Toon posts:

PCI alternatieven voor Airport

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een wireless pci-kaartje voor in mijn Mac G4.

D-Link DWL122 schijnt matig te werken. Over kaartjes met broadcom chipsets zijn positievere verhalen te vinden. Toch heb ik op Internet geen juichverhalen kunnen vinden.

Heeft een van jullie ervaring en/of tips?

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Eerst een vraagje, waarom geen gebruik maken van je 'airport'? Dat werkt toch met je Wifi, misschien niet optimaal, maar het werkt lijkt me!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het duurder is...

• vegterb
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Oh... Dacht dat je die had en een andere wilde! 8)7 Ik zal met je mee gaan zoeken!

Edit: wat kost de airport eigenlijk?
Edit2: Hier al geweest? http://www.macwireless.com/
Edit3: Of deze al gevonden: http://www.sonnettech.com...ia_pci.html#compatibility

[ Voor 35% gewijzigd door vegterb op 21-10-2005 21:40 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
1: zo'n 150 euro (macstuff.nl)
2 en 3: Nog best prijzig en ook niet echt makkelijk in huis te halen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 18:12

BHQ

Volgens mij zou je idd. vrijwel elk Broadcom-based kaartje kunnen gebruiken.

Verwijderd

Heb je er toevallig een aansluiting voor een externe antenne op zitten ?
Dat kost je hooguit namelijk een paar tientjes en je bereik is super! :)

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Quote van mezelf (8> uit dit topic:
Er zijn echter wel andere oplossing; de meest recente oplossing is de Sonnet Area Extreme PCI, echter waar deze in NL verkrijgbaar is en voor welke prijs, weet ik niet.

Een andere oplossing is op zoek naar een Belkin PCI kaart; er was een model wat gewoon in de Mac werkte en gezien werd als een interne Airport kaart van Apple. Wel alleen 11Mbps, ik heb er een in een PowerMac G4/400 PCI gehad; wel onder Mac OS X 10.2.8 'Jaquar' (ik weet dus niet hoe het ziet met 10.3 'Panther' en 10.4 'Tiger', of het daar ook onder werkt).

Model van die kaart zou ik even moeten opzoeken... Model F5D7000 dus
quote:

Dwight Early
With respect to Kjell Johannessen's question, the Belkin F5D7000 PCI card is OSX compatible w/Apple's drivers. I don't know if the F5D7001 PCI card is compatible. I'm using two of the F5D7000 PCI cards which use the F5D7010 PCMCIA card. This card use the BroadCom chipset which is the same as Apple's AirPort cards.
So, if your PCI card is the F5D7000 model, then I know it works straight out of the box.
Volgens mij stond er ook nog een stuk over PCI Wireless kaarten op xlr8yourmac, wellicht dat je daar wat meer info vind.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
WTF? Since when?!

Een Airport Extreme kaartje kost tegenwoordig gewoon 79 euro hoor... :/

EDIT:
Lama... Je bedoelt de eerste versie van Airport... Die is inderdaad ongelooflijk aan de prijs! 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Liegebeest op 22-10-2005 21:15 ]

Liege, liege, liegebeest!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 11:53

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Om hier even op in te haken zonder een nieuw topic te openen...

Ik heb momenteel een Linksys WRT54G router staan (WiFi 54mbit, 4x10/100). Deze is met WPA beveiligd.

Deze is toch gewoon compatible met de nieuwe Apple PowerBooks?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Coreantes schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:09:

Ik heb momenteel een Linksys WRT54G router staan (WiFi 54mbit, 4x10/100). Deze is met WPA beveiligd.

Ja, maar wat heeft dat met dit topic te maken? 8)7

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Is het niet makkelijker (en vooral goedkoper) om gewoon een extern apparaat erbij te nemen?
utp --> wifi is wel te doen iig, en dat werkt met bijna elk apparaat wel.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Coreantes schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 13:09:

offtopic:
Search word volgens mij steeds ingewikkelder; zelfs als er al een link in dit topic staat... |:(

Weer mezelf uit dit topic:
quote:
...
Security
Wi-Fi Protected Access? (WPA)
...

Verwijderd

Topicstarter
De Belkin F5D7001 werkt probleemloos. Deze pci-kaart wordt als Airport gedetecteerd en werkt verder als zodanig.

http://catalog.belkin.com...11gdr%2E%2E%2Eetwerken%2F

• NetCompany
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-02 13:02
De kaart die het beste werkt is de:

Linksys WMP54Gv2, deze kaart gebruikt de 54Mbit Broadcom chipset die ook op de Airport Extreme kaarten van Apple zit, maar Let Op! Linksys heeft recent de chipset van de WMP54G aangepast, en de huidige versie is dus NIET meer compatible met de mac!!!

