Toon posts:

Scherm blijft zwart maar XP start wel op, hulp gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een dringend probleem.

Nadat ik een spel heb gespeeld (FarCry) heb ik windows laten zoeken naar een nieuwe driver voor mijn Ati Radeon 9200 128 MB videokaart omdat het spel keer op keer blijft hangen. Ook heb ik de nieuwste DirectX (9.0c?) geinstalleerd. Ik moest windows opnieuw opstarten en nu blijft mn scherm dus zwart. Het enige dat ik zie is een bericht van mn beeldscherm dat ik altijd krijg als ik mn computer opstart, na dat bericht krijg ik altijd het opstartscherm van windows maar nu dus niet meer.

Ik hoor windows wel opstarten (welkomstune), mn computer werkt dus gewoon nog. Maar ik kan dus niets zien of veranderen...

Ik heb gezocht op nogal wat termen maar daar kwam niets uit, ook op google kon ik weinig vinden. Ik heb ook nog gekeken op de site van ati maar ook daar kwam ik op niets uit. Verder heb ik een Pentium 2,6 Ghz met bovenstaande videokaart. Mn beeldscherm is een HP Pavilion f1703.

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Okay, even voor je gegoogled. Hoop dat dit helpt.

The screen goes black when installing the drivers, right? And then never comes out of it?

I too, have had experiences with this while installing a 128MB Radeon 9200 on a couple of customer's XP systems. I can't remember the name of the manufacturer, but they were not made by ATI and had SDRAM, not DDRRAM. Maybe you have the same card?

Although I don't know much about your conflict if you have one, I do know how to fix your video card problem. The cause is Microsoft's built-in Radeon driver does not work with this card for some reason.

You will need to boot into safe mode by tapping F8 right before the XP logo is displayed. You will need to install the new Radeon drivers manually. The installer package will not work under safe mode.

Go to Device Manager and open "Display Adapters". Double click on "VGA Display Adapter" or similar and click the tab for "Drivers". Choose "update driver" select "Install from list or specific location". Then, select "Don't search, I will choose what driver to install" when given the option.

You can then browse for the folder where your graphics card drivers have been extracted to by the setup program in normal mode. This should be in the C:\ATI\(version number of the driver)\driver\2kxpinf.

When XP allows you to click on the "open" button, you know you are probably in the right place. Click "Open" and XP will begin installing the driver. You will be confronted with a list of at least two drivers (probably). One will have (microsoft corporation) at the end of the version number and the other should just say Radeon 9200 (I think). Select any of the drivers that DO NOT SAY MICROSOFT CORPORATION. Then continue to install this driver.

When you boot into Normal mode, your problem should be fixed.

Link: http://www.techspot.com/v...rce-Conflict-Code-12.html

Verwijderd

Topicstarter
Dit zou het best eens kunnen zijn maar dat wat hij allemaal beschrijft krijg ik natuurlijk nooit voor elkaar zonder dat ik kan zien wat ik doe... Want ik krijg m niet eens in de veilige modus omdat mn scherm zwart blijft en ik dus niet zie wat ik moet kiezen als ik op F8 druk tijdens het opstarten.

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:50:
Dit zou het best eens kunnen zijn maar dat wat hij allemaal beschrijft krijg ik natuurlijk nooit voor elkaar zonder dat ik kan zien wat ik doe... Want ik krijg m niet eens in de veilige modus omdat mn scherm zwart blijft en ik dus niet zie wat ik moet kiezen als ik op F8 druk tijdens het opstarten.
Probeer het dan maar nog een keer (begin al vast herhaaldelijk op F8 drukken als je nog beeld ziet bv), je moet dit echt helemaal in het begin doen. Je verliest je beeld pas bij het laden van Windows (drivers ATi worden geladen) - daarvoor is het nog de BIOS die het voor het zeggen heeft en dat is gewoon een standaard VGA signaal. Dus volgens mij ben je gewoon te laat met F8 rammen :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik kan "rammen" wat ik wil, nog voordat ik m heb aangezet (mn F8 knopje is zojuist gehalveerd denk ik) maar ik kom echt niet in de bios (tenminste, ik kom er waarschijnlijk wel in maar ik zie niets). Het enige dat ik zie, en dat is er altijd geweest is een waarschuwing van mn monitor (Warning - PC video resolution is out of range. change setting bla bla bla) voordat ie in stand-by springt...

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:40:
Nou, ik kan "rammen" wat ik wil, nog voordat ik m heb aangezet (mn F8 knopje is zojuist gehalveerd denk ik) maar ik kom echt niet in de bios (tenminste, ik kom er waarschijnlijk wel in maar ik zie niets).
Voor de BIOS moet je waarschijnlijk F1, F2, Del, maybe Enter o.i.d. hebben; F8 is puur voor het opstartmenu van Windows.
Het enige dat ik zie, en dat is er altijd geweest is een waarschuwing van mn monitor (Warning - PC video resolution is out of range. change setting bla bla bla) voordat ie in stand-by springt...
Ik dacht dat je nog altijd wel IETS zag in het begin:
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:53:
Het enige dat ik zie is een bericht van mn beeldscherm dat ik altijd krijg als ik mn computer opstart, na dat bericht krijg ik altijd het opstartscherm van windows maar nu dus niet meer.
Heeft die Radeon van je dual output? (DVI/VGA bv) Zet je monitor dan es op de 2e (met een verloopstukje van DVI -> VGA bv; geloof dat die HP monitor enkel VGA heeft?)

