Pc start opnieuw op na laden windows

Pagina: 1
Acties:

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 13:56
De pc van mijn broertje doet sinds gister erg raar. Hij probeerde fifa 2006 te installe maar deze bleef 3 keer hangen en heeft hij de pc dus 3 keer gereset. Sindsdien doet de pc raar, hij start niet meer op. Als je de pc aan duwt krijg je gwn het laadscherm van windows, dan heel even blauw scherm, het aanlogscherm. En dan pats reboot de pc.

Ik heb F8 en laatst werkende configuratie geprobeerd EN veilige modus, maar daar gebeurd hetzelfde.
Ik heb ik faq's hier gekeken maar niks gevonden wat dit probleem kan dekken.
Toen heb ik de windows cd erbij gepakt, om te herstellen. Toen ging de setup de hd controleren ofzoiets, bleef de pc hangen, gereset en nu vind ie de harde schijf niet meer...

Iemand een idee, of kan ik beter terug gaan naar de winkel waar ik hem heb gekocht? heb toch nog garantie.
Maar hopelijk krijg ik het zelf nog gefixed...

specs: MSI mobo
AMD XP 3000+
1gig ram
80 GB samsung ATA
5700le

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Werk de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Bekijk verder eens wat voor blauw scherm je krijgt. Het rebooten direct nadat je dat krijgt kan je uit zetten via Start > configuratiescherm > Prestatie en onderhoud > Systeem > Tabblad geavanceerd, Opstart en herstelinstellingen.

En mocht je niet alles kunnen of willen testen vanwege je garantie, ga dan maar liever terug naar de winkel.

[ Voor 18% gewijzigd door breinonline op 21-10-2005 17:29 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• OsiriS.nl
Heb ik al gedaan.

En met het rebooten gaat niet, ik kom niet eens in windows...

Wat ik wel zag dat het bsod dat ik een keer kreeg het volgende weergaf: BAD ???-CALLER
Op plaats van vraagtekens stond iets maar ben ik vergeten.. |:(

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 14:39
doe de hdd is in een andere pc formateer hem met die pc en zet windows er gewoon op nieuw op :)

• OsiriS.nl
Ja dat is de laatste hoop:P

In ieder geval bedankt en ik zal het eens proberen :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
OsiriS.nl schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:32:
Heb ik al gedaan.

En met het rebooten gaat niet, ik kom niet eens in windows...

Wat ik wel zag dat het bsod dat ik een keer kreeg het volgende weergaf: BAD ???-CALLER
Op plaats van vraagtekens stond iets maar ben ik vergeten.. |:(
Probeer eens in veilige modus op te starten (F8 induwen bij het opstarten en dan veilige modus kiezen) en zet daar de optie van automatisch herstarten is uit. Dan kun je ten minste de BSOD lezen.

Ik vermoed dat het een brakke driver is die een BSOD veroorzaakt.

• OsiriS.nl
Ok, maar veilige modus doet de pc ook niet, dan reboot de pc ook..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
OsiriS.nl schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 12:37:
Ok, maar veilige modus doet de pc ook niet, dan reboot de pc ook..
Dat is wel heel vreemd. Wat ik zou doen is de HDD in een andere computer hangen, de gegevens die je nog nodig hebt er af halen en dan de HDD in de originele computer hangen en Windows opnieuw installeren.

Als je Windows installeert op de HDD via een andere computer dan heb je kans dat Windows weer niet lekker gaat lopen in de originele computer. Windows XP wil nog wel eens moeilijk doen daarover. Vooral als de twee computers een verschillende chipset hebben.

• OsiriS.nl
ok, thanks

edit:
Ik krijg de volgende error: BAD_POOL_CALLER
ik ga nu es proberen of ik windows krijg hersteld met de cd en anders opnieuw installen..

edit2:
Windows opnieuw installed, gelukkig veel gegevens op d:, die behouden is..
Iig bedankt voor alle hulp :)

[ Voor 116% gewijzigd door OsiriS.nl op 22-10-2005 20:52 ]

Pagina: 1