Toon posts:

[XP pro] installeren mislukt, XP Home OEM gaat wel goed *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb van mediamarkt met win home edition.
nu wil ik win xp prof instaleren.
als ik me pc opnieuw opstart met de win xp pro cd erin start ie de cd op.
vervolgens controleerd hij de cd voor de instalatie. als alles gecontroleerd is vraagt ie normaal gesproken waar je wil instaleren.
nu echter komt een blauw scherm met
er is een probleem gevonden windows is afgesloten om schade te voorkomen.
vervolgens een boel nummers en cijfers. dus ik kan me win xp pro niet instaleren.
als ik me cd van win home edition van de mediamarkt erin doet lukt het me wel, maar ik wil xp pro!
kan iemand me helpen?
bedankt

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Legale xp pro?

Dit omdat het niet de bedoeling is dat we op het forum mensen gaan helpen met het installeren van illegale software.

[ Voor 82% gewijzigd door ShellGhost op 21-10-2005 16:34 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

slecht gebrand "kopietje"?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
nee niet legaal niet slcht gekopieerd op me andere pc heb ik deze cd al 3x gebuirkt en werkt t wel.
ook me pc kan het makkelijk aan. het is iets anders, maar wat?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:33:
nee niet illegaal, niet slecht gekopieerd op me andere pc heb ik deze cd al 3x gebuirkt en werkt t wel.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-01 17:06
nee niet legaal niet slcht gekopieerd op me andere pc heb ik deze cd al 3x gebuirkt en werkt t wel.
niet legaal = illegaal :o

Maar denk toch echt dat je kopietje beschadigd is

...less is more

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Heeft de PC waarop je het installeert USB devices ingeplugd zitten? Zo ja, verwijder deze tijdens de installatie (Inc. evt. USB-muis)

Download my music on SoundCloud

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Op dit forum is het niet de bedoeling dat we mensen gaan helpen om illegale software te installeren, dus ook XP niet.
Koop 'm legaal en we beginnen opnieuw. :)

Verwijderd

Topicstarter
ShellGhost schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:35:
[...]

Op dit forum is het niet de bedoeling dat we mensen gaan helpen om illegale software te installeren, dus ook XP niet.
Koop 'm legaal en we beginnen opnieuw. :)
HIJ IS LEGAAL HET WAS EE TYPFOUTJE. SORRY
denk je dat ik wat ga vragen als het illegaal is?
usb muis heb ik wel, kan dat het zijn? vorig jaar heb ik het ook gedaan en had ik geen probleem dus het ljkt me niet de oplossing. verdere oplossing please ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:39:
[...]

HIJ IS LEGAAL HET WAS EE TYPFOUTJE. SORRY
denk je dat ik wat ga vragen als het illegaal is?
usb muis heb ik wel, kan dat het zijn? vorig jaar heb ik het ook gedaan en had ik geen probleem dus het ljkt me niet de oplossing. verdere oplossing please ;)
En wat heb je zelf verder al geprobeerd?
mischien cd even opnieuw branden, sommige cd-rom drives kunnen moeilijk doen met enigzins beschadigde cd's. PC kaal halen en nog eens proberen? :?
zonder caps-lock snappen wij jou type fout ook wel

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Sinergy schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:43:
[...]

En wat heb je zelf verder al geprobeerd?
mischien cd even opnieuw branden, sommige cd-rom drives kunnen moeilijk doen met enigzins beschadigde cd's. PC kaal halen en nog eens proberen? :?
zonder caps-lock snappen wij jou type fout ook wel
pc kaal halen lukt me dus niet omdat ik er niet inkom op deze cd.
me hdd is gedeeld en ik wil wel me d schijf bewaren. en die wil ik dus niet kwijt.
cd heb ik nieuw is pas 3x gebruikt dus dat kan t toch ook neit zijn?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kaal halen = overige hardware eruit (zoals tv-kaart, extra hd etc etc)
Ook als is hij "maar" 3x gebruikt.. kan je het altijd proberen?

