Toon posts:

tearing met 7800gt in farcry

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds eergisteren een nieuw systeem, belangrijkste specs: amd3500+, asus a8n-sli, xfx7800gt(nvidea forceware 81.85), en geil ultra x(2*512mb), realpower 450Watt. Nog niks overgeclocked, alles op standaard waardes. Ik heb een samsung 730bf(via DVI aangesloten, 1280*1024*75Hz) als monitor.

Ik heb bij m'n videokaart farcry gekregen, leuk spel.,Ik speel alles op het hoogst mogelijk(ook 4*AA, 8*AF, vsync aan). Dan kom ik op een stabiele 42fps, er onstond tearing. Ik dacht dat het dus kwam doordat fps niet hoog genoeg was om met de vernieuwingsfreq mee te gaan. Ik zet de grafische opties dus wat lager(AA uit enz) en kom op een stabiele 100fps. Zelfs bij de intro van het spel(waar het ubisoft logo verschijnt en dergelijk) is er tearing aanwezig. Ik weet dus echt niet hoe dit komt...

Ik heb al gegoogled, gezocht in dit forum, maar ik weet dus echt niet wat voor andere oorzaken, behalve fps te laag, hierachter kunnen zitten. Kan iemand mij helpen?

bvd

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:20

Thandor

SilverStreak

(nvidea forceware 81.85)
Het is NVidia ;) . Zoeken naar NVidia levert meer/betere resultaten op dan zoeken naar nvidea.

Ik zie dat je vSync aan had staan. Heb je die setting aangezet in Far Cry of via de drivers van nVidia ?
Je hebt ook de chipset drivers geïnstalleerd ?
Probeer nieuwere, danwel oudere drivers :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
vsync in farcry...Ik kan het niet eens vinden via de nvid>I<a :P drivers

dus jij denkt dat het een softwarematig probleem is? En het aan de drivers van nvidiea ligt?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2005 00:52 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Kan ook warmteprobleem zijn, hoe hoog is je casetemp + videokaart temp?

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
koel, zeker koel genoeg, namelijk 40C. Load heb ik niet gemeten maar ik denk eigenlijk dat dat het probleem neit is. Bij het opstarten van farcry, dus de introschermen(3d ubisoft logo etc), heb ik het ook al...

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer eens een oudere versie van de nVdia drivers (77.77 ofzo)
Ik heb al van meer mensen problemen gehoord met de 81.85 WHQL drivers.

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 13:50

krouwen

Hardware Enthusiast

Wat is tearing precies?

Verwijderd

Topicstarter
opgelost. En wat was het: Ik moest vsync (inderdaad thandor) in de nvidia drivers zelf aanpassen. Vandaar dat de intro ook zo vaag deed, het werd nog neit door farcry gesynchroniseerd. Hartstikke bedankt voor de reacties
Pagina: 1