Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waar vind ik een recent virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij krijgen een managed virus/spam device voor onze mail server binnenkort. Ik zou graag af en toe wat willen testen met nieuwe virussen. Maw, hoe snel zijn de defs up-to-date. Kan ik ergens een site vinden met nieuwe virussen? Bijvoorbeeld: DNSChanger.a of Backdoor.Darkmoon.B; waar kan ik die vinden?

Kan iemand ff "ik" toevoegen aan de topic titel?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 12:16 ]

Verwijderd

Volgens mij vind je niet zomaar virussen, anders kan iedereen die gewoon afhalen en rondsturen :X

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-11 19:42
Volgende keer dien ik gewoon netjes een TR in :)

[ Voor 82% gewijzigd door pasta op 22-10-2005 14:23 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:12

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:17:
Volgens mij vind je niet zomaar virussen, anders kan iedereen die gewoon afhalen en rondsturen :X
Heheh, virussen vind je niet, virussen vinden jou?

Ik kwam met een simpele zoekactie op Google een site tegen met een lijstje te downloaden virussen. Ik weet alleen niet of het slim is die link te posten dus m'n tip is: google, 2 minuten werk :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Kijk eens hier rond,
Modbreak:Knip. Dat bedoel ik nu, hier dat soort sites gaan noemen is niet echt de bedoeling
en meer van die louche sites. Daar kun je vaak iets vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door F_J_K op 22-10-2005 12:30 ]

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Laat volgende keer maar achterwege ;)

[ Voor 92% gewijzigd door pasta op 22-10-2005 14:24 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Er bestaan samples met test patterns, die geen echte virussen bevatten, maar alleen dienen voor het testen van antivirussoftware. De naam ben ik even kwijt.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Henk007 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:25:
Er bestaan samples met test patterns, die geen echte virussen bevatten, maar alleen dienen voor het testen van antivirussoftware. De naam ben ik even kwijt.
EICAR

http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Alleen test je alleen of de software uberhaupt draait, niet of the signatures up-to-date zijn

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:19:
Ik waar vind een recent virus?
Waar ik vind een recent virus?
Waar vind ik een recent virus?
Waar vind een ik recent virus?
Waar vind een recent ik virus?
Waar vind een recent virus ik?
offtopic:
Hmja. De mods hebben een IQ van meer dan een oude soepkip dus snappen best waar het woordje zou passen ;) :+

RikTW, ook jouw reactie is nogal overbodig en niet echt zo erg grappig dat het plaatsen een goed idee was ;)

Maar goed. Er zijn best plaatsen waar vele virussen te halen zijn: schrijf verschillende anti-virusbedrijven aan (verwacht dan niet dat het gratis is of dat ze je ueberhaubt zomaar binnenlaten :+ )
Ik vraag me ook hard af of we dat wel willen, (script- en andere) kiddies die grappig denken te zijn lezen anders ook mee.

Kan je niet gewoon een lijst van welke virussen sinds wanneer worden gevonden krijgen? Ik neem aan dat dat wel het geval is, omdat je hebt besloten die appliance te kopen :) (Uit nieuwsgierigheid: welke trouwens?)

En/of richt evt. een paar lokadressen in.

Henk007: Eicar. Maar dat helpt niet bij het zien hoe snel de filters zijn bijgewerkt want die was al even bekend :P
edit:
Zegt spuit 11, dat was dus al gezegd terwijl ik mijn verhaal deed

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 22-10-2005 12:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1