Toon posts:

[XP] Langzaam netwerk snelheden

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Realtek netwerkkaartje

Huidige situatie:
Winxp professional
Serv-u ftp server
Max snelheid: 2000 kb/s +/-
100 mbit Full duplex

Vorige situatie
Fedora Linux
Pure-ftp deamon
Max snelheid: 10000 kb/s +/-

Het is precies hetzelfde systeem, iemand enig idee waarom ik in de xp situatie zo een lage data snelheid heb ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 12:42 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

En wat heb je zelf gedaan om te proberen te achterhalen wat het probleem is?

Dit is namelijk PNS en niet de helpdesk.

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:36:
En wat heb je zelf gedaan om te proberen te achterhalen wat het probleem is?

Dit is namelijk PNS en niet de helpdesk.
pff

ben al 2 dagen bezig met zoeken, handmatig registry instellingen erin gezet, 100 mbit full duplex gezet, tooltjes geprobeerd etc etc, allemaal nix

ik zoek gewoon wat dingentjes die mij opweg kunnen helpen

• roger1234
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Hoi,

Ik zou eens naar een ander server programmatje kijken bijvoorbeeld ioftpd of raidenftpd server want ik heb het zelfde probleem gehad met serv-u dat ie niet sneller wilde dan 3MB/sec en met raidenftpd en ioftpd gaat het hier wel gewoon max 11MB/sec over LAN

http://tweakers.net/gallery/158119/sys

Verwijderd

Tja,

ik heb dit gehad en opgelost maar ik weet niet wat je allemaal al gedaan hebt en ga écht niet honderd verschillende dingen zitten posten om je op weg te helpen. Jij wilt hulp, maak er maar een topic naar ook dan. (In SA of NT lijkt me dan ook de plek, trouwens)

Ik zou maar eens beginnen met of je QoS hebt uitgezet, of er verder nog iets over die NIC loopt en of je toevallig overdreven belasting ziet in netmon.

GLHF

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
Nee, die P in PNS staat niet voor pff. Jouw vraag heeft niets met het professionele beheer van servers en/of netwerken te maken.
ben al 2 dagen bezig met zoeken, handmatig registry instellingen erin gezet, 100 mbit full duplex gezet, tooltjes geprobeerd etc etc, allemaal nix

ik zoek gewoon wat dingentjes die mij opweg kunnen helpen
Volgens mij geldt op heel GoT dat je toch iets uitgebreider moet zijn met het beschrijven van je probleem en de oplossingen die je hebt geprobeerd.

Als je de boel al hard op 100 fd hebt gezet, zou je dan niet ook een 100 hd, 10 fd en 10 hd proberen ? Misschien heb je wel één of andere hobby-switch staan die hoewel er op de doos staat dat 'ie fd ondersteunt, dat feitelijk niet kan ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:43
Ik zou maar eens beginnen met of je QoS hebt uitgezet, of er verder nog iets over die NIC loopt en of je toevallig overdreven belasting ziet in netmon.
QOS uitzetten heeft geen nut.

Ik zou ook eens kijken naar een ander programma, eventueel naar filezilla. Is nog gratizzz ook.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Probeer eens een andere (XP meegeleverde versie / oudere of nieuwere versie -> website fabrikant) van je NIC drivers :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:27

Kabouterplop01

chown -R me base:all

probeer ook de sliding windows size eens op de hoogste stand te zetten.

tooltje iperf is perfect voor wat jij wil zien

[ Voor 27% gewijzigd door Kabouterplop01 op 22-10-2005 17:47 ]

Verwijderd

Zie de gegeven antwoorden. Dit is ten eerste niets dat met PNS te maken heeft en ten tweede iets dat niet gebracht is zoals wij dat graag zien. Je mist nogal wat basic informatie en troubleshooting. Ga daar eerst maar eens aan werken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.