Wouter Tinus schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:57:
[...]Dat had gekund ja, maar ik heb nu eenmaal niet altijd zin of tijd om iedere zin driedubbel te nuanceren en overal

achter te zetten, en dat zou imo ook helemaal niet nodig moeten zijn. Inhoudelijk had dat volgens mij ook weinig aan de discussie veranderd.
Misschien had het inhoudelijk weinig aan de discussie verandert, maar JvS, Confusion, ik, e.a. hadden zich misschien wat prettiger gevoeld

.
[...]En in mijn ogen valt het allemaal wel mee, waardoor ik (ik, dus persoonlijk!) geen reden zag om gisteren een artikel van iemand anders te gaan zitten veranderen. Zoals Yoeri echter al heeft aangegeven wordt dit intern ook besproken, en de auteur zelf heeft zich nog helemaal niet laten horen, dus misschien wordt het uiteindelijke standpunt van de crew wel anders.
Ja, dat is dus totaal anders dan hoe het
overkomt, op mij iniedergeval. Erbij zeggen dat het intern opgepakt is en vooral dat je het niet wijzigt omdat je andermans artikelen alleen wijzigt als het iets ernstig of overduidelijks betreft is iets totaal anders dan zeggen dat jij vindt dat er geen enkel ergument is voor wijziging

.
[...]Je zit hier in een topic over een klacht, nogal wiedes dat je daar een aantal gelijkgestemde mensen mee aantrekt. Natuurlijk sta je wel sterker met 3/4 man dan alleen, maar "wij klagen dus we hebben gelijk" blijf ik een vreemde redenatie vinden.
Dat ís de redenatie helemaal niet, of het is er iniedergeval een karikatuur van. Dat lezers er aanstoot aan nemen is alleen maar een reden om te heroverwegen en na te denken.
Het enige wat dit topic voor mij bewijst is dat het woord verkeerd over kán komen en daarom niet de beste keuze is geweest. Maar wat het niet doet is mij nu direct aanleiding geven om er iets aan te veranderen, iets wat na verder overleg met mijn collega's - en met name de auteur zelf - misschien alsnog gebeuren.
En als je dit direct in de tweede post had gezegd was er niets aan de hand geweest

.
Rataplan schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:00:
De term 'excessief' is gekozen op basis van de reaktie van Xs4all. Zoals ik in het artikel schrijf:
[...]Dat is een letterlijk citaat dat ik letterlijk uit de mond van mevrouw Van Erve van Xs4all heb mogen optekenen en zo is het ook in het artikel verwerkt. De stelling dat de brief buitensporig is, is derhalve van de provider zelf en *niet* van ons.
Je quote en je vertaling ervan zijn echter niet hetzelfde

. De brief is excessief is niet hetzelfde als de toon is excessief, in mijn ogen, een belangrijk nuance verschil.
Daar mag uiteraard zwaar de nadruk op gelegd worden: dat ze achter mensen aangaan vond ik gegeven de overlappende belangen van de concurrenten in eerste instantie zelfs geen artikel waard, maar dat hun eigen persmensen niet bereid lijken om deze lijn onverkort te verdedigen is op z'n zachtst gezegd opmerkelijk en zonder enig voorbehoud voer voor de FP.
Dat ontkent ook niemand, het gaat niet om het artikel, maar om de titel

.
Ik heb zelf een Xs4all-abo en ik kan moeilijk tevredener over ze worden (ze zouden de prijzen kunnen verlagen

) maar ze krabbelen hier
zelf terug. De beschuldiging van stemmingmakerij is dan ook volstrekt uit de lucht gegrepen.
En dáár zit dan het verschil. Jij bent van mening dat de mening van Xs4all dat de toon te scherp was hetzelfde is als terugkrabbellen en vinden dat de brief excessief is, terwijl ik, en anderen kennenlijk, vinden dat dat niet hetzelfde is. Maar dat is denk ik een discussie waar niet echt uit te komen is...
('de klagers zijn geen kliek
dus veel mensen vinden het objectief gezien een kuttitel') ben ik trouwens volstrekt immuun

Dat mag dan wel zo zijn, maar dat maakt niet minder dat kennenlijk een déél van de mensen er aanstaat aan neemt. Dan vindt ik wat Wouter Tinus zegt een stuk prettiger: "Het enige wat dit topic voor mij bewijst is dat het woord verkeerd over kán komen en daarom niet de beste keuze is geweest."