Battlefield2 op laptop geeft lag: HDD probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik probeer Battlefield 2 op mijn laptop te spelen. Ik heb nu op 640x480 lopen geloof ik, of 800x600. Het spel geeft af en toe vervelende haperingen. Op dat moment knippert precies m'n harddisk.

Ik dacht het op te lossen door het spel op een externe disk te zetten zoals ik nu heb gedaan, een 7200RPM 120 GB harddisk. Probeem is echter nog steeds, welliswaar bij de harddisk van de laptop.

Nu lijkt het er dus op dat het aan een SWAP file ligt. Ik heb deze van 1500-3000GB ingesteld op vast 1GB. Ik ga hem straks nog op m'n externe harddisk eens zetten ook als dat gaat, maar ik begrijp gewoon niet waarom het lagt. Zo traag is een laptop harddisk toch ook weer niet.

Overigens heb ik 1GB RAM erin zitten, dus moet dat makkelijk dat battlefield in z'n geheugen kunnen zetten.

Ik heb op internet gezocht naar tweaks voor het spel/windows maar kom niets bruikbaars tegen. In m'n bios is eigenlijk niets aan te passen.

Weet iemand misschien nog iets wat ik kan aanpassen om het zonder haperingen te kunnen spelen? Ik ga zo even m'n SWAP naar de andere harddisk zetten en kijken wat er dan gebeurd...

Het is een Acer 5024 laptop, met een Ati mobile X700 videokaart 128MB, 1GB systeem geheugen DDR 400mhz. Harddisk van WD 80GB

edit:
SWAP op externe schijf gezet ook: Nog steeds die haperingen. Dus geen swap meer lijkt me. Als die hapert knippert m'n HDD lampje (wat tijdens het gamen ook best wel knipperd) precies. Maar geen swap.
Virusscan (onaccess) heb ik uit staan. In mijn vorige windows installatie met ander merk virusscan had ik dit ook. Systeem is spywarevrij, installatie is redelijk nieuw en dus amper gefragmenteerd. Ik begrijp niet wat dat spel op m'n harddisk heeft te zoeken :/

[ Voor 28% gewijzigd door pierre-oord op 21-10-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK speel ook battlefield 2 op mijn laptop en heb nergens last van (ASUS M6V m740, 1024, 80gb 5400rpm, X600) staat gewoon op mijn hd van de laptop. Draai heb gewoon op 1024 x 768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Defragmenteer je wel vaak genoeg ? echt en aanrader. en heb je niet teveel achtergrond programmas ? welke drivers heb je al geprobeert ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06:42
zet je swap file eens uit. hij zou het gweoon moeten draaien hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik zal swap ook wel eens helemaal uitdoen, maar ik had dus al op externe disk geprobeerd. Defragmenteren heb ik laatst nog gedaan, en windows staat er ook nog niet zo lang op.

Aan achtergrondprogramma's ook niets bijzonders
- Nokia software
- Afstandsbediending software
- Virusscan (Norman, maar de onacces heb ik uitstaan)
- Acer launch manager (voor keyboard)
- Gmail (checkt voor nieuwe mail om de x min)
- Messenger (niet aangemeld)

Ik heb de laatste drivers van Acer geinstalleerd staan.
Zijn er misschien tools dat je kunt zien wat je PC precies doet? Ik kan ook een keer proberen XP te installeren zelf (ik gebruik nu altijd de recovery cd's) maar het lijkt me niet dat dat erg veel verschil kan maken.
Wat ik niet begrijp, is dat áls het aan de harddisk ligt wat ik vermoed, wát er dan zo nodig moet worden geschreven/gelezen. Swap stond op externe, Battlefield staat op externe, wat moet windows dan nog op die schijf doen?

Nou werkelijk... dit is vreemd. Ik schakel swap uit, volledig, zie onderstaande afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://pierre.flexbouncer.com/wisselbestand.JPG

Alsof die nog wel swapt terwijl het uit is (ja, herstart en wel).

Ik speelde ook net weer BF, en het is toch duidelijk m'n harddisk. Zeker in het begin af en toe een zware lagstoot, en op dat moment brand m'n harddisk lampje fel. Battlefield staat op externe schijf, windows swap is uit. Als ik gewoon stilhang ofzo dan valt me nooit iets van lag op. ALs ik dit typ en ik kijk naar m'n harddisk lampje gebeurd er helemaal niets. Als swap aanstaat zie ik meestal wel wat geflikker, dus lijkt het toch uit te zijn.

