Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

worker

2x Sessy thuisbatterij

Topicstarter
Ik heb dadelijk 2 telefoonlijnen: 1 van KPN en 1 van Tiscali. Ik wil graag gebeld kunnen worden op mijn KPN nummer, want dat heeft iedereen. Echter, zelf bellen met de Tiscali-lijn is gratis (naar vaste net). Dus zelf bellen wil ik vooral niet meer via de KPN doen.
Eigenlijk moet ik dus overal in huis 2 telefoon naast elkaar zetten, 1 om mee te bellen, 1 om gebeld te worden. Dat is natuurlijk niet handig.

Ik stel me zo voor dat je een schakeling kunt maken die het volgende doet:
  • de schakeling heeft 2 ingaande telefoonlijnen: 1 van KPN en 1 van Tiscali
  • de schakeling heeft 1 uitgaande lijn naar alle telefoontoestellen
  • de schakeling bepaalt welke lijn wordt doorgeschakeld naar de uitgang.
  • default wordt de KPN lijn doorgeschakeld. Dat betekent dat de situatie niet anders is als nu. We kunnen gewoon gebeld worden via het KPN nummer.
  • Als de hoorn wordt opgenomen zonder dat er een binnenkomend gesprek is, moet de Tiscali lijn worden doorgeschakeld. Deze moet net zolang worden doorgeschakeld totdat de hoorn weer wordt neergelegd.
Vroeger heb ik wel eens schakelingetjes voor de telefoon gesoldeerd, en volgens mij moet zo iets wel lukken.
Heeft iemand een beter idee, of zijn er dingen te koop die ongeveer dit doen?

Verwijderd

Doet het Tiscali doosje dit niet zelf? Die van Wanadoo in ieder geval wel... Als naar je Wanadoo of KPN-nummer wordt gebeld dan gaat gewoon dezelfde telefoon over, en standaard bel je uit via Wanadoo, behalve als er iets fout is met Wanadoo telefonie of als je eerst *33* intoetst. Misschien heeft het Tiscali-kastje dit ook?

Edit: Hm, alleen de L (lifeline)-versie van de ZyXEL Prestige 2602-HW heeft dit, en volgens de Tiscali topic gebruikt Tiscali deze niet. Er zijn inderdaad kastjes te koop die dit doen, maar kan ze zo gauw niet vinden (ben ze wel eens tegengekomen).

Edit 2: Zoiets dus: http://www.artech.com.tw/html/english/ax520/Ax520.htm

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 22:27 ]

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

worker

2x Sessy thuisbatterij

Topicstarter
Schitterend. Er bestaan dus inderdaad kastjes die iets soortgelijks al doen. Geen dealer in NL zie ik zo snel even. Misschien een gat in de markt.

Edit: oh, ja nog even dit. Hoe kan een ADSL modem ooit de binnenkomende gesprekken van KPN door"routen" naar de telefoon die is aangesloten op dat modem? Het telefoon signaal is al afgetakt door de splitter toch?

[ Voor 43% gewijzigd door worker op 21-10-2005 22:39 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 21:15
op deze nl site worden ze verkocht http://www.rhisc.nl/N_fra.../www.rhisc.nl/N_home.html de AX521 om precies te zijn. (gevonden via http://www.inkoopacties.net/search?w=p&q=AX520)

[ Voor 32% gewijzigd door Rrob op 21-10-2005 22:45 ]

Verwijderd

worker schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:37:
Schitterend. Er bestaan dus inderdaad kastjes die iets soortgelijks al doen. Geen dealer in NL zie ik zo snel even. Misschien een gat in de markt.

Edit: oh, ja nog even dit. Hoe kan een ADSL modem ooit de binnenkomende gesprekken van KPN door"routen" naar de telefoon die is aangesloten op dat modem? Het telefoon signaal is al afgetakt door de splitter toch?
Meestal gebeurt dat door een extra kabeltje van de splitter naar de modem te trekken, en die in een "Line" poort te doen (beetje omslachtig dus, maar de KPN Experia Box doet het ook). In het geval van de Wanadoo Livebox hoeft dat niet, die heeft een ingebouwde splitter, dus er gaat gewoon één kabel naartoe, en daar splitst die hem naar een ADSL-signaal én zorgt die ervoor dat de gesprekken via KPN gewoon goed gaan.