Welk ADSL abonnement

Pagina: 1
Acties:

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:42
Beste tweakers,

Op 31 okt. gaat de stekker uit mijn ADSL verbinding (ontevreden met het abonnement) en ben nu opzoek naar een nieuw abonnement. Het moet wel aan een groot aantal eisen voldoen, en wil eens weten wat jullie aanraden. Wellicht kunnen andere tweakers hier ook hun voordeel mee doen die met dezelfde vragen rondlopen. Het abonnement mag best wel wat kosten (max. 70 euro).

- Overstap moet redelijk vlot gebeuren (max. 1-2 dagen), zit nu op het Tiscali (BabyXL) netwerk,
- Geen datalimieten of ander gezeur,
- Vast IP adres,
- Snelheid en betrouwbaarheid van het netwerk ISP zijn belangrijk,
- Geen blokkade van poorten (b.v. 25/tcp smtp!), dit is bij mijn huidige provider wel het geval,
- Goede/bereikbare helpdesk (dus niet voor 50cpm) voor als de verbinding eruit klapt,
- Abonnement zonder linesharing zodat ik KPN kan opzeggen, heb momenteel een ISDN lijn liggen,
- Goede newsserver (ik kan natuurlijk ook een payserver nemen) dus dit is niet heel belangrijk,

Voorkeur heb ik voor een ADSL2+ verbinding, omdat het stabieler zou moeten zijn. Met XS4ALL
was ik altijd erg te vreden alleen gaat het aansluiten 2 weken duren???

Alvast bedankt!

P.s. (Ja ik heb al gezocht op Google en het forum, maar zie door de bomen het bos niet meer!).

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Vaevictis_ schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:37:

P.s. (Ja ik heb al gezocht op Google en het forum, maar zie door de bomen het bos niet meer!).
En toch is het eigenlijk niet de bedoeling een: "wat kan ik het beste kiezen" thread...

Laten we het weer eens proberen of het geen geflame wordt.
Vaevictis_ schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:37:
Op 31 okt. gaat de stekker uit mijn ADSL verbinding (ontevreden met het abonnement) en ben nu opzoek naar een nieuw abonnement.

- Overstap moet redelijk vlot gebeuren (max. 1-2 dagen), zit nu op het Tiscali (BabyXL) netwerk
Deze twee dingen gaan dus niet samen. Waarom je nu je verbinding hebt opgezegd als je geen downtime wilt (2 weken vindt je al lang!)? Nu maak je een ISP-ISP overdracht naar bijvoorbeeld het TweakDSL TisDSL2 abonnement onmogelijk zonder downtime.

Een telco-telco migratie naar een ander DSL-netwerk kan nu niet meer naar bijvoorbeeld Versatel 20Mb of Wanadoo 20Mb onmogelijk.

Denk dat je sowieso zo snelmogelijk in de telefoon moet klimmen of je huidige ISP je opheffing nog kan annuleren van je DSL-verbinding. Anders is je lijn straks DSL-vrij en afhankelijk van je ISP keuze zit je echt zeker 1 tot 4 weken te wachten tot je weer DSL hebt!

Wat belangrijk is sowieso is om te kijken welk netwerk beschikbaar is op je adres. KPN-DSL zal mogelijk zijn, BaByXL (Tiscali) is mogelijk, BBned?, Wanadoo?, Versatel?

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 22-10-2005 11:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Nou als ik je wensen zie zou ik voor SpeedXS gaan. Betaal je voor ADSL 2+ 20 euro per maand en betaal je wel ook nog lidmaatschap voor 99 euro per jaar. Maar toch lijke me dit de beste keuze voor je.
Kijk hier voor meer info: http://www.speedxs.nl/index/products/adsl_detail?pid=207

Maja als je die poorten wegdenkt zou ik toch nog altijd voor Wanadoo gaan. Dat Family abotje is echt spotgoedkoop en zal vanaf eind november flink omhoog gaan in snelheid ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 11:57 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

- Snelheid en betrouwbaarheid van het netwerk ISP zijn belangrijk,
Dan zou ik toch duidelijk niet voor wanadoo of versatel gaan. Het kan prima werken hoor, maar deze ISP's hebben duidelijk veel problemen met hun eigen netwerk om het allemaal stabiel en netjes draaiend te hebben en houden. Goedkoop is duurkoop en als eruit liggen en gokken je ding is, dan neem je dat soort vagere ISP'tjes (speedlinq is ook erg goedkoop voor de snelheid), maar als stabiliteit en een goed bereikbare en hoge kwaliteit helpdesk je ding is, is er in nederland IMO maar een keus: XS4all...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
Als je bereid bent om er gewoon goed voor te betalen zou XS4all ook mijn aanbeveling zijn inderdaad.

Of desnoods zou je een extra telefoonlijn (BelBudget a 9.95 p/m) kunnen aanvragen en twee DSL lijnen nemen (of kabel d'r bij) en een goedkoop/snel abonnement via DSL.