Ik zit nog te denken aan videogeheugen, kan daar iets mee aan de hand zijn? Ik kan op dit systeem niet de AGP aperture size instellen (afaik, het deel systeemgeheugen wat aan de videokaart wordt toegewezen) maar de videokaartdriver gaat dan toch niet ook een soort swap maken?

Op d:\Documenten\Battlefield 2 Demo\mods\bf2\cache staan wel 2 vreemde namen, zou BF zelf cache maken? (D schijf is m'n 2e partitie van m'n laptop schijf, de directory documenten verwijs naar "mijn documenten" (of beter: andersom). De 2 mappen onder cache zijn totaal 10,8 MB groot.

Ik zal morgen even de "mijn documenten" directory van harddisk wisselen en kijken of dat verschil maakt. Weet iemand anders nog een tooltje om te zien welk bestand wordt geopend door je harddisk? Zo zou ik kunnen kijken waar dat ding zoveel tijd aan kwijt is.

thx voor jullie ideeen alvast!

edit2:
NOu zelfs nog ff de test gedaan met mijn documenten directory: OOk op de F schijf gezet (extern), geen succes, lag blijft en m'n HDD knippert weer als ik lag. De cache directory's van BF in de mijn documenten directory blijven hetzeldfe overigens, de oude die ik had laten staan bleef even groot. Tenzij battlefield de 250+ bestanden weer standaard terugzet ofzo wijzigt die "cache" dus niet. Misschien de cache van de textures ofzo die die opbouwd als je je schermresolutie wijzigd.

edit3:
Ook nog even ProcessExplorerNt gebruikt, daarmee zie je ook in gebruik zijnde files. Ik zag alleen (als ik alt-tab deed en het spel draaide) files in gebruik uit de eigen battlefield directory. Toch is er iets aan de hand waardoor ingame die harddisk tekeer gaat op grote stukken. Als ik bijvoorbeeld snel door de map heen vlieg (en er dus heel veel textures langskomen) zie ik zeer regelmatig schokken, en de harddisk knippert op dat moment steeds. Bij een schok hangt je beeld echt even, en het scheelt toch behoorlijk of je in de lucht zit of inmiddels een harde landing hebt gemaakt...

Battlefield gebruikte volgens dat ProcessExplorerNt bijna 500MB geheugen als ik het goed begreep. Dat kan nu alleen normaal geheugen zijn want swap staat nog uit.

>> Misschien moet dit topic meer naar software algemeen of windows OS?

[ Voor 73% gewijzigd door pierre-oord op 22-10-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic: mag ik vragen op welke snelheid je gehuegen loopt? 166 - of 200 mhz? met welk merk/ tyoe geheugen heb je uitgebreid??

Zelfde probleem met B&W 2 op mijn 5024 sinds een wd scorpio iets verholpen maar nog steeds de bottle nek in games helaas... toch vind ik het raar dat zoals hierboven gereageerd de asus met zelfde specs wel goed draait :O msch idd een instelling bij XP???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik heb ook zo'n WD scorpio in m'n notebook zitten. Heb jij dus ook af en toe een lagstoot, en brand je HDD dan?

Mijn mem loopt geloof ik op 200mhz, is 2x 512MB van welk merk weet ik even niet meer. Maar als het goed is heb ik het met memtest getest en dat werkt dus wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:19:
Ik heb ook zo'n WD scorpio in m'n notebook zitten. Heb jij dus ook af en toe een lagstoot, en brand je HDD dan?

Mijn mem loopt geloof ik op 200mhz, is 2x 512MB van welk merk weet ik even niet meer. Maar als het goed is heb ik het met memtest getest en dat werkt dus wel ok.
ja alleen heb ik veel lag stoten:( ik zie ook idd dan de hdd led branden.
hebook het gevoel dat de 5400 rpms voor sommige games te traag is :?

zou je aub ff willen kijken welk merk gehuegn je hebt, kan ik van de week ook gaan upgraden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geewoon een 5400RPM hd (Asus M6V) en het draait prima.
Ik zag in je screenshot dat je +/- 300 mb geheugengebruikt in windows is dit standaard? bij mij gebruikt hij +/- 200 mb standaard. En doet het probleem zich alleen voor als je aan het online gamen bent? Daar heb ik het ook in gehad, maar dat bleek aan mijn UPLOAD te liggen. Battlefield heeft volgens mij veel upload nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ja, die 300mb is standaard. Ik boot net, en hij staat op 294mb nu.

