Toon posts:

stille voeding met regelbare fan?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een *stille* voeding. Fanless is geen optie want ik wil ook
dat de voedings-fan lucht uit de kast haalt. Helaas zijn voedings fans meestal
klein (80mm) en luid. Ik wil graag een voeding van 120mm waarbij ik de fan
automatisch kan bijstellen (liefst via een externe fan-controller).

Weet iemand of dit uberhaupt bestaat? Of zal ik zelf een voeding moeten
modden?

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Zelf modden lijk me niet zo moeilijk, gewoon een draadje doorknippen en aan je fancontroller solderen, en het zal waarschijnlijk wel een stuk goedkoper zijn, hoewel het niets aan de kwaliteit af doet lijkt me zo.

• Alsem
  • Laatst online: 27-01-2022
de enermax noisetaker 600watt is een stille met fancontroller

Verwijderd

Waarom geen huntkey voeding, erg stil, 12cm fan, goede flow voor, en is tempratuur gestuurd. Ik raad je aan om meteen goed te doen door de 500watt versie te kopen. Kost maar € 43,90 .
Ik hoor hem niet boven me hardeschijfen uit komen.

Heb je te veel geld over dan kan je beter een passief kopen + een 12cm case fan. Veder schijnt zalman zeer stille voeding te hebben, maar die heeft wel te weinig flow om je kast te koelen.

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb laatst een Seasonic S12-430 gekocht. Ik weet niet of ie stil is, ik hoor het namelijk niet :). Volgens mij hadden de 500/600 watt versies wel een fancontroller, ik weet niet of de mijne dat heeft.

En bovendien, als je perse een stille voeding wilt hebben, is het beter om de airflow via de casefan bij je CPU uit de kast laat gaan. Die stille voedingen met 120mm fans draaien meestal zo langzaam dat ze toch niet zoveel bijdragen aan de airflow. Of heb ik dat nou verkeerd?

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb een Enermax 485 watt. Deze hoor je alleen als je je pc uitzet (dan blijft ie 2 minuten doorblazen om te koelen), en dan nog moet je goed luisteren om het te horen. Er zit ook een aansluiting bij om de snelheid van de fan te regelen, maar deze gebruik ik niet. Ook zit er achterop een draaiknopje waarmee je het gedrag van de fan mee kan bepalen.

Ik heb nog geen gebruik gemaakt van al die goodies, want het is gewoon niet nodig. De 600 watt versie zal waarschijnlijk vrijwel hetzelfde zijn: 12cm fan, 8cm fan, goodies, en zeer stil.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier van het minder merk Techsolo en die is 550W voeding en die kan je idd regelen hoe hard die voeding blaast. dat zou een mogelijkheid zijn alleen die voeding is zo rond de 50 euro dus verwacht er niet veel van.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

UUDIBUUDI schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:50:
Ik heb nog geen gebruik gemaakt van al die goodies, want het is gewoon niet nodig. De 600 watt versie zal waarschijnlijk vrijwel hetzelfde zijn: 12cm fan, 8cm fan, goodies, en zeer stil.
9 cm en 8cm
Zijn idd heel stil en regelbaar met een draaiknopje. Verder ook temperatuursgestuurd ipv load-gestuurd wat dus ook zeer positief is.

• Jazekerrrrr
  • Laatst online: 05-02 19:51
waarom pak je niet een voeding van nexus?Zijn ook rete stil.

http://www.nexustechnolog...usa/NX-4090_box_of_6.html

• UUDIBUUDI
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:01:
[...]

9 cm en 8cm
Zijn idd heel stil en regelbaar met een draaiknopje. Verder ook temperatuursgestuurd ipv load-gestuurd wat dus ook zeer positief is.
Oops.... klopt! Geen 12 idd... hoe ik daar nu weer bij kom... |:(

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb deze voeding:
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=72531&productType=1

120mm fan die regelbaar is, en bij oververhitting vanzelf sneller gaat draaien (maar dan moet je het wel heel bont maken). Hij is op z'n laagste stand fluisterstil.

Er zitten ook gekleurde ledjes in, ziet er wel grappig uit, maar niet echt nuttig.

Verwijderd

Topicstarter
Wow, wat een reacties -- ik ben me suf aan het surfen naar al deze voedingen 8)
Deze lijkt me wel erg mooi, al kan ik 16.2db bijna niet geloven... Dat is ook
de belangerijkste reden dat ik het liefste zelf de fan afregel zodat ik de voeding
eventueel gewoon lekker heet -- maar stil -- laat worden :-)

De enermax'en vertrouw ik minder omdat ze toch 2 fans hebben (een 80mm achter).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:21:
Heb je te veel geld over dan kan je beter een passief kopen + een 12cm case fan. Veder schijnt zalman zeer stille voeding te hebben, maar die heeft wel te weinig flow om je kast te koelen.
Hmm, denk je dat dat beter kan werken? Het lijkt raar omdat zo'n voeding tenslotte gewoon ook
een 12cm fan heeft. Je zou denken dat misschien een case fan + voeding fan die alle twee langzaam draaien het beste werken? Heeft iemand beide dingen eens geprobeert?

