Na advies gevraagt te hebben hier over met welke distributie te beginnen ben ik nu begonnen met Debian. Ik heb de eerste volledige CD gedownload en gebrand, maar nu bij de installatie krijg ik een probleem. Ik krijg een venster dat die bezig is met het installeren van het basissysteem. Maar dan krijg ik na een procent of 10 de melding "Ophalen van de aptitude is mislukt. Ik kan Terug en Volgende kiezen maar bij het opnieuw proberen blijf ik deze foutmelding krijgen. Wie weet hiervoor de oplossing?
Welke versie heb je gedownload? Je hebt een "basis" versie waar alles op cd staat, maar je hebt ook een net iinstall versie. Heb je je cd image wel met md5 gecontrolleerd? Is de netwerk kaart wel goed gedetecteerd? heb je een andere mirror geprobeerd?
Zo veel vragen..... met andere woorden, wat heb je reeds zelf gedaan tijdens de installatie?
Zo veel vragen..... met andere woorden, wat heb je reeds zelf gedaan tijdens de installatie?
Ik heb van deze lokatie debian-31r0a-i386-binary-1.iso gedownload en gebrand. En hoe kan ik mijn CD image met Md5 controleren?
EDIT
Ik heb de MD5 check gedaan en die was goed.
/EDIT
EDIT
/EDIT
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 19:28 ]
Ziet er uit als een leesfout op de CD, probeer eens een andere CD te brandenVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:18:
Ik heb van deze lokatie debian-31r0a-i386-binary-1.iso gedownload en gebrand. En hoe kan ik mijn CD image met Md5 controleren?
EDIT
/EDIT
It takes one to know one...
of je kan selecteren van internet te downloaden
>.< >.< >.< >.<
Zelfde probleem gehad, lag ook aan de cd
#hidw
Pagina: 1