[hosting]b-one-MySql

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• MAD_Sofia
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-01 13:06
Hoi,

Mijn zus heeft heel leuk een domein gestart en de hosting geregeld via www.b-one.net . Op zich niets mis mee, alleen bieden ze geen ondersteuning voor externe database beheer programma's zoals MySql. het enige waar ik de database mee kan beheren is PHPmyAdmin. Als fervent gebruiker van externe programma's is myadmin echt een stap terug.

Als login gegevens gebruikt myadmin als host localhost en het domein is www.bodymindstudio.nl . Geen idee dus hoe ik dit moet vertalen naar mijn mysql login gegevens. Iemand misschien een idee? Misschien is er wel een brug te bouwen ofzo via my sql naar myadmin?

Andromeda is near

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb eventjes gekeken en de mysql poort zit dicht bij die machine, vanaf buiten verbinden zal dus niet lukken.
Als je wel toegang hebt tot de shell (ssh verbinding) dan zou je misschien een tunnel op kunnen zetten maar ik verwacht niet dat je dat zomaar kunt doen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Wolfboy schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:24:
Ik heb eventjes gekeken en de mysql poort zit dicht bij die machine, vanaf buiten verbinden zal dus niet lukken.
Als je wel toegang hebt tot de shell (ssh verbinding) dan zou je misschien een tunnel op kunnen zetten maar ik verwacht niet dat je dat zomaar kunt doen.
Het lijkt me niet dat je een shell verbinding krijgt voor zo weinig geld :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MAD_Sofia schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:21:
Hoi,

Mijn zus heeft heel leuk een domein gestart en de hosting geregeld via www.b-one.net . Op zich niets mis mee, alleen bieden ze geen ondersteuning voor externe database beheer programma's zoals MySql. het enige waar ik de database mee kan beheren is PHPmyAdmin. Als fervent gebruiker van externe programma's is myadmin echt een stap terug.

Als login gegevens gebruikt myadmin als host localhost en het domein is www.bodymindstudio.nl . Geen idee dus hoe ik dit moet vertalen naar mijn mysql login gegevens. Iemand misschien een idee? Misschien is er wel een brug te bouwen ofzo via my sql naar myadmin?
gaat je niet lukken, en is ook absoluut niet de bedoeling. Het account biedt local access naar mysql, geen remote access. Alle omwegen hieromheen vallen trouwens buiten de EULA en zijn dus niet toegestaan :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:45
Als die hoster in de firewall de poorten van MySQL dicht heeft staan heb je geen enkele kans. Staan ze open dan kun je natuurlijk gewoon als host in je externe programma "www.bodymindstudio.nl" gebruiken :)

Als een SSH-tunnel niet lukt kun je natuurlijk altijd vragen of je hoster jouw ip toegang wil geven tot de mysql. Werken ze hier ook niet aan mee dan zit er weinig anders op om je development-werk op je eigen pc te doen en bij het live-gaan een conversie-script draaien dmv phpmyadmin.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• HunterPro
  • Niet online
een conversiescript? Doe niet zo moeilijk :) Alles wat daar draait is locaal perfect te testen. Zodra je live gaat pas je de loginsettings van je phpscript aan en het werkt. Niks spannends aan.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

HunterPro schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:32:
een conversiescript? Doe niet zo moeilijk :) Alles wat daar draait is locaal perfect te testen. Zodra je live gaat pas je de loginsettings van je phpscript aan en het werkt. Niks spannends aan.
En zelfs dat is niet nodig als je dat lokaal hetzelfde zet ;)
Alleen problemen met paden kunnen weleens vervelend zijn.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• HunterPro
  • Niet online
Wolfboy schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:34:
[...]
En zelfs dat is niet nodig als je dat lokaal hetzelfde zet ;)
Alleen problemen met paden kunnen weleens vervelend zijn.
mwah, als jij van hun te horen krijgt dat de sqlserver bij hun intern op sjaak44.hoster.net hangt, kun je dat intern nét ff wat lastiger faken. Kan wel, maar niet zo makkelijk als 'eventjes je instellingen aanpassen'. :)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 13:02
Het lijkt me duidelijk dat je even contact op moet nemen met de hoster, sommige hosting providers willen nog wel eens zo vrij zijn om de mysql port voor een bepaald ip open te zetten. Willen ze dit niet, dan heb je bijhoorlijk veel pech. Het is namelijk niet mogelijk om verder op een legale manier de database te banderen van buitenaf, zeker niet als de firewall goed afgeregeld is.

Ik zou je willen aanraden om de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens aandachtig door te lezen, hier kun je lezen wat we van jou verwachten in een topic start :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.