Ik heb nu 2 12cm papst 4412F/2GL case-fans op 5v draaien en die ik niet kan horen op 1m afstand. Dit is eigenlijk mijn doel om met lucht koeling een op 1m afstand stille computer te bouwen. Dit houd in dat alle fans dus op 5v moeten draaien -- zelfs een papst op 12v maakt veel te veel lawaai naar mijn smaak.

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
De CM Real Power 450W (of 550W) kan ik je echt aanraden. Ik heb zelf de 450W en die hoor ik dus gewoon helemaal niet, trouwens mooi zwart met blauwe LED 120mm fan. hij loopt bij mij standaard op de laagste stand, als je het perse zelf wilt regelen zou ik er dus gewoon een fabcontrollertje tussen solderen. Trouwens, de CM real power is niet alleen stil, ook heel stabiel, fantastische voeding :D

|| Specs || SuperPI 1m

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:58
silentpcreview beveelt de Seasonic S12 430watt aan.

Stiller dan nexus en zalman voedingen. Die maken meer lawaai als je pc wat zwaarder belast. Daarnaast test silentpcreview alle voedingen op dezelfde manier zodat er een goede objectieve uitslag uit komt.

coolermater 450watt:
The <20dBA claim by Cooler Master cannot be confirmed. This is an overly optimistic figure.

This is the essential issue with the Cooler Master Real Power RS-450-ACLY PSU for seekers of quiet PCs: The basic acoustic character of the fan is poor, and the fan controller only makes a gesture at low noise. To take advantage of the high efficiency and strong power delivery performance of this PSU, a quiet PC enthusiast would want both the fan controller and the fan to be swapped or modified. This is not a simple matter. In this day of greater choices in components that are quiet right off the shelf, there are better choices.

[ Voor 57% gewijzigd door PASware op 21-10-2005 22:06 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Fanless hoeft helemaal niet duur te zijn, bijv. met een Silverstone SST-30NF, 300W* (Fanless) en een standaard AMD CPU cooler en een Papst 80 mm fan als outtake op 7 volt blijft mijn MB temperatuur 31 en de CPU 50 graden.

*
En dat is echt voldoende voor mijn redelijk zware configuratie

ARME AOW’er

• J_Zelhorst
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-12-2025
lazygun schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:17:
Ik heb laatst een Seasonic S12-430 gekocht. Ik weet niet of ie stil is, ik hoor het namelijk niet :). Volgens mij hadden de 500/600 watt versies wel een fancontroller, ik weet niet of de mijne dat heeft.
Ook ik heb sinds kort een Seasonic S12-430 gekocht. Ik ben er erg tevreden mee. Bij mij is hij gewoon niet hoorbaar. Je kan alleen niet de fan regelen van de voeding. Maar waarom zou je dat willen doen, de voeding heeft al een goeie fan controller. Hier is nog een review.

Ps hij is te vinden bij Gistron

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
PASware schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 22:04:
silentpcreview beveelt de Seasonic S12 430watt aan.

Stiller dan nexus en zalman voedingen. Die maken meer lawaai als je pc wat zwaarder belast. Daarnaast test silentpcreview alle voedingen op dezelfde manier zodat er een goede objectieve uitslag uit komt.

coolermater 450watt:

[...]
Dat die andere beter zijn kan best, ik zeg alleen dat de Real power 450W een fantastische voeding is, erg stabiel en ook heel stil. Ik hoor mn CM real power echt niet en als de andere voedingtjes nog stiller zijn, nou fijn, maar ik hoor deze al niet meer...

|| Specs || SuperPI 1m

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

www.google.nl en dan stille voeding intoetsen.

Verwijderd

Kijk eens naar deze. Stiller kan niet, met fan! http://www.empc.nl//index.php?page=56&Id=11359

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:48

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En dan klik je en lees je:
Helaas scoort de voeding op het gebied van de geluidsproductie minder goed. Lawaaierig is de Sirtec Power Watcher zeker niet, maar een hoorbaar zoemend geluid wordt wel geproduceerd. Als je op zoek bent naar een zo stil mogelijke voeding zijn er betere alternatieven, maar als een beetje gezoem geen probleem vormt is de Sirtec Power Watcher een aantrekkelijke voeding. Hierbij moet uiteraard nog wel de prijs in de vergelijking meegenomen worden, maar met een adviesprijs van 99 euro valt te verwachten dat de voeding voor een redelijke prijs aangeschaft kan worden.
Voor € 15,00 meer heb je een fanloze en onhoorbare voeding.

ARME AOW’er

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 19:17

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

als die nou ook nog eens modulair was, dan was dit een ideale voeding
Pagina: 1