Toon posts:

RAdeon 9800pro@XP: omega drivers problemen met schaduw?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai sinds een aantal dagen xp met de omega drivers (2.6.71) Alles draait goed, alleen heb ik een paar rare fouten ontdekt. Namelijk bij schaduw krijg ik allemaal rare puntjes te zien, en bij blinkende dingen. Als ik dit bv bij age om the empire 3 uitzet (Schaduw bv) heb ik er bijna geen last meer van, alleen bij de fog.

hoe komt dit? Ik wil liever niet terug naar de standaard ati drivers. Op het forum kan ik hierover niks terugvinden en op google/forum van omega ook niet.

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Moet dat niet XT zijn? Die rare puntjes zijn artefacts en die krijg je wanneer de gpu-chipset te ver overgeklokt is en daarbij ook te heet wordt. Bij het omzetten naar XT snelheden gebeurt dit in jouw geval. Extra sterke koeling helpt misschien, het is maar dat je mazzel moet hebben dat jouw chip ook de hogere snelheden aankan. Ik zou terugflashen naar pro als je er definitief vanaf wil. Of betere koeling zoeken als je ermee door durft te gaan, maar dat is geen garantie. Drivers zijn niet de issue hier. ;)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
CyberAmp schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:31:
Moet dat niet XT zijn? Die rare puntjes zijn artefacts en die krijg je wanneer de gpu-chipset te ver overgeklokt is en daarbij ook te heet wordt. Bij het omzetten naar XT snelheden gebeurt dit in jouw geval. Extra sterke koeling helpt misschien, het is maar dat je mazzel moet hebben dat jouw chip ook de hogere snelheden aankan. Ik zou terugflashen naar pro als je er definitief vanaf wil. Of betere koeling zoeken als je ermee door durft te gaan, maar dat is geen garantie. Drivers zijn niet de issue hier. ;)
Inderdaad artifacts. Kan je misschien eens een screenshotje laten zien als je er last van hebt? Dan weten we het zeker :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
idd de 9800XT geflasht

ik maak straks wel een screenshot. Met de omega drivers kan ik overklokken/onderklokken. Is het dan
niet handiger om bv de kloksnelheid lager te zetten? ipv terugflashen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
update": het waren idd artefacts. Ik heb bij de overclocking clocksnelheid 390 GPU en mem speed 350 ingesteld. (stond op 412/365)

Ik heb nooit last gehad van artefacts, maar ik denk dat het door de warmte komt. Ik heb mijn systeemkast in de zomer altijd aan een kant open gehouden omdat mijn processor (amd64) te heet werd. Denk dus dat de airflow slecht is ofzo.

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:54:
idd de 9800XT geflasht

ik maak straks wel een screenshot. Met de omega drivers kan ik overklokken/onderklokken. Is het dan
niet handiger om bv de kloksnelheid lager te zetten? ipv terugflashen?
Zou ook kunnen, indien je een R360 core hebt zou je als XT toch iets meer performance krijgen bij dezelfde snelheid als een pro.

Verwijderd

Topicstarter
update: zijkant van m'n kast eraf gesloopt en nu heb ik helemaal geen artifact meer. werkt perfect. thanks!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
geachte bal-collega... ik raad je dan toch aan wat aan je airflow te doen :P

• Cyberamp

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Koop een betere vga-koeler ipv de stock-koeler. Suc6

Verwijderd

Topicstarter
CyberAmp schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:53:
Koop een betere vga-koeler ipv de stock-koeler. Suc6
stock koeler? Ik denk dat ik misschien beter een fatsoenlijke kast kan kopen, maar aan de andere kant als ie open is werkt ie gewoon perfect. (amd pro. wordt ook niet te heet dan). wat raden jullie aan? is het slecht om je kast altijd open te laten, ivm stof of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met age of the empire 3 alleen boven een vuur dat ik vreemde pixels zie, maar misschien hoort dit wel bij het spel. hoe ziet dat bij jullie eruit?
Pagina: 1