Ik heb tot nu toe alleen online gegamed, maar het is wel opvallend dat alleen als die zo'n hapering geeft m'n HDD brand. Verder is het lampje van die hdd gewoon uit, echt alleen op zo'n lagmoment.

Overigens heb ik m'n upload nog even gemeten bij speedtest: 67,5KB/sec up, 468KB/sec down. Meer dan voldoende voor zo'n spelletje dus.

edit:

Mijn geheugen is overigens 2x OCZ 512MB PC-3200.
Toen ik het kocht op 14-06-2005 was ik er met verzendkosten 123,74 aan kwijt. De eerste levering waren beide bankjes niet werken in m'n laptop, toen ik ze wilde ruilen voor een ander merk wilde de winkel eerst dat ik dezelfde nog eens nam, die waren wel goed met memtest.

[ Voor 32% gewijzigd door pierre-oord op 23-10-2005 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dat upload gebeuren bedoel ik eigenlijk, ben je niet ondertussen wat aan het seeden of zo (torrent). Dit zorgde bij mij voor storing. Als ik upload uit had staan had ik nergens last van. Dus als je bv. 75% van je upload gebruikt op een andere pc en dan op jou laptop gaat gamen zou dat kunnen storen, teminste dat was bij mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Nee dat niet.

Maar ik heb een deel van het probleem gevonden.
Ik heb net op een andere 2.5inch HDD even XP Pro geinstalleerd, gewoon vanaf "normale" cd. Acer drivers gebruikt van driverCD, alleen voor audio de driver gedownload (overigens gebruik ik op m'n normale installatie een oudere audio driver omdat het geluid dan beter was, geen gekraak iig).

Op XP pro had ik 1x een lagstootje, maar dat zul je niet kunnen voorkomen. Verder ging alles soepel. Ik heb resolutie van alles low naar medium gezet en van 800x600 naar 1024x768. Nog steeds soepel! Swap aan en battlefield op de standaard harddisk (die harddisk was dus de seagate die er standaard in zat en ik normaal extern gebruik).

Het ligt dus duidelijk aan de Acer windows installatie, óf aan de audio/video driver [edit: Dit blijkt toch niet waar te zijn zie verder!] (ik gebruik nu geloof ik ook een nieuwe videodriver). Mijn vermoeden is dat het de audiodriver is, dat ga ik later nog even testen maar heb nu even geen tijd. Als dat het niet is weet ik het niet, behalve dat het in windows zit.

Kun je eigenlijk met je legale home XP key ook een normale home installeren vanaf een homeCD? Aangezien ik alleen een soort ghost-image heb gekregen van Acer.

[ Voor 4% gewijzigd door pierre-oord op 02-11-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat kan gewoon met je home key, dit heb ik ook gedaan met mijn asus aangezien die pre install echt brak is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ja het schijnt te kunnen als je een OEM versie kunt regelen.

Wat ik alleen achter kwam: Het is toch waarschijnlijk hardware en geen software. Namelijk, op m'n western digital XP pro gezet: Lag. Wissel ik die met seagate: Geen lag. Ik heb toen seagate weer opnieuw geinstalleerd, netter zoals ik net had gedaan op de WD, en weer werkt het goed. Ik denk dat die WD harddisk gewoon niet helemaal fijn is, en datie blijft hangen als er maar heel weinig data wordt opgevraagd oid.

malizia, heb jij ook zo'n Scorpio van WD erin zitten? Zo ja, vervang die eens door de orginele en kijk even of het helpt, zo ja, dan hebben we het probleem gevonden, en gaan we WD sue-en ok? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 19:21
pierre-oord schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:56:
[...]

malizia, heb jij ook zo'n Scorpio van WD erin zitten? Zo ja, vervang die eens door de orginele en kijk even of het helpt, zo ja, dan hebben we het probleem gevonden, en gaan we WD sue-en ok? ;)
Als dat het geval is dan is dat bij mij ook het probleem :X
Zie [rml]Crash in "[ Ervaringen] Asus A6 serie deel 3"[/rml] en [rml]Crash in "[ Ervaringen] Asus A6 serie deel 3"[/rml].

Ik zal ook mijn oude HD eens terugplaatsen en daarop BF2 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:22:
[...]

Als dat het geval is dan is dat bij mij ook het probleem :X
Zie [rml]Crash in "[ Ervaringen] Asus A6 serie deel 3"[/rml] en [rml]Crash in "[ Ervaringen] Asus A6 serie deel 3"[/rml].

