Toon posts:

[iPod] 3G HD blijft draaien wanneer PC uit is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn trouwe 3G iPod heb ik net voorzien van een USB verbinding, zodat ik niet steeds de firewire kabel om hoef te stekkeren (na 2 jaar wordt dit irritant :)). Syncen en alles werkt goed, tot zover alles prima.

Echter, wanneer ik de PC uitzet dan zegt de iPod braaf dat het ok is om te disconnecten, en zou je denken dat ie lekker idle gaat doen, en uiteindelijk slapen, Maar de hardeschijf blijft rondjes draaien, het bericht blijft in beeld, met als gevolg dat je de iPod ook als handwarmer kunt gaan gebruiken.

De iPod is een 3G versie, 15 Gig groot, en voorzien van de laatste firmware. Het probleem doet zich voor op een Windows PC (P4)

Het probleem is enigszins gerelateerd aan [rml][ iPod] Batterij draint leeg met gebruik USB kabel?[/rml]

Ik begrijp dat ie niet via USB oplaadt (doet ie immers via FW), maar dat ie aanblijft terwijl de PC uitstaat is wel vervelend. Ik heb nog de volgende dingen geprobeerd:

1.USB stekker uit PC, PC is uit -> HD stopt
2.USB stekker terug -> HD gaat weer draaien

1. Netspanning van PC -> HD stopt
2. Netspanning weer terug -> HD blijft stil

- In bios uitgezet dat ie vooral niet van USB moet booten en wakker worden -> Geen resultaat
- in iTunes disk mode uitgezet (En dan blijft hij toch mounten in XP..)
- USB stekker in PowerBook, standby -> HD blijft draaien
- PowerBook helemaal uit -> HD stopt

Hebben jullie misschien nog ideeen?