Een nieuwe +/- 40 Gb HDD..welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Die wil ik dus kopen...moet 7200 RPM zijn en ATA66.

Ik heb een Abit BE6-II en ik hoor nog al wat verhalen dat deze niet van Maxtor drives houd. Ik heb mij bord wel op 133mhz lopen (PCI 1/4) Loopt mijn HPT ATA66 controller dan gewoon op 33mhz?

Suggesties welkom!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

133 delen door 4?
hmm..das geloof ik 33 ;)

ik heb nog nooit gehoord dat je moederbord niet van maxtors houdt..maargoed, ibm is ook goed :)

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
IK HOUD wel van maxtors en ik zou 't gewoon proberen.. Mijn maxtor nokt niet bij 133 fsb en bovendien wordt ibm vreselijk duur boven de 20 GB...

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:10
Maxtor DiamondMax Plus 40 40.9 GB is erg snel, let goed op dat je de Plus 40 krijgt! Kost rond de f 800.

Verwijderd

ff van www.maxtor.com geplukt:

Unleash your computer’s maximum performance with the new DiamondMax® Plus 40 series from Maxtor. Available in capacities up to 40 GB, these 7,200 RPM drives include Maxtor’s unique DualWave™ twin processor technology for a 10x boost in host command processing speed. Coupled with 2 MB of high speed 100 MHz SDRAM for the cache buffer and an UltraDMA 66 interface, give our DualWave-equipped hard drives superior benchmark performance and maximum throughput. As a result, they’re an ideal choice for consumers working with large files, including audio and video applications. No matter how demanding your application, the new DiamondMax Plus 40 series delivers the ultimate in performance and capacity.

nu vraag ik me af of ti het ook goed doet als alles op 133 mhz loopt.

zal toch wel.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:22

me1299

$ondertitel

Altijd voor Maxtor gaan... Eindelijk geen problemen meer kut Quantum ook :(

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Iemand ervaring met deze maxtor op een Abit BE6-II ?? (fsb op 133mhz) ??

Grtx

• Cergorach
  • Laatst online: 19-08 20:37
Hello!

You want quality, go for an IBM!

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

+/- 40 gb ide?
Dan heb je maar 2 keuzes:
maxtor 40 plus (goedkoop)
ibm ... (duur)
toch?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

WAARSCHUWING
de hotrod chip die hpt ata66 die onboard zit is een prima chip maar kan inderdaad niet met de maxtor 40 plus overweg. Heb er zelf ervaring mee.
Ik kreeg een mailtje terug van abit en maxtor ook dat highpoint bezig is met een update maar het timingprobleem nog steeds niet opgelost hebben.
gevolg: lockups
Dit ligt NIET aan de drive aangezien die op de promise ata66 en bx ata33 werkelijk m'n stoutste dromen waarmaakt.
Ik heb dus de losse abit hotrod pci verkocht en eindelijk na lang zoeken een tweedehandsje promise 66 gevonden en op m'n abit bf6 gezet.
Perfecto!!
Als je een be6 of be6-2 hebt dan is dat erg jammer voor je aangezien je een pci slot hebt opgeofferd voor iets onboard (doe ik nooit uit principe) en daarnaast the bad luck dat the highpoint chip moeite heeft met de maxtor. Aanrader is dan ook om voor de fireball lm 30 gige te gaan instead. Of de highpoint uitschakelen en een promise erop zetten of gewoon op ata33 draaien (verschil is niet merkbaar, ik kon gewoon de ide poorten goed gebruiken).

Wat lezen betreft kan de maxtor misschien net over of tegen de 33mb/s aan. Maar waar het voornamelijk om gaat is hoe snel ie schrijft en dat komt bij lange na nog niet in de buurt van de 33mb/s. Dus de winst van 2mb/s lezen op 30 mb/s is niet de moeite waard om uata66 te draaien. Cpu belasting verschil heb ik ook niet opgemerkt..

m'n 2 cent

• Cyberdeck
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Oja nog een laatste opmerking over die maxtor. Heb ik al verteld hoe ongelooflijk snel ie is en hoe muisstil?
De fireball cr die ik hiervoor had (13 gb) was de stilste 5400 rpm drie kwart jaar geleden, geloof het of niet maar deze maxtor is nog stiller en dat bij 7200 rpm!!
De fan van m'n processor (normale p2 fan) maakt meer herrie dan de maxtor.

Oja wat betreft overklokken. Tot 124 mhz fsb met 1/3 pci divider werkte prima. Daarna werd m'n processor instabiel.
Nu met m'n abit bf6 draai ik op 128 mhz fsb met een divider van 1/4 om m'n pci apparatuur te ontzien.
Liever ietsjes onderklokken dan alles op de bbq..

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:28

winnie

de poes...

Geldt dat van die slechte combinatie van hpt366 en maxtor diamond plus voor meer mensen? Ik heb net zo'n set gekocht (weliswaar met 20GB, ipv 40GB) en ben benieuwd of ik de hele zaak nu weer terug kan brengen?

Verwijderd

Ik zou nooit een 40gig kopen, 2x 20GB (IBM heeft btw mijn persoonlijke voorkeur) op bv een Promise FastTrak66 RAID IDE-controllertje (striping) is twee keer zo snel (dubbele transfer-rate, lagere seektime, dubbele cache!).
En ook nog leuk uit te breiden naar drie of 4 disks die via striping als 1 grote vette disk gemapped worden!

Een Promise Ultra66 controllertje (89 piek) kan trouwens worden omgesoldeerd naar zo'n FastTrak66 kaart (die kost namelijk meer dan 300 piek).

Zelf heb ik er nu 4x een IBM 20GB disk aan hangen! :9 :9 :9 :9
Heb nu dus een vette 80GB disk met een write-speed van 131MB/s !!!!!!

• Cergorach
  • Laatst online: 19-08 20:37
*grins*

Leuk, zo een RAID systeempje,MAAR wat had je gedacht van vier van die nieuwe IBM 75GB hardeschijven? *drool*
Pagina: 1