Toon posts:

!! HET LCD vs.CRT TOPIC !!

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Welkom tweakers!

Het viel mij op dat ik veel las over mensen die twijfelen tussen het aanschaffen van een LCD tv of een ouderwetse maar nieuwe CRT breedbeeld. Daarom vind ik het wel eens tijd worden om hier een grote topic over te beginnen.

Met de toename van LCD (HD Ready) tv's en de toekomst in beeld, ben ik erg benieuwd naar reacties van jullie.

Ik heb zelf grondig onderzoek gedaan en mijn eindconclusie heb ik ondergebracht in de volgende profielen:

1. Type MTV Cribs - Als het maar groot is!
Wil je inmens groot beeld maar kan de beeldkwaliteit je niet zoveel schelen en heb je centen over. Koop dan een projectietelevisie of een plasma. Een beamer kan natuurlijk ook als je hier de ruimte voor hebt!

2. Type Mierenneuker ;) - Ik wil het neusje van de zalm.
Het is gewoon zo dat CRT (zeker in Nederland) nog altijd de beste uitkomst is voor haarscherp tv kijken. Zeker met de nieuwste generatie CRT breedbeeld televisies. Mensen die graag kwaliteit willen kunnen het beste nog kiezen voor de ouderwetse beeldbuis.

3. Type Gamer van de toekomst - (Vriendin) Zet eurosport nou eens uit!. (Ik) Mens ik ben aan het gamen! (PGR 3 op Xbox 360 bv.) :P
Ga voor een LCD tv. En dan eentje met hele goede HDTV support. Dus niet het halve werk, maar de echte shit. YUV, DVI met HDCP etc. Mocht je van plan zijn een Xbox 360 of PS3 te gaan kopen dan weet je pas echt wat gamen op HD is!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
Hmm juist ja. Welkom op Got. Neem de policy and the faqs is ffies door. Verder leuk idee maar btje vage info :)

Verwijderd

Ik ben bnieuwd wie er gaat winnen, CRT in de linker hoek met LCD in de rechterhoek _/-\o_
Eeeuh, mag de plsama mee doen als scheids ?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:05:
Ik ben bnieuwd wie er gaat winnen, CRT in de linker hoek met LCD in de rechterhoek _/-\o_
Hehe... :+

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

2. Type Mierenneuker - Ik wil het neusje van de zalm.
Het is gewoon zo dat CRT (zeker in Nederland) nog altijd de beste uitkomst is voor haarscherp tv kijken. Zeker met de nieuwste generatie CRT breedbeeld televisies. Mensen die graag kwaliteit willen kunnen het beste nog kiezen voor de ouderwetse beeldbuis.
Ben ik het niet mee eens, een LCD scherm levert scherper beeld (als je gaat voor een HDTV) dan een normale beeldbuis met veel minder beeldpunten.
Daarnaast kan een goed LCD scherm, ook nog eens betere kleuren weergeven dan vele andere normale beeldbuizen

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-04 13:20

stefklep

((Stefklepje))

2. Type Mierenneuker ;) - Ik wil het neusje van de zalm.

Naja vind ik niet echt waar wat je hier zegt ;) Als je kijk naar lcd of plasma dan is dat vaker toch echt scherper dan het oude crt tv. Ik heb laast dat vergelijken en dan komt echt de lcd tv kwa sherpte er beter uit. :9

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:05:
Ik denk dat ze allebei ten onder gaan aan het succes van SED en OLED. Overigens heb ik een CRT TV, maar dat is puur een prijskwestie. Als ik per maand zo'n 1000 euro over zou houden ofzo, zou ik een mooie LCD kopen :) Ik heb een HTPC staan en omdat het RGB over scart verhaal niet wilde werken, heb ik hem maar via S-Video aangesloten. Liever had ik DVI of VGA gebruikt, omdat je dan mooier beeld hebt en een hogere resolutie. Maar dat tref je alleen op LCD's aan :)

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 21-10-2005 17:20 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:15
Ben ik het niet mee eens, een LCD scherm levert scherper beeld (als je gaat voor een HDTV) dan een normale beeldbuis met veel minder beeldpunten.
Daarnaast kan een goed LCD scherm, ook nog eens betere kleuren weergeven dan vele andere normale beeldbuizen
Misschien wel scherper, maar zeker niet natuurlijker; wat kleurweergave betreft komen veel LCDs erg kunstmatig over met te harde kleuren. Zwartweergave tot slot is gewoon waardeloos op een LCD t.o.v. een CRT.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah hierover lopen al meerdere topics en dit is ook niet echt een serieuze topicstart en allemaal hoofdletters en uitroeptekens vallen ook niet zo in de smaak...

Mensen moeten zelf hun ding kiezen overigens...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.