Toon posts:

Power Color X800Pro of ASUS V9999GT/TD Geforce 6800GT 128MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat topics rond gelezen maar kan geen duidelijke vergelijkingen vinden:

SPECS:

6800GT
http://www.megawebshop.co...2_50_148&products_id=1178

x800PRO
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAGO50&#tecData

Mijn vraag is wat zou de beste keuze zijn en welke kaart is beter. Wanneer ik de x800PRO koop heb ik nog 50 euro over om 512 DDR geheugen erbij te halen zodat mijn systeem op 1024 komt. Ik heb een AMD XP3000+ als processor.

Ik wil eigenlijk niet meer dan 250 euro uitgeven dus wat zou de beste keuze zijn om beter prestaties in games te krijgen?

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

ik zou voor dat extra geheugen gaan en dus de x800pro halen...

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-07 20:09

Colan

sucks @ solderen

idd, ik denk ook dat de X800pro de betere keuze is, en deze kost zelfs nog minder, en wat geheugen erbij is nooit weg!

Simplicity is de bom...

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 16:31
Zoek anders naar een X800 PRO ViVo (niet de powercolor) en flash hem naar een X800XT, dan is hij echt stukken sneller als de 6800GT en kan je er nog steeds een reepje van 512mb bij steken >:)

|| Specs || SuperPI 1m

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Ga voor de Nvidia 6800 (gewoon) voor 129€ bij mycom. www.mycom.nl
Klok deze over en unlock de pipelines. Dan heb je een hele fijne kaart die perfecrt bij je systeem past.

En houd je ook nog een flink wat cash in de pocket! O-)

Better, Best, Bendtner

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

die 6800GT is geen eens een 'echte' full GT (minder en goedkoop memory) en veel en veel te duur...
X800Pro is beter, en gelijkwaardig met een 'echte' 6800GT.
de prijzen van een 6800GT AGP zijn onwijs omhoog geschoten de laatstetijd, deze kaart is nu dus niet interresant meer om te kopen...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11-2025

AeroTech2

The One doesn't excist

Ik zou voor de x800pro gaan ding kost niks en de 6800gt is stukken duurder en altijd wat mem erbij is nooit weggelegd ;)

\

• Boomx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 15:43
Ik zit ongeveer met hetzelfde dillema;
Ik heb een p4 3.0ghz met 1024 ddr ram en een radeon 9800 pro, tegenwoordig is het niets meer :(
Nu wil ik dus een nieuwe videokaart , puur en alleen om met Quake 4 constant 60 fps te kunnen krijgen met 10 spelers max. Hierbij kan ervan uitworden gegaan dat ik alle config tweaks zal toepassen die ik maar kan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050705/images/image015.gif

Hier blijkt dus dat de x800 pro sowieso al minder presteert bij lage settings dan een normale GeForce 6800 die inderdaad voor slechts 129,- te krijgen is bij mycom, welliswaar met slechts 128 mb. Is die x800 pro nou op andere vlakken echt zoveel beter dat ie mijn 80 euro extra waard is? :/

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-08 11:39
Lol, Nvidia en ATI kaarten kun je niet met elkaar vergelijken in Doom3, kijk dan naar bijv. 3Dmark05 scores. Dat is tenminste wat eerlijker.

Verwijderd

SuB-ZeuZ schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:12:
Lol, Nvidia en ATI kaarten kun je niet met elkaar vergelijken in Doom3, kijk dan naar bijv. 3Dmark05 scores. Dat is tenminste wat eerlijker.
Juist wel..
Boomx schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:32:
Nu wil ik dus een nieuwe videokaart , puur en alleen om met Quake 4 constant 60 fps te kunnen krijgen met 10 spelers max. Hierbij kan ervan uitworden gegaan dat ik alle config tweaks zal toepassen die ik maar kan vinden.
Quake4 lijkt performance wise erg op Doom3. Dus is dit zeker wel van belang. Wat maakt 3dmark nu uit? Het gaat immers om ingame performance. Een kaart kan in 3dmark (directx) nog zo snel zijn, maar wat heb je daaraan als hij je favoriete spel (opengl) niet fatsoenlijk trekt?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:23
Toevallig stond ik voor precies hetzelfde 'dilemma'. Ben uiteindelijk voor de V9999/TD gegaan. Die 80 euro steek ik over een tijdje wel weer in een nieuwe update.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Boomx schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:32:
Ik zit ongeveer met hetzelfde dillema;
Ik heb een p4 3.0ghz met 1024 ddr ram en een radeon 9800 pro, tegenwoordig is het niets meer :(

[afbeelding]

Hier blijkt dus dat de x800 pro sowieso al minder presteert bij lage settings dan een normale GeForce 6800 die inderdaad voor slechts 129,- te krijgen is bij mycom, welliswaar met slechts 128 mb. Is die x800 pro nou op andere vlakken echt zoveel beter dat ie mijn 80 euro extra waard is? :/
ja, een 6800 is niet enorm veel beter dan een 9800PRO, naar mijn mening zou die upgrade een beetje zonde zijn, als je upgrade koop dan inderdaat die X800Pro of koop niets :) (in jouw geval dan)
het is zonde dat de 6800GT erg in prijs gestegen is op AGP...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Boomx
Hmm volgens die chart op tomshardwareguide geeft een 6800 ongeveer 2x zoveel fps in doom 3 als mijn 9800pro? Ik wil benadrukken dat het mij puur en alleen om Quake 4 gaat en aangezien dat spel gebasseerd is op de Doom 3 engine lijkt het me dat de fps niet zoveel van elkaar zullen verschillen?

