Toon posts:

Windows 98 LAN instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben echt een onwijze N00b hierin, dus bij voorbaat mijn excuses voor eventuele domme vragen.

Mijn vader heeft twee oude 200mhz compaq computers gekregen. Daar staat dus alleen windows 98 op. Nu wil mijn vader die aan mijn twee broertjes geven om te spelen, maar ze moeten dus wel op internet. Er zit in allebei een LAN-kaart, maar geen drivers. Ik zal dat eerst moeten installeren voordat ik een tcp/ip protocol kan instellen. Zijn er universele pci ethernet controller drivers voor windows 98 te downloaden?

Verwijderd

Nee, dat verschilt per chipset van de adapter. Je zult dus de kast open moeten trekken en kijken welke chips het zijn. Wat je ook kunt doen is met het volledige typenummer opzoek gaan naar drivers.

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Wat ook zou kunnen is even in bij systeeminfo kijken (bureauaccesoires\systeemwerkset), en daar even de netwerkkaart opzoeken. (staat als het goed is bij probleemapparatuur)

daar zie je iets staan als dit:

Apparaat-id PCI\VEN_1057&DEV_5600&SUBSYS_03001057&REV_00\3&61AAA01&0&68

Belangrijk zijn het Vendor ID (=hier 1057) en het Device ID (=hier 5600)

met deze gegevens ga je naar www.pcidatabase.com en voila je weet precies welke adapter je hebt.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of installeer even everest das iets menselijker (voor noobs)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:38:
of installeer even everest das iets menselijker (voor noobs)
Ok, thnx allemaal, daar kan ik wel wat mee. wordt DIT met everest bedoeld?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je had het natuurlijk even kunnen proberen, maar ja

Iperf

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
laat maar...

[ Voor 94% gewijzigd door hesselbeertje op 23-10-2005 13:40 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Pagina: 1