Toon posts:

[XP] NTLDR ontbreekt. Druk Ctrl Atl delete ....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
NTLDR ontbreekt. Druk Ctrl Atl delete om opnieuw op te starten
NT loader kaduk. Erg vervelend. Nu stop ik de windows xp cd er in. En druk op F2 voor systeemherstel. Waarna die gaat vragen om een floppy??!!

Een floppy. Ik heb nooit een floppy bij mijn windows xp gehad. Daar naast. Laat ik nou net waterkoeling hebben en op de plek van mijn diskettestation een bakje water hebben.

Wat voor diskette moet het zijn? En hoe kom ik er aan?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-03 15:49

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Floppydrive kun je er ook aan de zijkant even los aanhangen hoor, daarvoor hoef je je reservoir er niet uit te slopen ;)

Die floppy moet hij eerst aanmaken, hiervoor kun je Googlen. Hij geeft die floppy een naam, hersteldiskette geloof ik. Google daar even op, heb ik laatst ook gedaan, dan weet je waar hij voor is.

Omdat je dat ding al gemaakt moest hebben, heb ik dat laatst maar even niet gedaan. Hij schrijft er geloof ik alleen een log op weg, maar dat kan ik je zo niet garanderen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-03 19:27

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Volgens mij kun je ook vanaf de XP CD een aantal bestanden naar je system dir kopieren waarna het probleem opgelost is.

Ik weet een en ander even niet uit mijn hoofd, maar de search op GoT, en als het niet anders kan, Google helpen je ook een stuk verder :D

Succes!

Powered By C8H10N4O2

• Morax
  • Laatst online: 15:25
Kluk-Kluk schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:40:
Volgens mij kun je ook vanaf de XP CD een aantal bestanden naar je system dir kopieren waarna het probleem opgelost is.

Ik weet een en ander even niet uit mijn hoofd, maar de search op GoT, en als het niet anders kan, Google helpen je ook een stuk verder :D

Succes!
De bestanden NTLDR en NTDETECT.COM op de root van de schijf waar windows op staat zetten :)

Overigens is in de search ook heel veel te vinden over deze melding en hoe het op te lossen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een poging gedaan om via een win 98 opstart diskette te booten en dan :

copy e:\i386\ntldr c:\
copy e:\i386\ntdetect.com c:\

Laat die alleen dan zeggen dat e:\ niet bestaat... Iets dat er volgens mij toch echt was. En mijn CD-ROM doet het gewoon. Ik kan de windows XP CD booten..

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03 09:09

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:14:
Ik heb een poging gedaan om via een win 98 opstart diskette te booten en dan :

copy e:\i386\ntldr c:\
copy e:\i386\ntdetect.com c:\

Laat die alleen dan zeggen dat e:\ niet bestaat... Iets dat er volgens mij toch echt was. En mijn CD-ROM doet het gewoon. Ik kan de windows XP CD booten..
Zal waarschijnlijk NTFS partitie zijn en die zal die niet zien onder dos. Laad smartdrv.exe van je win98 cd (geen must, maar mocht je gaan formateren, duurt het geen 100 uur voor je klaar bent), dan xp cd erin dan naar e:\i386\winnt dan start je winxp setup, en kan je eventueel naar repair console.

• spone
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:32:
[...]

NT loader kaduk. Erg vervelend. Nu stop ik de windows xp cd er in. En druk op F2 voor systeemherstel. Waarna die gaat vragen om een floppy??!!

Een floppy. Ik heb nooit een floppy bij mijn windows xp gehad. Daar naast. Laat ik nou net waterkoeling hebben en op de plek van mijn diskettestation een bakje water hebben.

Wat voor diskette moet het zijn? En hoe kom ik er aan?
Die floppy is voor ASR :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
je kunt toch met een xp cd in de recovery mode opstarten zonder een recovery diskette te gebruiken? dan kun je wel de bestanden kopieren want de recovery console(? ) kan wel met ntfs overweg.
Pagina: 1