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:26

DefLite

Why so serious?

je kan het toch proberen branden

edit/ sinergy was me voor argh |:(

[ Voor 38% gewijzigd door DefLite op 21-10-2005 16:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Little_captain schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:50:
je kan het toch proberen branden

edit/ sinergy was me voor argh |:(
de cd heb ik gisteren opnieuw gebrand. dat hielp dus niet.
de kaarten eruit halen is het probleem neit omdat hij wel opstart met win home edition.
het lijkt mij alsof die home edition de boel loopt dwars te leggen. het lijkt wel alsof de pc last heeft van die home edition... pff wat een gelul, goedkope pc maar wel een gekloot allemaal....
helupppp

Verwijderd

format c:
en dan XPpro proberen te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:55:
format c:
en dan XPpro proberen te installeren?
format c: in win home edition?
gewoon rechtermuisknop.
dat heb ik gedaan dan start ik de pc op, leest ie keurig me cd. en dan als alles klaar is en ik verw8 dat ie vraagt op welke schijf ik wil instaleren komt ie met de beruchte foutmelding.... :(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-03 02:38
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:53:
[...]

de kaarten eruit halen is het probleem neit omdat hij wel opstart met win home edition.
het lijkt mij alsof die home edition de boel loopt dwars te leggen. het lijkt wel alsof de pc last heeft van die home edition... pff wat een gelul, goedkope pc maar wel een gekloot allemaal....
helupppp
Probeer nu maar gewoon wat er geadviseerd word, je weet het nooit...

Dat het onder Home wel werkt is raar, maar probeer iig iets.
Zonder proberen zul je niet ver komen.

Is verder "er is een probleem gevonden windows is afgesloten om schade te voorkomen" de exacte foutmelding ?

[ Voor 9% gewijzigd door Hoyden op 21-10-2005 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

Probeer nu maar gewoon wat er geadviseerd word, je weet het nooit...

Dat het onder Home wel werkt is raar, maar probeer iig iets.
Zonder proberen zul je niet ver komen.
dat is juist me probleem ik heb alles wat men zegt al geprobeerd. alleen mekaarten eruit halen niet.
dat KAN het toch niet zijn? dan zou hom edition het toch ook hebben!?
ik heb 2 hdd in me pc en als ik de ide stekkers verwissel dan geeft ie weer die foutmelding.... vaag heell vaag allemaal

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

format c: in win home edition?
gewoon rechtermuisknop.
dat heb ik gedaan dan start ik de pc op, leest ie keurig me cd. en dan als alles klaar is en ik verw8 dat ie vraagt op welke schijf ik wil instaleren komt ie met de beruchte foutmelding.... :(
Ook al geprobeerd de cd erin te doen als de pc aanstaat, als XPhome dus draait. Dan krijg je een schermpje waarin staat dat je ergens op moet klikken om de pc te updaten naar XPpro.
Sir_G-nius schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:00:
Heb je al geprobeerd om de installatie vanuit XP Home te starten?
Ik heb het ook een keer gehad, vanaf CD booten en intstalleren lukte niet. Toen eerst Win ME geïnstalleerd en daarna vanuit Win ME de XP Pro installatie gestart, en toen lukte het wel. :?
Wat hij dus zegt :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 17:01 ]

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-03 15:03

Sir_G-nius

- - -

Heb je al geprobeerd om de installatie vanuit XP Home te starten?
Ik heb het ook een keer gehad, vanaf CD booten en intstalleren lukte niet. Toen eerst Win ME geïnstalleerd en daarna vanuit Win ME de XP Pro installatie gestart, en toen lukte het wel. :?

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-03 00:02
Erg herkenbaar probleem ;)

Het beste wat je kunt doen is naar de winkel lopen om de ORIGINELE windows xp pro cd te kopen, probeer die eens te installeren, die zal het vast beter doen

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
peponline schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:03:
Erg herkenbaar probleem ;)
Het beste wat je kunt doen is naar de winkel lopen om de ORIGINELE windows xp pro cd te kopen, probeer die eens te installeren, die zal het vast beter doen
Hij heeft inderdaad een rare prof. versie als hij legaal is, instalatie en activatie op 3 pc's ;)

Tip probeer eens in windows home, de windows xp instalatie te starten.
Of formateer je harddisk zo dat er niks meer op staat, en start dan de instalatie vanaf cdrom. De installer loopt namelijk vaak vast op oude windows instalaties...

[ Voor 4% gewijzigd door djexplo op 21-10-2005 17:15 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:18
Wat een gedoen allemaal, moet je tegenwoordig op GOT ook al zeggen dat je legale software hebt ik dacht dat je geen serials mocht geven... Trouwens geloof ik niet dat de meerderheid hier zijn eigen software gekocht heeft...
Afgezien van t feit of je nou wel of geen legale winxp hebt (dat gaat ons toch ook niks aan) moet je waarschijnlijk een nieuwe kopie maken van die cd. Beschrijfbare Cd's beschadigen snel...
Verder hielp het bij mij een keertje dat ik in de bios de hd's uitschakelde (om herkend te worden).

