Toon posts:

Abit KT7A problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zal eerst ff de gehele specs geven

AMD TB 1100 Mhz (11x100)
ABIT KT7A (VIA KT133A)
AOPEN 1040 DVD-ROM
ASUS 40x MAX CD-ROM
ASUS V7700 Geforce 2 GTS Pure 32MB DDR
256MB PC133 + 64MB PC100 SDRAM
Diamond Monstersound MX300 (Aureal Vortex2)
Standaard Floppy Drive

Dit hele zooitje draait gewoon non-overclockt op 11x100Mhz FSB, er is nog nix getweakt.

1e probleem dat voorkwam
- Gaf bij startup 3 lange piepen en ging vanzelf uit.
dit bleek aan het feit te liggen dat de CPU fan aangesloten was op de Fan2 powersupply en deze moest op Fan1powersupply. De fan werkte wel, de pow.sup. waren identiek, alleen het maakt blijkbaar wel uit

2e probleem.
als je op 1 aparaat de IDE kabel er verkeerd om in hebt zitten, dus de rode lijn aan de verkeerde kant, dan schakelt ie al je IDE bussen uit, en kan je dus helemaal nix meer.

3e probleem, en tot nog toe onopgelost.
Ik kan alleen van CD-ROM booten als ik deze primairy master maak. Alleen dan kan je niet meer van je HD booten omdat ik tot nu toe alleen van de primairy master kan booten, dus OF van cd-rom OF van HD, maar kan niet van allebei. Probleem krijg je dus bij install van win2k, omdat als je die van cd boot, dan installeert ie et grootste deel, en dan wil win2k rebooten om de install af te maken, dit kan alleen niet want hij wil alleen maar van primairy master booten, en dit is je cd-rom. als je nu tijdens de reboot ff snel de kabels omwisselt (wel ff uitzetten he!) en dus snel je HD op primairy master zet, dan wordt de win2k install gek omdat de drives ineens nie meer kloppen.

Uit pure noodzaak heb ik win98se er maar opgegooid en dat draaide heerlijk snel en zowaar stabiel TOTDAT ik m'n geluidskaart installeerde, als ik de aureal properties opvraag --> BSOD, en daarna bij ieder geluidje dat ie maakt een complete hangup (ja dus ook het welkomstgeluidje van windows :'( )

en win98se is zo slim dat als je de hardware verwijdert en het weer terugstopt dat ie zonder vragen weer je oude drivers installeert, en je dus weer terug bij af bent.

Probleem nummer 1 is dus, dat het onmogelijk lijkt om van CD te booten.

heeft iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Kan je nu effe uitleggen voor welk probleem je een oplossing wil ? Want op de eerste 2 geef je een antwoord en dan begin je er terug over te vragen :?

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:19
Zoals ik al in een eerdere posting maakt. Gewoon het probleem omzeilen, daar de bootdisks voor win2k aan te maken (met makeboot.exe of makebt32.exe in \bootdisk op de win2k cd).

Verwijderd

ik zou eerst die 64mb 100Mhz mem eruit flikkeren!!!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
van CD booten doet ieder fatsoenlijk bord, zolang je maar de bootable CD in je eerste CDROM doet en het instelt in de BIOS. En een IDE kabel moet je gewoon goed aansluiten, anders loop je te kutten. Sluit dus je HD op primary master, slave leeg (of een 2e HD) en je CDROM op secondary master (met evt. fikker op slave). Als je het eerste stuk van setup hebt gehad (dus van CD gestart) ga je naar je bios en stel je de boot sequence weer in op C,A,SCSI of zo
Wat betreft je geluidskaart : installeer als eerste de VIA 4-in-1 drivers en daarna pas (de laatste) geluidsdriver.

want.... VIA zuigt !

Concrete Loop Watercooling

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Memory hole at 15-16 Mb instellen kan ook helpen.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
volgens mij stamt dat uit de tijd dat men nog met OS/2 werkte :)

Concrete Loop Watercooling

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:54

Opa

Nu Multifocaal!

Heb je in het BIOS bij Boot sequence de CD-ROM als eerste device? Ja, natuurlijk. Domme vraag.

Maar heb je ook die regel er onder (alternate ofzo) aanstaan? zoniet, dan negeert hij andere bootdevices.
Dit was in de gewone KT7RAID zo...

Raadpleeg de heilige KT7 schrift: http://go.to/kt7faq Nu ook met KT7A info.
en prop die Aureal in een ander PCI slot. De tweede van onder bijvoorbeeld.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

De IDE poort voor de CD in de bios op autodetect zetten in de bios, (Standard Bios settings of zo.)
Als je hem op none laat staan ziet'ie em niet en kan je niet van CD booten.
:)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:54

Opa

Nu Multifocaal!

good call, Hooi.
Daar had ik nog niet aan gedacht.

Als je daar toch zit, stel dan je HD in als Manual, met LBA Large Block Access. Scheelt weer zoektijd bij booten.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Niet zo'n goede call hoor, had er zelf ook een tijdje voor nodig met m'n KT7-RAID voor ik het door had .. pffhahaha. *ehum*
(8>

*to CD-boot or not to boot, that is our question*

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 16:26 schreef Hooi het volgende:
De IDE poort voor de CD in de bios op autodetect zetten in de bios, (Standard Bios settings of zo.)
Als je hem op none laat staan ziet'ie em niet en kan je niet van CD booten.
:)
Jij krijgt een biertje van me :)

Verwijderd

Dank je :)

heb je bokbier ?

Verwijderd

Topicstarter
k'hep duits bier, errug lekker :)

waar woon je? (staat nie in info)
Pagina: 1