[Forceware 81.85WHQL] ervaring

Pagina: 1
Acties:

• Zwendel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11-2023
Heb ze net effe getest. Problemen :

1. Om te beginnen -1000 points in 3DMark01SE met een dual XFX 6600GT SLI setup.
(Dit fenomeen deed zich ook reeds voor bij de 81.85beta versie)
2. Bij een zelfde OC als ik gebruik bij de 77.72 drivers (550/1100) krijg ik nu artifacts in 3DMark03.
3. Ik was vooral geïnteresseerd in de multi vendor SLI setup. Daar m'n Aopen 6600GT beter presteert dan m'n XFX'en. Getest met een Aopen en een XFX 6600GT. Dit werkt maar je krijgt wel de melding dat de SLI bridge connector niet werkt. M.a.w. nog wel SLI maar reduced performance.

77.72 er dadelijk terug op gezet.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
de 81.84 presteert bij mij goed...probeer die anders eens.

ik heb de 81.85 ook effe geprobeert, maar dat gaf rare schaduwen in bf2 :|

Verwijderd

Beste tweakers,

heb problemen met driver 81.85. Was deze aan het installeren, maar kreeg tijdens de installatie een zwart scherm en toen liep mijn pc vast. Ik heb de vorige driver 78.01 er af gehaald, clean install gedaan, nog steeds hetzelfde. Als ik 78.01 erop zet doet alles het wel weer goed.

Ik heb nog nooit problemen met de nvidia drivers gehad, wat kan het probleem zijn, want ik kan de logica niet ontdekken?

Ik heb een 6800 GT @ 400/1100,

dank voor jullie replies :-)

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Zelf had ik het idee opgevat om deze driver te installeren op mijn pc (met GF2 GTS) (weet ik, zinloos). Dat werkt echter niet; de GF2 ids staan niet in de .inf (MX en integrated varianten wel). In de readme file staat echter wel degelijk mijn kaart bij supported hardware. Analoog aan wat sommigen wel eens doen met beta OEM drivers, probeerde ik de juiste ids/strings in de .inf toe te voegen (gekeken naar .inf van 53.03). Installeren ging toen wel, maar booten gaf BSOD. Ben weer teruggegaan naar een oudere driver; voor de GF2 maakt een nieuwe driver toch geen verschil.
Waarom ik dit deed? Gewoon wat experimenteren; kijken of deze driver even snel/langzamer zou zijn op mijn systeem; poging wagen .inf te fixen en finally wellicht OGL 2.0 support (geen idee of dat in 53.03 zit).
Just interested: Weet iemand of er al langer geforce device ids ontbreken in de officiele driver releases? (die toch voor alle geforce chips zouden moeten werken dacht ik altijd)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

simulacrum schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:15:
Zelf had ik het idee opgevat om deze driver te installeren op mijn pc (met GF2 GTS) (weet ik, zinloos). Dat werkt echter niet; de GF2 ids staan niet in de .inf (MX en integrated varianten wel). In de readme file staat echter wel degelijk mijn kaart bij supported hardware. Analoog aan wat sommigen wel eens doen met beta OEM drivers, probeerde ik de juiste ids/strings in de .inf toe te voegen (gekeken naar .inf van 53.03). Installeren ging toen wel, maar booten gaf BSOD. Ben weer teruggegaan naar een oudere driver; voor de GF2 maakt een nieuwe driver toch geen verschil.
Waarom ik dit deed? Gewoon wat experimenteren; kijken of deze driver even snel/langzamer zou zijn op mijn systeem; poging wagen .inf te fixen en finally wellicht OGL 2.0 support (geen idee of dat in 53.03 zit).
Just interested: Weet iemand of er al langer geforce device ids ontbreken in de officiele driver releases? (die toch voor alle geforce chips zouden moeten werken dacht ik altijd)
Op gegeven moment worden oude devices er uit gekicked. Vanaf een punt heeft het geen enkel nut meer om ze te supporten want aan die drivers wordt niets meer verbeterd. De RivaTNT2 support is er al een flinke tijd uit. Je moet ergens de grens trekken kwa support en de GF2 is een kaar van 5 generaties terug.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bij mij ging DTM Race Driver 2 en GTA San Andreas slecht lopen, als ik stuurde duurde het heel even voordat de beweging ook werd uitgevoerd en de spellen schokte om de 1 a 2 seconde, ik ben weer teruggegaan naar 77.72 en heb nergens meer last van :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 14:54

mokumouse

LOLstoel User

hier zorgde de 81.85 drivers ook alleen maar voor problemen. De dag voordat ik ik ze installeerde was ik bezig geweest met het overclocken van me ASUS V9999GE. Nadat ik de nieuwe drivers had geinstalleerd werd die ongedaan gemaakt, en zelfs ongeclocked naar 300/800 (normaal standaard 350/1000 (GPU/mem))!!! kon hem niet terug zetten naar standaard waardes, zelfs niet met ASUS smartdoctor.

Ook werde me monitoren omgegooit. ofwel me primaire monitor werd de secundaire en omgekeerd, ook dit kon ik niet terugzetten. Dus maar weer snel terug gegaan naar de 77.77 drivers.

Blaat...

Pagina: 1