Toon posts:

Wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik heb even jullie advies nodig
situatie is als volgt.
woonhuis 3woonlagen met gewappend beton, signaal is erg zwak,de telefoonkabel (modem) komt binnen op de 1e verdieping daar zit nu een wireless router achter. naar de zolder en naar de begane grond lopen upt-kabels. Acces points lijkt mij de beste oplossing maar ik wil ook een wired computer erop kunnen aansluiten. ik had het volgende in gedachten, is dit mogelijk????

- of | = upt-kabel
~~~= wireless

----- Router/AP (zolder)
|
|
|----Router-----Modem (1e verdieping)
|
|
|----Router/AP (begane grond)

Alvast bedankt

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Ik begrijp er NIETS van, kun je het duidelijk uitleggen?

En om direct even een open deur in te trappen: het beste middel tegen een zwak signaal is het trekken van kabels :+

[ Voor 52% gewijzigd door havana op 22-10-2005 10:35 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik zou geen 3 routers doen, maar aan het einde van de kabels die naar boven en beneden gaan een switch hangen.
dan zet je naast de switches een accesspoint, die je instelt met dezelfde instellingen als dat van je router. als het goed is kan je wireless client (laptop bijvoorbeeld) dan roaming doen.
dat houd in dattie gewoon het sterkste signaal pakt. loop je van de zolder naar de benedenverdieping, dan gaatie dus van het AP op zolder, over naar de router, en dan door naar het AP beneden, zonder daarbij last te hebben van verloren verbindingen.
havana schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:34:
Ik begrijp er NIETS van, kun je het duidelijk uitleggen?
er zijn 3 verdiepingen, laag, midden en hoog.
op midden komt internet binnen via een wifi router
vanaf de router loopt een utpkabel naar laag en naar hoog toe.

TS wil aan het einde van de 2 kabels extra wifi routers hangen om op verdiepingen laag en hoog goed signaal te krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 22-10-2005 10:36 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Ga eens wat zoeken naar meerdere accesspoints bridgen en dergelijke. Daarover is op dit forum al meer dan genoeg te vinden. En als je wat meer leest wordt ook duidelijk dat routers hiervoor gebruiken extra complicaties met zich meebrengt. Wees daar dus voorzichtig mee.

Succes!

Dit topic is gesloten.