Toon posts:

Powercolor (?) X800 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe kaart aan te schaffen. Op het moment heb ik een Radeon 9600, wat een redelijk grote bottleneck is voor mijn AMD64 3200+ :+. Nu zit ik te twijfelen tussen een 6600GT, en een X800Pro, en dan wel deze. Ik vind hem er alleen verdacht goedkoop. De 6600GT is ongeveer gelijk in prijs, terwijl de X800pro toch echt de betere kaart is. Is Powercolor soms een budget merk, of komt er gewoon geen software bij. Op het moment gaat mijn voorkeur toch uit naar de X800pro, alleen vertrouw ik het niet echt.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Powercolor kaart is gewoon volgens ATi's referentieontwerp gemaakt en daar is niets mis mee. De meeste kaarten worden volgens dit ontwerp gemaakt. Je zal wel wat minder extra's bij de kaart krijgen maar zo erg is dat niet want vaak zijn het toch games waar je weinig aan hebt. En natuurlijk krijg je ook geen custom koeler maar dit lijkt me nu ook niet zo erg :)

Gewoon voor die X800 Pro gaan dus.

offtopic:
Je 9600 is geen bottleneck voor je CPU want die kan gewoon goed rekenen ook al is je videokaart zo traag als iets. Je videokaart is wel de bottleneck voor je games.

[ Voor 22% gewijzigd door Admiral Freebee op 22-10-2005 10:47 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Heb onlangs ook een Powercolor gekocht, danwel een Radeion 9600Pro.
Deze was ook bijzonder zacht geprijst, wat voor mij reden was hem te kopen.

Later kwam ik er pas achter dat ik de SE versie heb, een slomer broertje van de echte pro, met maar de halve geheugensnelheid. Let dus op dat die X800Pro ook niet gewoon een SE/LE/Budget editie is. Leg de specs van de powercolor en de ati dus eens naast elkaar.

Powercolor is naar mijn wete geen budget merk. Ik kreeg er ook gewoon een driver CD bij, PowerDVD, composiet stekkertje, en zelfs Counter Strike; Code Zero.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
frickY schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:40:
Heb onlangs ook een Powercolor gekocht, danwel een Radeion 9600Pro.
Deze was ook bijzonder zacht geprijst, wat voor mij reden was hem te kopen.

Later kwam ik er pas achter dat ik de SE versie heb, een slomer broertje van de echte pro, met maar de halve geheugensnelheid. Let dus op dat die X800Pro ook niet gewoon een SE/LE/Budget editie is. Leg de specs van de powercolor en de ati dus eens naast elkaar.

Powercolor is naar mijn wete geen budget merk. Ik kreeg er ook gewoon een driver CD bij, PowerDVD, composiet stekkertje, en zelfs Counter Strike; Code Zero.
De stock snelheden van een X800 Pro zijn 475MHz voor de core en 450MHz (900MHz effectief) voor het geheugen (GDDR3) op een 256-bit geheugenbus.

De kaart bij Alternate is dus geen gecastreerde versie :) En als je er wel zo eentje binnenkrijgt dan heb je recht op een échte X800 Pro omdat de specificaties op de website foutief zijn.

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook een x800 PowerColor van Alternate. Je computer detecteert hem gewoon als een Radeon x800 Pro. Prima kaartje en heb er geen problemen mee ofzo.