Content management/synchronisatie software gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47
Ik ben al een tijdje op zoek naar een stukje software wat me in staat stelt om mijn content (muziek/video/tekst/audiobooks/podcasts/tv-opnames) te managen vanuit m'n PC. De content staat op de PC, op een netwerkschijf, of online. Nu sleur en pleur ik regelmatig wat op een laptop of usb stick, maar dat is te omslachtig. Ik ben dus op zoek naar een stuk content wat ik op m'n PC kan draaien en wat content pushed naar devices wanneer deze beschikbaar zijn. Het moet bovendien een zekere intelligentie bezitten, want de andere devices hebben relatief weinig opslagruimte, nieuwe content heeft voorkeur boven oude maar mag niet alle ruimte innemen, etc.

Zo kan ik dus er zeker van zijn dat nieuwe content ook een keer op de laptop, usb stick of mp3 speler komt zonder dat ik er expliciet mee bezig hoef te zijn op dat moment.

Het komt dus neer op de volgende eisen:
- indexeren van content op m'n PC en netwerkschijven
- selecties maken van bepaalde omvang (handmatig EN willekeurig EN op basis van voorgedefinieerde strategien zoals bijvoorbeeld de aanmaakdatum van het bestand )
- automatische synchronisatie van die selecties indien een bepaalde PC/netwerkschijf online komt (laptop via wifi)
- automatische synchronisatie van die selecties indien een bepaalde USB mass storage device aangesloten wordt
- software mag geen eisen stellen aan hoe de content is opgeslagen op de PC of netwerk
- bij voorkeur ook ondersteuning voor ratings zodat populaire content een grotere kans heeft om op de offline devices te blijven staan

Iemand een idee of er software bestaat met deze functionaliteit? :)