[flash] flash file splitsen in verschillende files

Pagina: 1
Acties:

• willem7q
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik ben bezig met een website in Flash. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het beter is om het bestand op te splitsen in meerdere kleine bestanden, zodat ik elk bestand een eigen prelaoder kan geven. Hoe doe ik dat? Als ik in de timeline gewoon al de frames aanduid, "cut frames", en "paste frames" doe in een nieuw bestand, lukt het niet. De movie is dan niet meer hetzelfde in het nieuwe bestand.

Of is het ook mogelijk om een slechts een welbepaald aantal frames in te laden van je flash document? En de andere frames laat je dan pas inladen als je op het desbetreffende deel van je site bent, met een eigen preloader, kan dat ook?

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-04 07:11

Freelance

(...)

ja dat kan makkelijk gedaan worden :)

http://www.google.com/search?hl=nl&q=loadmovie

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• willem7q
  • Niet online
Als ik het goed begrijp moet ik hiervoor beschikken over verschillende aparte swf documenten, die ik dan op het gepaste moment inlaad in mijn hoofddocument. Dat lijkt mij een goed systeem. Maar het probleem is dat alles nu in één document zit, en dat ik niet weet hoe ik het document splits.

Mijn menu bestaat bijvoorbeeld uit een 4tal layers die over de hele lengte doorlopen. Die zou ik dus moeten kunnen losknippen van de inhoud. En de inhoud zelf zou ik ook weer in verschillende documenten willen knippen. Gewoon de frames selecteren in de timeline, knippen en plakken in een nieuw document werkt niet. Het filmpje ziet er dan niet meer hetzelfde uit. Vooral de transitions kloppen niet meer.

Wat ook eventeel een oplossing zou zijn, is dat je met het commando LoadMovie kan ingeven "laad het filmpje van dat frame tot dat frame, en enkel layers x t.e.m. y" bijvoorbeeld. Als dat zou kunnen moet ik niet meer knippen, maar kan dat?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

met ctrl+shift+c en ctrl+shift+v kun je frames in tijdlijnen over en weer kunt plakken. (dus niet met ctrl+c en ctrl+v) ik weet niet of je dat al wist

en nee dat kan niet met loadmovie; je probleem is dat je niet van te voren hebt nagedacht over de workflow van je project en nu zit je met de gebakken peren. Als je het echt goed wilt doen zou ik opnieuw beginnen; een aantal slimme flowcharts tekenen en dan de verschillende onderdelen in flash gaan bakken.

[ Voor 59% gewijzigd door XangadiX op 22-10-2005 14:11 ]

Stoer; Marduq

• willem7q
  • Niet online
XangadiX schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:07:
met ctrl+shift+c en ctrl+shift+v kun je frames in tijdlijnen over en weer kunt plakken. (dus niet met ctrl+c en ctrl+v) ik weet niet of je dat al wist
Bedankt voor de tip, dat wist ik nog niet.
edit: je bedoelt waarschijnlijk ctrl+alt+c en ctrl+alt+v? Dat maakt geen verschil. De geplakte frames zien er anders uit dan de frames die ik kopieer. Het zijn vooral de "transforms" (fade bijvoorbeeld) die raar doen. Ze worden verschillende keren na elkaar herhaald, ipv één keer afgespeeld.
en nee dat kan niet met loadmovie; je probleem is dat je niet van te voren hebt nagedacht over de workflow van je project en nu zit je met de gebakken peren. Als je het echt goed wilt doen zou ik opnieuw beginnen; een aantal slimme flowcharts tekenen en dan de verschillende onderdelen in flash gaan bakken.
Klopt, 'k ben de website beginnen maken terwijl ik flash nog aan het leren was. Het begin van de website zit dus ook slechter in elkaar dan het einde :-)

[ Voor 18% gewijzigd door willem7q op 23-10-2005 12:06 ]

• willem7q
  • Niet online
OK, via ctrl+alt+c en ctrl+alt+v, met daarna een aantal aanpassingen, is het nu toch gelukt om het bestand op te knippen in verschillende bestanden.
Ik heb nu een bestand "intro+menu" en verschillende bestanden "contentX". De bestanden "contentX" worden op het gepaste moment ingeladen via loadMovie. Het bestand "intro+menu" heeft een transparante movie met de naam dropZone, die dient als target in het loadMovie commando.
Het is de bedoeling dat elk bestand "ContentX" nu een eigen preloader krijgt. En het bestand "intro+menu" krijgt ook een eigen preloader. Is dit de goed methode?
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik een "ContentX" bestand weer laat verdwijnen als er teruggekeerd wordt naar "home" bijvoorbeeld. unloadMovie lijkt daarvoor niet te werken.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik een "ContentX" bestand weer laat verdwijnen als er teruggekeerd wordt naar "home" bijvoorbeeld. unloadMovie lijkt daarvoor niet te werken.
removeMovieClip ;)

Stoer; Marduq

• willem7q
  • Niet online
Dat werkt niet, want:
quote: Macromedia Flash Support Center
Action; deletes a movie clip instance that was created with the attachMovie or duplicateMovieClip methods of the MovieClip object, or with the duplicateMovieClip action.
bron: Macromedia Flash Support Center

En ik voeg mijn movies in met "loadMovie".

Alvast bedankt voor de hulp, ik ben er bijna!

[ Voor 23% gewijzigd door willem7q op 23-10-2005 17:04 ]

Pagina: 1