Ik neem aan dat je je schijven er goed in hebt zitten. 1e dus pri master, etc..

edit:
overigens kun je ook met je winxp cd booten in dos. Moet je dan niet op f8 drukken ofzo?
Dan zou je je hd nog eens kunnen formateren...
Trouwnes, je geheugen kan brak zijn, dat geeft ook wel eens problemen... Probeer het eens een keertje met een ander reepje...

succes

[ Voor 20% gewijzigd door omitz op 21-10-2005 17:24 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan natuurlijk ook probleem hebben met (als je die hebt) je sata schijf. Of hij wordt niet herkend of hij heeft het probleem van maximale schijfgrootte; een gestreamed SP2 install-cd lost dat op.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:25
Het lijkt me het handigst als de topicstarter even aangeeft welke melding bij het BSOD weergegeven word. Dan kan je vaak de oorzaak van het probleem achterhalen :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:52
Zijn de twee versies allebei Nederlands of is er een Engels? Heb je zelf nadat je de PC gekocht hebt nog wat aan de hardware zitten prikken? Wat zijn je systeemspecs? Heb je misschien je BIOS als eens gereset (weet echt niet of het helpt maar ja.. iets is beter als niets ). Kun je je oude WinXP Home wel kaal installeren (dus format in installatiescherm en dan reinstall?

Kortom vragen te over.

Verwijderd

Lijkt op een SATA probleempje...zoals Morax zegt maybe kan de TS de BSOD neerkalken hierzo dat kan helpen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:30:
nu echter komt een blauw scherm met
er is een probleem gevonden windows is afgesloten om schade te voorkomen.
vervolgens een boel nummers en cijfers. dus ik kan me win xp pro niet instaleren.
Als je de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) bovenaan Windows Operating Systems lansgloopt, kom je o.a. de BSOD FAQ tegen. Deze legt uit wat "die cijfers en letters" betekenen. Loop dat even rustig na.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:53:
Natuurlijk kan je ook legaal een kopie gebruiken (doe ik ook) maar ik zie niet helemaal waarom je niet gewoon een originele CD gebruikt :?
Schrijf anders MS even aan, krijg je zo een nieuwe CD.
het lijkt mij alsof die home edition de boel loopt dwars te leggen. het lijkt wel alsof de pc last heeft van die home edition...
Dat is helemaal niet zo relevant aangezien de hardware anders is. Over welke hardware hebben we het eigenlijk? <-- En installeer je tijdens installatie wel alle juiste en relevante drivers?

Een OEM CD kan / zal alle relevante drivers aan boord hebben en een retail versie natuurlijk niet. Dus doe het nu gewoon even. Of beter: zoek uit welke hardware je hebt en welke drivers er nodig zijn. Is nog leerzaam en bij een nieuwe PC soms leuk ook :P
pff wat een gelul, goedkope pc maar wel een gekloot allemaal....
Zoals meestal in het leven: je krijgt waar je voor betaald ;)
(Disclaimer: ik heb geen idee wat er is gekocht en ook ik heb met plezier spullen bij de MM gekocht dus zie het niet als een waardeoordel voor de MM zelf ;) )

offtopic:
Welkom op GoT trouwens :Y)
Het lijkt me hoe dan ook verstandig de eerder genoemde sticky topics te lezen. (En om hoofdletters te gebruiken in je reacties, leest veel makkelijker). Ik pas je topictitel trouwens wat aan, ten eerste om de spelfout er uit te halen en ten tweede om het wat duidelijker te maken waar het om gaat.
omitz schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:20:
Wat een gedoen allemaal, moet je tegenwoordig op GOT ook al zeggen dat je legale software hebt ik dacht dat je geen serials mocht geven... Trouwens geloof ik niet dat de meerderheid hier zijn eigen software gekocht heeft...
offtopic:
Het gaat bij "eerste hulp bij brakke warez" er minder om dat het om warez versies gaat, het gaat er imho vooral om dat het onzin is dat GoTters veel tijd besteden aan iets dat achteraf gewoon een brakke kopie / slechte crack / whatever blijkt te zijn. Maar dat is iets dat je evt. in Lieve Adjes kunt aanzwengelen als je het daar niet mee eens bent :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2005 20:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1