Toon posts:

triple monitor setup (AGP&PCI) nog ergens op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai momenteel dual monitor setup:

-22 inch 1600x1200@32 bit kleur en 19 inch 1600x1200@32 bit kleur
Ik gebruik hier een radeon 9800pro voor. (met XT bios), als driver gebruik ik de alternatieve OMEGA (2.6.7.1.) drivers.

Ik heb nog een 19 inch scherm staan die ik ook wil gaan gebruiken (dual monitor bevalt erg goed, maar triple is denk helemaal perfect)

Goed er moet dus een PCI kaart in met minimaal 8 mb geheugen. Ik kan aan een NVIDIA TNT 16 mb kaart komen.

Het liefst zou ik een matrox pci kaart willen hebben maar die kan ik nergens krijgen.

Nou vraag ik me af of er nog beperkingen zijn, bv dat sommige kaarten niet compatible zijn met elkaar. Ik gebruik ultramon om de monitoren in te stellen ed. Dus moet ik nog opletten welk soort PCI kaart ik koop? en als ik er een PCI in prik heeft dit ook gevolgen voor de performance? Bij normaal windows gebruik, bij games zet ik uiteraard de 2e monitor uit (en 3e dus ook).

Ben benieuwd

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 09:53
Ik zoek ook nog een PCI graka met een DVI uitgang (2 DVI uitgangen is nog beter, maar daar hoop ik al niet meer op). Ze zijn verkrijgbaar, maar kosten nog een belachelijke 40 a 50 euro, wat ik overdreven veel vind voor een low-end grafische kaart... (Ik heb het hier over 9200/9250 ATI Radeons!)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
kicken binnen 3 uur? Lekker ongeduldig ben jij :( ...

Als je nou gewoon op GoT had gezocht, dan had je meerdere topics hierover kunnen vinden. Eentje zelfs van niet zo lang geleden...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:46:
kicken binnen 3 uur? Lekker ongeduldig ben jij :( ...

Als je nou gewoon op GoT had gezocht, dan had je meerdere topics hierover kunnen vinden. Eentje zelfs van niet zo lang geleden...
valt me op dat er wat weinig reacties geplaatst worden. Dacht kick gewoon fff

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 09:52
Bij sommige mobos wordt de PCI-kaart niet herkent als er al een AGP-kaart inzit. In windows apparaat beheer krijg je dan een melding als "het apparaat kon niet worden gestart".
Oplossing daarvoor is om in het bios in te stellen dat je met de PCI kaart wilt booten, en in windows de AGP kaart als primary instellen.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:15:
Bij sommige mobos wordt de PCI-kaart niet herkent als er al een AGP-kaart inzit. In windows apparaat beheer krijg je dan een melding als "het apparaat kon niet worden gestart".
Oplossing daarvoor is om in het bios in te stellen dat je met de PCI kaart wilt booten, en in windows de AGP kaart als primary instellen.
dat probleem kende ik idd. maar in principe is elke pci kaart dus compatible?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

valt me op dat er wat weinig reacties geplaatst worden. Dacht kick gewoon fff
En daarom gooi ik deze gewoon ff dicht :X

GoT Huisregels - hou je er eens een keertje aan...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.