Ik zal ook mijn oude HD eens terugplaatsen en daarop BF2 installeren.
Dan kunnen we een advocaat gaan inschakelen.... same shit hiero... :'(

@crash.... hl2 heb ik nog niet op de scorpio ghad, wel op de seagate en liep als een trein:? en die a6v met die specs moet hem ook makkelijk kunnen trekken... zou wd dan toch ...nee toch... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik ben bang van wel, alles loopt nu soepeltjes hier op volledige details. Ik zie HDD niets doen tijdens gamen. Ik vermoed dat de game af en toe heel kort de HDD aanspreekt, en dat die WD een of ander seek probleem heeft en daar uren over doet, waardoor dat lampje zo hard brand. Waarschijnlijk zit ik nu voor niets met XP Pro ipv de acer image.

Voor jullie: Misschien kun je je oude systeem images en terugplaatsen op de seagate harddisk. Volgens mij was die scorpio WD's eerste laptop harddisk... wel te merken. Zullen we kijken of we met elkaar wat kunnen organiseren om die HDD's terug te sturen, want het zit duidelijk in de disk, dus zal een replacement WD niet gaan helpen.

Denk je leuk van een 4200rpm te upgraden > 5400 ;(

edit:
Ik was de WD tegengekomen via een review op tweakers.net en had daarvoor gekozen omdat die snel en stil tegelijk was. Misschien moet die review iets worden aangepast crash (en jij bent tenslotte FP admin zie ik :P )

[ Voor 15% gewijzigd door pierre-oord op 24-10-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
pierre-oord schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:24:
[...]

edit:
Ik was de WD tegengekomen via een review op tweakers.net en had daarvoor gekozen omdat die snel en stil tegelijk was. Misschien moet die review iets worden aangepast crash (en jij bent tenslotte FP admin zie ik :P )
Dat was ook de reden dat ik hem gekocht heb. De reviews zagen er goed uit.
Ik ga nu iig de oorspronkelijke HD terug plaatsen en laat vanavond nog weten wat er uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:30:
[...]

Dat was ook de reden dat ik hem gekocht heb. De reviews zagen er goed uit.
Ik ga nu iig de oorspronkelijke HD terug plaatsen en laat vanavond nog weten wat er uit komt :)
das mooi * wacht met spanning af*

edit: ik heb dus ook nav de review gekoch :o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Ok, dit is dus foute boel :X
BF2 loopt inderdaad een stuk soepeler op de originele 4200 rpm schijf (Hitachi), dan op de 5400 rpm Scorpio 60GB schijf. Af en toe hapert het spel heel even om een klein iets in te laden, in tegenstelling tot de Scorpio die aan het ratelen blijft :(
Morgen dus maar eens een RMA regelen en een andere HD...

Raar dat de Scorpio serie hier problemen mee heeft, echt te verklaren vind ik het ook niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crash schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:10:
Ok, dit is dus foute boel :X
BF2 loopt inderdaad een stuk soepeler op de originele 4200 rpm schijf (Hitachi), dan op de 5400 rpm Scorpio 60GB schijf. Af en toe hapert het spel heel even om een klein iets in te laden, in tegenstelling tot de Scorpio die aan het ratelen blijft :(
Morgen dus maar eens een RMA regelen en een andere HD...

Raar dat de Scorpio serie hier problemen mee heeft, echt te verklaren vind ik het ook niet eigenlijk.
Msch zoals eerder verteld zou iemand de review van dit schijffie ff moeten aanpassen.... `t zijn toch 85 keiharde euritjes voor een zogenaamde snellere schijf:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
Nou, als ik zelf test in bijv. Sisoft Sandra of een andere HD benchmark tooltje is de HD wel sneller. Dat er juist een probleem optreed tijdens gamen zal niet vaak gebenched worden. Het aanpassen van de review doe ik om deze reden dus niet + dat het niet mijn taak is :) Je zou eventueel kunnen proberen om in contact te komen met de reviewer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Vreemd probleem he? Wel supersnel bij testen maar niet bij gamen. Ergens zit iets niet fris, misschien in de "software" van het schijfje zelf, ik weet niet of die te flashen zijn, sommige HDD"s wel.

Ik heb in BF2 soms met deze schijf in het begin een klein lagstootje, maar da's dan maar een enkele en na minuutje spelen zijn ze weg, misschein moet er dan gewoon nog wat worden ingeladen. Maar niet zoals met die andere disk, daarmee was niet te spelen in de huidige settings, alleen alles op low en op 800x600 kon met af en toe wat lag.

