Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mio 168 batterij werkt niet goed...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb 2 maanden geleden een mio 168 met ingebouwde GPS ontvanger. Ik heb er TomTom Navigator 5 op gezet. Op zich werkt alles prima. Ik heb alleen een probleem met de batterij.

Als de Mio volledig opgeladen is en ik ergens heen rijd sluit ik de mio met de bijgeleverde kabel aan op de sigaretten aansteker. Onderweg doet hij het prima. Ik heb nu echter al een paar keer gehad dat na ontkoppeling de Mio de volgende dag niet meer aanwil. Ik sluit alle programma's gewoon af en doe de Mio gewoon uit. Toch loopt hij dus blijkbaar in een paar uur volledig leeg. Ik moet thuis telkens weer alles erop zetten en synchroniseren.

Hoe kan dit? Het apparaat is net 2 maanden oud. De (Lion)batterij kan toch niet nu al lui zijn?

Verwijderd

Hoe zet jij dat ding uit?

Indien je namelijk de knop iets te lang vast houdt, dan gaat ie niet uit maar alleen standby. De software draait dan vrolijk door en trekt de accu leeg. Je kunt het gemakkelijk zien doordat je op de display gewoon nog heel zwak beeld kunt zien. Resultaat is wel dat ie de volgende dag leeg is en geladen moet worden.

Indien je echter een keer KORT op de knop drukt, gaat het ding "uit" en zie je ook tegen het licht niets meer op de display. Op deze manier kan ie een aantal weken blijven liggen alvoren hij leeg is.

Let op: Indien de accu leeg is, heb je nog maximaal 72 uur backup spanning. wordt in die tijd niet bijgeladen, dan volgt een hard-reset en is het apparaat weer terug in fabriekstoestand en moet je alles opnieuw installeren / invoeren. Zorg dus sowieso dat je op je PC een backup hebt gemaakt via de Activesync optie en zet tevens een Backup op je flashcard die je kunt maken met het standaard aanwezige E-backup.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet hem op de normale manier uit. Dus gewoon kort indrukken. Display is zwart. Ik check dat ook nog even door even op het display te tikken.. In de standby-stand zou hij dan weer aan moeten schieten. Dat gebeurt niet.

Ook die 72 uur backup-spanning wordt mij door Mio niet gegund...
Ik moet alles telkens opnieuw installeren en instellen. Nu heb ik de pocket pc nog niet zo heel lang en staan er geen extra programma's op (behalve TomTom). Het enige dat ik dus elke keer opnieuw moet doen is mijn kalender en contactpersonen, e.d. synchroniseren en TomTom installeren.

Het is wel bloedirritant :(