Ik heb echter wel weer ergens gelezen dat ingame die fps winsten ernstig tegenvallen... denk dat ik nog maar een maand of 2 met het aankopen wacht, misschien zijn er binnenkort dergelijke tweaks waardoor ik helemaal geen nieuwe kaart hoef te kopen ;) al is dat misschien te naief.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Las ik net nou niet ergens dat je de x800pro kon tweaken naar een x800xt? Dan is het verschil in doom 3 niet zo heel erg tegenvallend...
En die centjes kun je wel in je eigen zak stoppen...:P

het grappige is dat ik met precies hetzelfde probleem zit. Ik wil een nieuwe videokaart, maar wil daar niet teveel voor betalen. Ik kwam na menig review uit op de x800pro.
Nou wil ik nogal veel return 2 castle wolf spelen en als straks het derde deel uitkomt dan zal ik dat wel veel spelen. Nou is deze kaart net in deze game niet zo heel erg goed... erg jammer natuurlijk. De nvidea kaart scoort juist hier stukken beter...
Nou las ik laatst over een driver update van ati die de performance een stuk deed stijgen. En die staat niet in deze grafiek verwerkt.

Maar goed, als deze kaarten zich gemakkelijk laten tweaken, dan ga ik misschien het gokje wel wagen, tenzij er andere suggesties zijn....

[ Voor 65% gewijzigd door omitz op 24-10-2005 12:40 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 20:20
Met dank aan Apple in dit topic.
Een plaatje met de quake4 engine met de nieuwste drivers van ati:
Afbeeldingslocatie: http://firingsquad.com/hardware/quake_4_high-end_performance/images/quake2048aa.gif

ik ga ff verder dat topicje lezen, maar wilde het vast even melden...

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Boomx
Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/quake_4_high-end_performance/images/d31024.gif misschien wel handig om deze dan ook te posten; hier is dus te zien dat de x800 series kaarten langzamer worden en alleen de x1000 meer frames krijgen.

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Je kan beter voor X800 pro kiezen, je kan de kaart makkelijk overklokken naar de snelheid van X800XT PE.

heb ik zelf ook gedaan, mijn videokaart wordt tijdens spelen van games ongeveer 55 graden met de fan op 5v, dus ik kan de kaart nog hoger overklokken.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Faris schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 00:16:
Je kan beter voor X800 pro kiezen, je kan de kaart makkelijk overklokken naar de snelheid van X800XT PE.

heb ik zelf ook gedaan, mijn videokaart wordt tijdens spelen van games ongeveer 55 graden met de fan op 5v, dus ik kan de kaart nog hoger overklokken.
Tja, je kunt de 6800GT ook makkelijk overclocken naar de snelheid van een 6800 Ultra.
Die vlieger gaat natuurlijk voor beide op. Overclocken is niet alleen afhankelijk van de temperatuur overigens.

Ik heb de benchmarks ook goed bekeken (heb laatst een 6800GT gekocht) en het lijkt erop dat de 6800GT over het algemeen overal net iets sneller is. Zeker op hogere resoluties. De X800Pro heeft natuurlijk minder pipelines en minder snel geheugen, dan ga je dat merken.

Ik zou zeggen, heb je een wat verouderd systeem met een tragere CPU (nog een AthlonXP bijv.)dan is er nog wat te zeggen voor de X800 Pro. Je zult dan toch niet op de hoogste resoluties (1280x1024 en hoger) draaien, en dat is waar de 6800GT echt tot z'n recht komt.
Maar eigenlijk legt de X800 Pro het altijd af, misschien alleen op lagere resoluties met AA en AF aan niet.

Nog wat handige vergelijkingen die overigens vrij makkelijk met google te vinden zijn:

3dXtreme - eVGA 6800 GT vs. Sapphire X800 Pro

PyroPort - X800 Pro vs. 6800 GT

Digit-Life - 6800 GT Review (vergeleken met de X800 Pro)

Overigens is de 6800 GT wel een kacheltje, heb je dus al warmteproblemen of zit je er tegenaan, dan is de X800 Pro een veiligere keuze.

[ Voor 27% gewijzigd door Zamorano op 25-10-2005 01:04 ]

Verwijderd

Ik kan voor 150 euro de gigabyte x800 pro krijgen. Mijn specs zijn: barton 2600+ @ een kleine 3200+ , 1 gb geheugen..

Is dit dan een lekker kaartje, of moet ik toch voor de kaart van 129 euro gaan (die van nvidia?)

Edit --

Ik hoor net dat het de 128 mb versie betreft van de x800 pro. Wat raden jullie aan?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 15:29 ]

Pagina: 1