je dan via explorer een internet-adres intypt ipv een adres van een van je schrijven, opent explorer dus een internetsite ipv een map.
Omdat explorer een internet-site weergeeft verandert explorer.exe automatisch naar internetexplorer en krijgt het programma een andere lay-out. Das alles. Het zit helemaal vastgebakken in Windows.
Kortom: wat je wil kan dus niet ;)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wel kun je firefox gebruiken om in (bijv.) je program files te browsen, typ in de adresbalk dan in file:c:/program files dan krijg je gewoon een open dir te zien van je prog files

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Las het net te snel. Dit is iig al je het andersom wilt bereiken:

Zat ook met dat probleem en heb een redelijke oplossing gevonden

http://ieview.mozdev.org/installation.html

installeer deze

tik nu bijvoorbeeld C: in

en ga dan naar Extra
en klik vervolgens op Deze pagina altijd in IE bekijken.

Mocht je nu C: intikken komt er gelijk een popup je met de explorer view van de C: schijf ipv de firefox ftp lookalike mappe

[ Voor 10% gewijzigd door BrokenRules op 22-10-2005 14:49 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Tikje naar software algemeen, waar dit topic beter thuishoort.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 12:49

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
dan zal dit dan een goed voorbeeld zijn van de monopoly positie van microsoft

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
master6464 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 09:14:
dan zal dit dan een goed voorbeeld zijn van de monopoly positie van microsoft
Wat een onzin zeg :Z
Je kan, als je dat wilt, gewoon alternatieve 'explorers' gebruiken waarbij explorer.exe dus vervangen wordt door iets anders. En anders zijn er ook zat andere filemanagers verkrijgbaar.

De reden dat deze alternatieven niet doorbreken is voornamelijk omdat ze lastig toe te passen zijn, ze zijn lang niet zo stabiel, en natuurlijk omdat geen hond er van op de hoogte is. Daarnaast heb je dan natuurlijk nog dezelfde redenen waarom het zo lang duurt voordat Firefox een beetje bekend wordt bij de gemiddelde PC gebruiker. Microsoft is nou eenmaal erg groot en bekend bij iedereen, en bovenal, het werkt gewoon. Je instaleert je PC en je kan er mee werken. Waarom zou je dan, als gemiddelde PC gebruiker, moeilijk doen met alternatieve browsers, filemanagers en mediaplayers?
Pagina: 1