[ Voor 46% gewijzigd door bjck op 22-10-2005 12:18 ]

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-02 02:34
JvS schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:13:
[...]
Dan zou ik toch duidelijk niet voor wanadoo of versatel gaan. Het kan prima werken hoor, maar deze ISP's hebben duidelijk veel problemen met hun eigen netwerk om het allemaal stabiel en netjes draaiend te hebben en houden. Goedkoop is duurkoop en als eruit liggen en gokken je ding is, dan neem je dat soort vagere ISP'tjes (speedlinq is ook erg goedkoop voor de snelheid), maar als stabiliteit en een goed bereikbare en hoge kwaliteit helpdesk je ding is, is er in nederland IMO maar een keus: XS4all...
mooier had ik het niet kunnen zeggen, alleen zijn er naar mijn mening 2 keuzes en dat zijn Xs4all en Planet. (Helpdesk van planet is misschien iets minder dan Xs4all ? maar als alles gewoon werkt en blijft werken heb je geen helpdesk meer nodig.)

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:42
Dank jullie wel.

Xs4all ben ik ook zeer tevreden over, echter ze hebben nog geen ADSL2+ voor nieuwe klanten.
En overstappen van een abo bij de zelfde provider naar een andere is vaak lastig.

Over SpeedXS dat kan alleen met een analoge lijn! ISDN hebben ze nog niet. Verder kun je bij SpeedXS niet het KPN abonnement opzeggen.

• bjck
Vaevictis_ schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:04:
Dank jullie wel.

Xs4all ben ik ook zeer tevreden over, echter ze hebben nog geen ADSL2+ voor nieuwe klanten.
En overstappen van een abo bij de zelfde provider naar een andere is vaak lastig.
Dat is juist heel gemakkelijk bij de KPN-DSL providers.
Over SpeedXS dat kan alleen met een analoge lijn! ISDN hebben ze nog niet. Verder kun je bij SpeedXS niet het KPN abonnement opzeggen.
Niet geheel juist. Je kunt alleen aanvragen als je een analoge KPN telefoonlijn hebt (dus niet zonder). Echter is deze wel op te zeggen als je DSL aansluiting eenmaal is opgeleverd. Blijft DSL gewoon dedicated achter.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
harryvos schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:20:
[...]

mooier had ik het niet kunnen zeggen, alleen zijn er naar mijn mening 2 keuzes en dat zijn Xs4all en Planet. (Helpdesk van planet is misschien iets minder dan Xs4all ? maar als alles gewoon werkt en blijft werken heb je geen helpdesk meer nodig.)
Yup, alleen blokkeert Planet poort 25, waardoor je eigen mailserver een tikje lastiger wordt, XS4all daarentegen blokt niets volgens mij en biedt wat meer ondersteuning op het draaien van eigen servers.

Ik denk dan ook dat TS idd gewoon naar XS4all moet.

• bjck
ZieMaar! schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:02:
[...]

Yup, alleen blokkeert Planet poort 25, waardoor je eigen mailserver een tikje lastiger wordt, XS4all daarentegen blokt niets volgens mij en biedt wat meer ondersteuning op het draaien van eigen servers.

Ik denk dan ook dat TS idd gewoon naar XS4all moet.
Alleen met het max-budget van €70 dat genoemd is kom je niet aan FAST en dus nog geen ADSL2+. Basic zou wel kunnen, zelfs ruim onder budget.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
bjck schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:04:
[...]

Alleen met het max-budget van €70 dat genoemd is kom je niet aan FAST en dus nog geen ADSL2+. Basic zou wel kunnen, zelfs ruim onder budget.
En ik zie dat TS ook zijn kpn telefoonlijn op wil zeggen, dus dat gaat dan sowieso niet werken...

• bjck
Als hij die wenst op te zeggen gaat het inderdaad niet werken. Dan kan je dus bij FAST sowieso nog €9.95 tellen voor minimaal BelBudget. XS4all heeft ook plannen om dat mogelijk te maken (net als bij ADSLDirect van KPN zelf) in de toekomst. Dus wellicht dat die er op een later stadium alsnog vanaf kan.

Alleen is er weinig zinnigs te melden of er een toeslag berekend wordt voor de koperlijn bovenop je ADSL abonnement. Je ziet bij ADSL-Direct dat die bij FAST 0 is en bij de lagere abonnementen wel aanwezig is.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 22-10-2005 21:10 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47

BHQ

Mja, het leuke is dat SpeedXS (volgens mij) na een half jaar €49,95 gaat kosten :(

Iig, klim idd. in de telefoon en zorg dat je adsl -niet- opgezegd wordt, want dan ben je langer down dan als je overstapt. Een telco-telco migratie kan bijv. bij www.telebyte.nl en het verschil is dan dat je geen modem krijgt.
Pagina: 1