Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aopen 320 watt = true power :)

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Veel mensen twijfelen of AOpen nou zo'n A merk is of het gewoon een goedkoop half half merk is. Nou, ik deel hierbij mij ervaringen met een 320Watt versie die ik nu al 2 jaar gebruik ^^

AOpen 320Watt:

Pentium 4 2.80Ghz
2x Maxtor 80G
Western Digital 160G
Samsung 40G
Asus 6800TD
6x 80mm fan
1x 12cm fan
SB Live! 5.1
AOpen Ax4SPE-UN
DVD Brander
CD Brander
Floppy drive
2x512MB Ram

Het draait soepel xD

Volgende metingen zijn ook gedaan met een multimeter en speedfan;

Voltages Idle: (Desktop)
11.92
3.31
4.96

Voltages Stressed: (Half Life 2)
11.80
3.30
4.99

Beetje raar, maar wel lekker ^^

Het gaat om de 12cm uitvoering, los te koop, zit niet standaard in de Aopen case.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamo op 22-10-2005 03:27 ]

Verwijderd

Het is algemeen bekend(?) dat AOpen voedingen door Fortron Source worden gemaakt. Fortron/Source = A-Merk

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:54
Een beetje een misleidende titel aangezien "true power" een voeding is van Antec ;)
AOpen heeft inderdaad goede voedingen. Hun voedingen zijn namelijk ontworpen en gemaakt door FSP (oftewel Fortron Source Group), een bekende en goede fabrikant van PSU's. Ze maken onder andere voedingen voor Zalman en PC Power & Cooling (geliefd onder overclockers!) en brengen voedingen op de markt onder hun eigen naam: Fortron (tegenwoordig meestal onder FSP).

Wat vind je trouwens eigenaardig aan jouw metingen? Dat de 5V hoger is onder load? Dat is normaal. Als de 12V zakt omdat deze zwaar belast wordt, zal de 5V stijgen. Dat komt door het ontwerp van de voeding.

edit:
Een beetje hetzelfde als wat mForce zegt dus ;)

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 22-10-2005 03:46 ]

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Dat AOpen geen slecht merk is wist ik zelf ook, maar wat is nu precies de bedoelling? Ik bedoel, echt een meetrapport is dit nou niet, dan is het toch wel handig om amperages en dergelijke te zien..

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

The Widow Maker schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:40:
Dat AOpen geen slecht merk is wist ik zelf ook, maar wat is nu precies de bedoelling? Ik bedoel, echt een meetrapport is dit nou niet, dan is het toch wel handig om amperages en dergelijke te zien..
De bedoeling van de TS is een 'revieuw' te geven over de AOpen voeding. Daaruit blijkt nu dus dat het een stabiele voeding die ook nog eens een goeie setup aan kan. Daarnaast IS ? AOpen een A merk dus goedkoop.

Revive the guild!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan misschien eens een user survey/review invullen op de frontpage? Ik denk dat die meer gericht zijn op jouw doel.

Aopen voedingen zijn inderdaad wel goed en niet duur. Ik gebruik de 300W versie vaak voor "gewone" systemen, loopt zo stabiel als wat :)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Wat Admiral Freebee al zei: we hebben tegenwoordig een hele mooie productsurvey waar je dit waarschijnlijk zonder al te veel moeite in kan copypeesten. Dat feit en het feit dat voedingen eigenlijk in OH moeten, zorgt dat ik dit topic op slot zet, maar laat dat je er dus verder niet van weerhouden om zo'n productsurvey in te vullen ;)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.