Wat ga jij doen met de HDD Crash? Ik zal morgen eens kijken of WD in nederland te bereiken is of dat ze anders in de UK ofzo telefonisch te bereiken zijn. Dit probleem moeten ze gemakkelijk kunnen nabootsen. Ik denk dat ik dan maar ga kijken voor geld-terug, zodat ik een snelle disk van een ander merk kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik heb net Western Digital gebeld (geen wachtrij, nederlands, technische medewerker!)
European Support Center (+31-20-4467651)
Monday-Thursday 9:30 am - 12 noon, 1 pm - 5:30 CET*
Friday 9:30 am - 12 noon, 1 pm - 4:00 CET*

Meneer zei dat hij in US heeft gekeken maar daar geen klachten heeft gevonden. Het probleem kan mogelijk voorkomen ook als de schijftest via programma van Western Digital wel lukt. (Want ik verwacht geen oppervlaktebeschadigingen te vinden).

Hij geeft aan dat het mogelijk ook een bepaalde batch kan zijn, bijvoorbeeld door slecht vervoer. Dat is de achterhalen aan de hand van de firmwarenummer die op de schijf staat.

Vergezeld van zo'n schijftest is de harddisk gewoon RMA te sturen, en hij raad me aan dat te doen, omdat het mogelijk zo'n batch probleem is. Ik hoor dus graag wat jullie batch / serienummers zijn! De quick test van de WD schijftest software is bij mij overigens succesvol verlopen (via externe USB2 aansluiting omdat ik nu op m'n oude 4200rpm schijf werk).

Mijn HDD/nummer is: WD800VE - 75HDT0 (staat op stikker onder Enhanced IDE Hard Drive)

Andere nummers, kan geen kwaad als jullie die ook geven:
DATE: 07 MAR 2005
DCM: HCNTJHNH
S/N: WXE205044573

En dan wat dingen hoog op de stikker onder de streepjescodes:
Streepjescode 1: DS/N - 0W7962 - 12552 - 537 - 00B4
Streepjescode 2: Rev A00
DP/N 0W7962
C/O TH

Willen jullie die van jullie ook posten? Ik heb een 80GB 8MB cache schijf als het goed is. Als jullie dezelfde hebben is conclusie dat het in een batch zal zitten vermoedelijk, als jullie het niet hebben moet het toch een grote productiefout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben mischien wat resoluut geweest, maar heb hem vanmorgen weer netjes terug gebracht naar de my com in den bosch ( naturrlijk wel ff geformateerd:P), probleem uitgelegd. netjes centjuhs terug gehad. ik ga nu maar eens kijken naar een hitachi 5k100..

welke hd`s gaan jullie evt aanschaffen na de scorpio?

(alhoewel mijn seagate echt nog niet zo slecht presteert:S, tis alleen de warmte die die afgeeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
WD600VE - 75HDT0
29 May 2005

Streepjescode 1: DS/N TH - 0C8579 - 12552 - 55T - 00X2
DP/N 0C8579
C/O TH

Ik denk dat ik de HD inruil tegen een Samsung 60GB ATA100 5400rpm 8MB, MP0603H. Een collega van mij heeft er eentje en is er zeer positief over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Crash schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 18:27:
WD600VE - 75HDT0
29 May 2005

Streepjescode 1: DS/N TH - 0C8579 - 12552 - 55T - 00X2
DP/N 0C8579
C/O TH

Ik denk dat ik de HD inruil tegen een Samsung 60GB ATA100 5400rpm 8MB, MP0603H. Een collega van mij heeft er eentje en is er zeer positief over :)
Weet je er (recente) review van te vinden> Ik had vanmiddag al gezocht maar had nog niet veel gevonden. Wel een over een seagate van 120GB 5400 RPM die dubbel zo snel als een fujutsi 4200 scheen te zijn.

Even testje zoeken met wat harde recente resultaten. Overigens ben ik bij desktop schijven zeer te spreken over samsung, fijne stille schijven. Laptop wil ik toch wel ff testen :) --> Waarom eigenlijke en 60 GB en niet 80 of zelfs groter? Of heb je niet zoveel ruimte nodig, ik vond 80 al snel krap worden (heb er ook nog een 80 2,5inch extern en 120 3,5inch extern bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pierre en Crash...