Let dus op!
De WMP54Gv2 is WEL compatible
De WMP54Gv4 is NIET compatible

Groet,
Kasper

Verwijderd

antonie schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:38:
Quote van mezelf (8> uit dit topic:

[...]
Sorry dat ik dit topic nu omhooghaal hoor...

Maar ik heb nu een belkin F5D7000 aangeschaft, vandaag binnengekregen... In mijn G4 gestopt, maar hij ziet geen Airport. Moet ik nog iets instellen ofzo?

Iemand nog tips?

• breinonline
  • Laatst online: 10:00

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je software gewoon up-to-date is zou je niks in moeten stellen.

Belkin zelf zegt:
Works with Windows® 98SE, 2000, Me, XP and Mac OS® X v10.2.6 with AirPort® installer 3.0.4, or Mac OS® X v10.3
Dus wellicht je airport updaten (op het bijbehorende cdtje kijken)?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Ik heb Os 10.3.9 Dus dan zou ik geen installer nodig hebben?
Bovendien kon ik niks mac compatibles vinden op de cd (allemaal .exe's)

Maar waar zou ik kunnen zien of de g4 em wel ziet? Want ik zie niks staan bij network connections.

Is er ook een soort van "hardware" schermpje (naast about this mac) in osX?

Edit: bij about this mac -> airport zegt ie:"no information found" :'(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 18:07 ]

Verwijderd

subtiel kickje

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vreemd duur die airport van 150 euro maar ja... ik zou de mijne voor minder wegdoen als ik mijn iBook vervang...

De oplossing met een externe wifi-router als bridge is niet zo slecht. Ik gebruik een WRT54G met dd-wrt software. Werkt probleemloos en ik kan alle ethernet-apparatuur aansluiten.

Verwijderd

Ja, misschien dat ik dat als volgende optie wel zou proberen. Maar eigenlijk heb ik liever mijn wifi kaartje aan de praat, anders heb ik die belkin F5D7000 helemaal voor niks gekocht :(

Verwijderd

Ik heb er nu tiger op staan (10.4.4), en hij herkent em nog steeds niet als airport....

Verwijderd

kick

• breinonline

breinonline

Ik kan alleen concluderen dat het kaartje niet gezien wordt (slot kapot?)
Contact belkin eens om te vragen of zij het weten?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

ik heb het in 3 sloten geprobeerd.... En het lijkt me vrij sterk dat ze alle 3 kapot zijn.

Belkin contacten is misschien een idee. Maar ik denk dat die mij niet gaan helpen, aangezien op de achterkant van mijn doos niet staat dat hij compatible is voor OS X. (vrij vreemd).
Ik heb trouwens wel ergens gelezen dat er 3 series van de belkin F5D7000 zijn, en dat de 3e serie niet onder OS X werkt, dus ik vrees dat ik die heb....

• breinonline

breinonline

Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 22:23:
ik heb het in 3 sloten geprobeerd.... En het lijkt me vrij sterk dat ze alle 3 kapot zijn.

Belkin contacten is misschien een idee. Maar ik denk dat die mij niet gaan helpen, aangezien op de achterkant van mijn doos niet staat dat hij compatible is voor OS X. (vrij vreemd).
Ik heb trouwens wel ergens gelezen dat er 3 series van de belkin F5D7000 zijn, en dat de 3e serie niet onder OS X werkt, dus ik vrees dat ik die heb....
Als op de site staat dat het werkt en p de doos niet dan zul je wel de laatste versie hebben. Wie weet zijn ze aardig bij Belkin en helpen ze je wel, maar ik ban bang dat dit gewoon aan de chipset ligt en zij ook niks kunnen doen.

Verwijderd

hmm, ja. Ik vrees ook dat er weinig hoop meer is.

Ik ga maar eens op zoek naar een (2ehands) wifi bridge dan. Toch bedankt voor de hulp! :)

Verwijderd

Hallo,

Ik las op deze site dat je problemen had met je Belkin pci-card, 5D7000. Misschien is het al opgelost, maar zoniet dan hier de oplossing. Je moet voor deze kaart de driver voor de Ralink rt 2500 chipset downloaden en installeren. Dan moet je nog een hexadecimaal wachttwoord creëren voor je WEP key.
Daar zijn ook programmatjes voor, die zetten jouw OS wachtwoord zelf om. Raadzaam is het dan geïnstalleerde programma ( wireless utility card ) automatisch bij het opstarten van de computer te laten openen.
Bij mij werkt het prima.

Sukses.

Verwijderd

[edit:] laatste post niet gezien (kweeniet waarom niet) zal eerst deze optie testen.Dan onderstaande verifieren of niet

Update: BNa installatie RT2500 drivers (download hier: http://www.ralinktech.com/supp-1.htm)wordt de kaart herkend en kan ik contact maken met de router. Even wachten en je hebt verbinding. Ik hoefde geen WEP key aan te maken.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 13:34 ]

Pagina: 1