[2000] Profiel tab: dial-in opent niet*

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:18
Ik heb het volgende probleem op een Windows 2000 server welke up to date is. Als ik in AD op een user dubbelklik krijg ik het profiel te zien. Klik ik vervolgens op de tab dial-in krijg ik een error:
Could not load the dial-in profile for this user because: Interface not registered.

Ik krijg verder hier geen eventlog meldingen bij en moet dus maar uitzoeken wat ze bedoelen met interface. Ik heb geprobeerd:
-netwerkkaart driver opnieuw installeren.
-Routing en Remote Access service opnieuw configureren/herstarten enzovoorts.

Wat betekend de error en nog beter natuurlijk: hoe kom ik er vanaf en kan ik via VPN gaan inloggen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die error krijg je ook als je ADUC vanaf een werkstation opent...
Lijkt me redelijk om te zeggen dat je een probleem hebt met de registratie van RRAS op het systeem.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De error "interface not registered" heb ik eens gehad tijdens het gebruik van de ADMT (v2) op een XP werkstation. Een herinstallatie van de ADMT heeft dit opgelost. Je zou eens een herinstall van de Administration Tools kunnen proberen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat draaien er nog meer voor Services/Applicaties op die server? Heb je adminpak al eens opnieuw geinstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• djluc
Wat is ADMT precies? Ik vind namelijk constant de AD Migration Tool. Dat is neem ik aan niet wat je bedoeld? Ook is dit niet onder add remove software te vinden.

Er draaien naast de standaard Windows services de applicaties pullmail/filemaker/veritas backup/exchange en nog wat andere zaken. Zoek je iets specifieks? Dan kan ik die even opzoeken.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
djluc schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:58:
Wat is ADMT precies? Ik vind namelijk constant de AD Migration Tool. Dat is neem ik aan niet wat je bedoeld? Ook is dit niet onder add remove software te vinden.

Er draaien naast de standaard Windows services de applicaties pullmail/filemaker/veritas backup/exchange en nog wat andere zaken. Zoek je iets specifieks? Dan kan ik die even opzoeken.
Dat is het enige wat ik er van ken, ADMT. Lijkt me niet dat je die hebt draaien, tenzij je bezig bent met een migratie naar Exchange/Windows 2000/2003 :)
ADMT is misschien ook Active Directory Management Tools, ofwel het adminpak. Start > run > adminpak.msi ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ADMT is inderdaad de Active Directory Migration Tool. Wat ik hiermee aan probeerde te geven, is dat ik tijdens het gebruik van deze tool exact dezelfde foutmelding krijg, als jij tijdens het gebruik van het Adminpak.

Een reinstall van de bewuste tool (in mijn geval de ADMT) heeft het voor mij opgelost. Als je deze analogie volgt dan zal een herinstall van het adminpak het voor jou op moeten lossen. Wat Sanfranjake ook al aangeraden heeft.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• djluc
Helaas helpt het herinstalleren van adminpak.msi niet. Ik heb nu geprobeerd om de netwerkkaart opnieuw te installeren maar dit helpt ook niet. Misschien moet ik RRAS opnieuw installeren? Ik kan dit echter niet in de installatie vinden.
Pagina: 1