Al ervaringen met jullie nieuwe HD`s?? zouk graag horen dan kan ik mijn aankoop besslissing daar mede op baseren:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:17:
@ pierre en Crash...

Al ervaringen met jullie nieuwe HD`s?? zouk graag horen dan kan ik mijn aankoop besslissing daar mede op baseren:)
Nog niet, ik heb zojuist voor elkaar dat ik mijn harddisk ook kan terugbrengen met geld terug, ik denk ik in het weekend even kijken naar een nieuwe.

Een 7200 rpm wil ik iig niet, want die maken teveel herrie. Ik ga even opzoek naar een paar goede reviews(recente) maar ben even erg druk. Als je nog recente reviews vind, post ze dan even hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:07

Pubbert

random gestoord

Ik heb dit probleem in BF2 én in CS:S, meer mensen die het probleem daar ook hebben?

[ Voor 48% gewijzigd door Pubbert op 08-11-2005 12:18 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajpohv
  • Laatst online: 22-04 08:42
pierre-oord schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:48:
[...]

Nog niet, ik heb zojuist voor elkaar dat ik mijn harddisk ook kan terugbrengen met geld terug, ik denk ik in het weekend even kijken naar een nieuwe.

Een 7200 rpm wil ik iig niet, want die maken teveel herrie. Ik ga even opzoek naar een paar goede reviews(recente) maar ben even erg druk. Als je nog recente reviews vind, post ze dan even hier!
Ik heb sinds zaterdag een nieuwe 7200rpm schijf in m'n flaptop (Sony Vaio A297-XP). Echt verrukkelijk! Het is de Hitachi E7K100 (80 gig). Hij is enorm snel (ik ben van een 4200rpm Hitachi naar een 7200rpm gegaan). BF2 werkt er perfect op. Ik had ook eerst geregeld momenten dat ik uit lag/schok frustraties m'n logitech tegen de muur gooide. Nu helemaal geen problemen meer mee.

De 2e generatie van de 7K100 (dus de E7K100) wordt minder (snel) warm dan de 4200rpm schijf. Als het muisstil is hoor je hem heel zachtjes denken. Het tikken op m'n toetsenbord maakt meer geluid (en nee ik ram niet als een malloot op flaptop).

't Kost wat, maar dan heb je ook wat. Voor mij voelt het als een nieuwe flaptop.

It's a beautiful day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 09:22

Francois

Dus...

ajpohv schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:22:
De 2e generatie van de 7K100 (dus de E7K100)
De 7K100 EN de E7K100 zijn beide 2e generatie 7200rpm 2.5" schijven van hitachi. De 7K60 (en E7K60) zijn de 1e generatie.

In tegenstelling tot de 7K100 is de E7K100 bedoeld voor o.a. blade servers. Deze schijf is ontworpen voor langdurig power-on gebruik. De 7K100 is daartegenover zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die Western Digital Scorpio's zo vaak ratelen, wat betekent dat dan voor de warmteontwikkeling tijdens het spelen van een spel als Battlefield 2? (Zou een eigenaar van een dergelijk schijfje dat kunnen vertellen, dus temps tijdens het spelen?)

Zijn er overigens ook mensen die helemaal geen problemen hebben met deze harde schijven en het spelen van spellen (of draaien van andere zoek-, lees- en schrijfintensieve applicaties)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Weer nieuw leven in het topic :)

Ik ga de IBM schijf kopen, zeker nadat iemand hier zei dat die ook stil was. Ik ben zeer benieuwd maar de review op de frontpage (nieuwe!!) nieuws: Zeven notebook-harddisks getest? ziet er goed uit! (Overigens niet van tweakers.net de review dit keer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even reageren op mensen die denken dat de Hitachi 7200rpm schijfjes veel lawaai maken/veel stroom vreten. Trust me... it's not true!

Ik ben zelf al sinds september vorig jaar de trotse bezitter van een 7K60, en deze bevalt mij heel goed. Ik kan nog steeds tussen de 3 en 4 uur op mijn accu (als ik wat op internet surf en muziek luister enzo..).. en hij is stil!! Echt waar..

My 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb een 60GB 7200RPM Hitachi schijf in m'n laptop zitten en luidruchtig is die zeker niet hoor, die schijf maakt zelfs minder geluid dan de 30GB 4200RPM schijf in m'n oude laptop.
Het model van mijn schijf is: HTS7260M9AT00

Geweldig schijfje iig, wordt niet warm, is lekker stil en flink snel :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1