Anders zou ik de Herstel CDs / WinXP CD er es bijpakken en kijken of je een 'zachte' herstel optie kunt gebruiken (dus geen complete format)

[ Voor 7% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 22-10-2005 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:03:
[...]
Voor de BIOS moet je waarschijnlijk F1, F2, Del, maybe Enter o.i.d. hebben; F8 is puur voor het opstartmenu van Windows.

[...]
Dat zal ik eens proberen, met F8 lukt het in ieder geval niet...
Ik dacht dat je nog altijd wel IETS zag in het begin:

[...]
Het enige dat ik al de tijd gezien heb is dat bericht dat ik hier boven heb genoemd, verder niets.
Heeft die Radeon van je dual output? (DVI/VGA bv) Zet je monitor dan es op de 2e (met een verloopstukje van DVI -> VGA bv; geloof dat die HP monitor enkel VGA heeft?)
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar ik zal er eens naar kijken.
Anders zou ik de Herstel CDs / WinXP CD er es bijpakken en kijken of je een 'zachte' herstel optie kunt gebruiken (dus geen complete format)
Ik heb de hersteld dvd erin gedaan maar het scherm blijft wederom zwart... Ik kan dus niets zien en dus ook geen keuze maken omdat ik totaal niet kan zien wat ik doe op dat moment...

Al met al dus nog niets verder. Mooi k*t omdat ik spullen nodig heb uit mn documenten voor morgen ;(

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Kan je een andere videokaart testen?
Lijkt er op dat die niet helemaal in orde is.
De installatie van Directx 9.0c heeft namelijk niets te maken met het beeld dat je krijgt voordat je windows hebt gestart... Draait de fan nog op je kaart?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet met een andere videokaart testen want die heb ik niet maar ik heb zojuist mn computer aangesloten op mn tv en ik heb nu dus wel beeld op mn tv!

Ik zit nu in de bios... kan iemand mij misschien vertellen wat ik daar moet veranderen?

Wat ik nu ook kan proberen is om in het opstartscherm van windows te komen en daar de vga modus in te stellen...

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:42:
Ik kan niet met een andere videokaart testen want die heb ik niet maar ik heb zojuist mn computer aangesloten op mn tv en ik heb nu dus wel beeld op mn tv!

Ik zit nu in de bios... kan iemand mij misschien vertellen wat ik daar moet veranderen?

Wat ik nu ook kan proberen is om in het opstartscherm van windows te komen en daar de vga modus in te stellen...
Wanneer je al geen beeld krijgt voordat je ook maar iets met Windows doet denk ik niet dat het veel zal helpen om Windows op een andere manier op te starten :/
Wat sir killalot bedoeld: Of je meerdere schermen op je kaart kan aansluiten. Zo ja of het wat uitmaakt op welke de monitor zit.

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 23-10-2005 15:45 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:05
In de BIOS hoef je heel niet te wezen. Je moet gewoon in de Veilige modus gaan. Daar kom je door vóór het XP-laadbalkje op F8 te drukken (je hebt maar heel kort de tijd, probeer het gewoon een paar keer door herhaaldelijk op F8 te drukken). Eenmaal daar even de videokaartdriver verwijderen. Als dat niet helpt, zul je Windows opnieuw moeten installeren óf in Veilige modus DirectX9 opnieuw proberen te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het misschien niet heel duidelijk gezegd maar ik heb nu dus wel beeld op mn tv, ik zit op dit moment in windows en ga nu proberen de oude driver van de radeon te installeren...

Op mn monitor heb ik nog steeds geen beeld.

Lukt het met de driver niet dan start ik m via mn tv op in de veilige modus.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Misschien waren wij ook niet zo duidelijk ;) , maar de driver die je in _Windows_ geinstalleerd hebt wordt pas geladen als je in Windows komt. Alles daarvoor is niet veranderd door de andere driver in Windows.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 23-10-2005 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou , ik snap er helemaal niets meer van...

Ik heb de computer via de tv out van mn videokaart op mn tv aangesloten. De computer opnieuw opgestart en zowaar had ik beeld op mn tv, niet op mn monitor. Omdat de resolutie hoog staat zag ik amper wat op mn tv dus ik heb de resolutie op de laagste stand gezet zodat ik mn complete bureaublad op mn tv had. Toen heb ik de oude versie van mn driver geinstalleerd en toen ik daarna mn computer opnieuw opstartte had ik ook beeld op mn monitor!

Maaar... Ik had natuurlijk de resolutie heel laag gezet. Dus ik dacht; ik zet de resolutie weer hoog. Maar nu komt het: zodra ik iets verander in de instellingen van mn monitor gaat ie op zwart, en de tv ook. Dus moet ik m continue opnieuw opstarten om weer beeld te hebben maar de resolutie is nog steeds heel laag...

?
Pagina: 1