Toon posts:

2 monitoren op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik wilde even wat informatie winnen over 2 monitoren aansluiten op 1 pc.
wat ik nou precies wil is heel simpel, twee keer hetzelfde beeld op 2 monitoren zodat andere mijn beeld kunnen meekijken.
Mijn videokaart heeft een TV out, en een monitor uitgang.
ik heb maar 1 agp slot voor videokaart
en voor die tv out ga ik geen tv aanschaffen:D
wat kan ik het best doen, om op mijn tweedemonitor hetzelfde beeld te krijgen?
}:O 8)7 (8> :)

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:23
Een heel goedkoop PCI videokaartje kopen? :+

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:29

Thandor

SilverStreak

Een PCI kaart kopen óf een nieuwe AGP kaart kopen met 2 uitgangen. (Dual head :))

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

.Peter schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:52:
Een heel goedkoop PCI videokaartje kopen? :+
Zou ik zowieso niet aan beginnen <s3 / 2mb :X

Minimaal 4mb al werk je 1024x768 ivm beeldopbouw :)

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 17:33
of een heel goedkoop agp kaartje met 2 vga uitgangen kopen :Y)

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 20:45
of gewoon zon ding kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.everything2connect.com/images/VGA_Splitter.jpg

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zijn idd toch genoeg AGP kaartjes met dual VGA? Of anders een goede PCI kaart, iets van Matrox ofzo?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
thon, kun jij me vertellen waar ik zo'n splitter kan kopen???

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ff google of checken in de pricewatch?
zoekwoord: vga splitter

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik zat hier laatst ook aan te denken. Als je 2 monitoren er op aansluit, gaat de in game prestatie dan achteruit? En kun je de 2 monitoren op aparte resoluties laten draaien? (19" en 15")

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Hou bij zo'n splitter wel rekening met (ernstig?) kwaliteitsverlies. Is denk ik alleen een oplossing als je dat splitsen een keertje wil doen voor het één of het andere. Als definitieve oplossing zou ik toch gaan voor een nieuwe, of eventueel extra, videokaart.
WillemJanJansen schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:32:
Ik zat hier laatst ook aan te denken. Als je 2 monitoren er op aansluit, gaat de in game prestatie dan achteruit? En kun je de 2 monitoren op aparte resoluties laten draaien? (19" en 15")
Gameprestaties weet ik eigenlijk niet, maar wat mij vaak opvalt is dat ik bij spelletjes gewoon geen beeld heb op mijn tweede scherm of alleen Windows achtergrond. Ik vermoed dan ook dat het weinig tot geen prestaties opslokt. Twee verschillende resoluties is in ieder geval geen enkel probleem.

[ Voor 55% gewijzigd door vehpol op 22-10-2005 00:34 ]

Ceci n'est pas une signature!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
vehpol schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:32:

Gameprestaties weet ik eigenlijk niet, maar wat mij vaak opvalt is dat ik bij spelletjes gewoon geen beeld heb op mijn tweede scherm of alleen Windows achtergrond. Ik vermoed dan ook dat het weinig tot geen prestaties opslokt. Twee verschillende resoluties is in ieder geval geen enkel probleem.
Ok bedankt, Dat je tweede scherm geen beeld heeft dat komt als het goed is doordat het OpenGL is. Daar schijnt het niet op te werken.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik gebruik nu ook even 2 schermen en ik doe het gewoon via de 2xdvi aansluitingen op de videokaart die ik nu heb. Ik heb namelijk een Samsung 940B en een Benq FP791 monitor en dat werkt echt wel heel relaxed. Ik wil misschien die Benq FP791 nog gaan vervangen voor een Samsung 940B omdat het toch wel een heel relaxed scherm is. Ik had eerst via d-sub maar dat was zo bagger dus nu maar op DVI. Ik kan clonen het beeld, uitbreiden, DVD,DIVX films op 2 schermen afspelen(via softwarematige manier(vette breedbeeld(geen 16:9 maar 32:9))) maar het gaat mij voornamelijk om het werken via 2 schermen voor mijn werk.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 18:10
itsalex schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 00:47:
Ik gebruik nu ook even 2 schermen en ik doe het gewoon via de 2xdvi aansluitingen op de videokaart die ik nu heb. Ik heb namelijk een Samsung 940B en een Benq FP791 monitor en dat werkt echt wel heel relaxed. Ik wil misschien die Benq FP791 nog gaan vervangen voor een Samsung 940B omdat het toch wel een heel relaxed scherm is. Ik had eerst via d-sub maar dat was zo bagger dus nu maar op DVI. Ik kan clonen het beeld, uitbreiden, DVD,DIVX films op 2 schermen afspelen(via softwarematige manier(vette breedbeeld(geen 16:9 maar 32:9))) maar het gaat mij voornamelijk om het werken via 2 schermen voor mijn werk.
Zou t ook mogelijk zijn om met een videokaart met 2 dvi-ingangen
2 beeldschermen aan te sluiten, die 2 verschillende beelden weergeeft?
Bijvoorbeeld met 2-player games.
Pagina: 1