Toon posts:

advies voip/internet/IDtv Belgie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds vorige week verhuisd naar Belgie vanuit Nederland. Ondertussen ben ik er al achter dat we in Nederland maar wat verwend zijn betreft internet (snelheden + kosten), mobiel bellen (maandelijkse kosten + wat je daarvoor krijgt). Maar goed, das voor een ander topic ;)

Het volgende, momenteel zit ik op een soort tussenstop maar ik ga per 1 november verhuizen naar een app en daar heb ik alles nodig betreft de onderwerpen in het topictitel. Nu weet ik dat er ook veel Belgen actief zijn op tweakers en ik hoop dat jullie mij een handje kunnen helpen betreft advies welke providers ed.

Laat ik voorop stellen dat ik het liefste al deze diensten betrek van 1 provider en dan blijven er maar 2 over, Belgacom en Telenet. Tenzij jullie mij goede argumenten willen/kunnen geven om een betreffende dienst ergens anders te betrekken.

Voip:
Aangezien ik regelmatig zal bellen met mn oude thuisland (NL) ben ik op zoek naar de goedkoopste manier om dit te doen. Voip is 1 van de mogelijkheden, ik weet het kan ook met andere providers e.d. maar ik wil er best wel wat moeite voor doen om dit goed te laten werken. Wat ik eis is dat ik hardwarematig kan telefoneren zonder dat mn pc aanstaat met een wireless DECT toestel.
Vraag Maak ik een goede keuze door voor de linksys WRT54GP2 te kiezen? En welke specificaties moet ik kijken betreft het DECT toestel? Verder heb ik een Voipbuster account, heb ik dan alle benodigdheden compleet om te gaan Voipen?

Internet
Wat zijn jullie meningen betreft Belgacom en Telenet. Mijn voorkeur gaat uit naar ADSL van Belgacom en dan het GO abo. Is dit een goede keuze?

IDtv
Zojuist heb ik een dossier gelezen over digitale tv in Belgie, daaruit blijkt dat het nog niet echt een succes te noemen is hier. Toch wil ik ervoor gaan gezien die kwaliteit perfect uitkomt op mn 32" LCD van Philips :P . Wat zeggen jullie, Belgacom of Telenet? Voor de Belgen onder ons, weet iemand mij te vertellen of IDtv van Belgacom al beschikbaar is in Aalst? Belgacom zelf weet het me niet te vertellen... :|