Toon posts:

[XP] Windows onthoudt grafische kaart driver niet goed*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halllo mensen,

Ik heb een probleem met mijn grafische kaart.
Als ik mijn computer opstart (Windows XP Professional) is Windows de driver van mijn grafische kaart kwijt. Als ik deze opnieuw installeer en de computer vervolgens opnieuw start, is het probleem er nog steeds. Dan heb ik de standaard VGA-driver waardoor de kleuren en de resolutie uiteraard niet goed zijn.

Echter, als ik in Configuratiescherm - Systeem - Hardware - Apparaatbeheer het stuurprogramma helemaal verwijder, en de PC dan weer opnieuw start, wordt de driver automatisch weer netjes gevonden en ziet er scherm er meteen weer normaal uit.

De eerstvolgende keer dat ik de computer dan weer start, is het probleem weer terug.

Het komt er dus op neer dat ik elke keer als ik mijn laptop opstart, eerst het stuurprogramma van de grafische kaart moet verwijderen om hem daarna eenmalig goed te kunnen gebruiken.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik zou kunnen doen om het probleem op te lossen?

Ik heb zelf al de meest recente driver gedownload (2 verschillende) maar ook hiermee kan ik het niet oplossen.

Alvast bedankt voor de reacties.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan - 'Probleem grafische kaart' zegt niet zo heel veel over je probleem :)

Verder - welke VGA driver gebruik je bijvoorbeeld en sinds wanneer heb je dit probleem? Wat was er veranderd sindsdien? :)

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-03 17:41

DefLite

Why so serious?

en wat zijn je specs is het sinds je xp hebt of zo kan je iets meer vertellen

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er is niets veranderd in de configuratie van het systeem.
Het probleem is ook niet ontstaan sinds ik XP heb, het is altijd XP geweest.

Maar om een lang verhaal kort te maken, plotseling was het probleem weer opgelost.

Als ik de computer nu opstart, blijven de kleuren en de resolutie goed.

Het is voor mij nog echt een vraag wat het probleem geweest is, maar voor alsnog lijkt het dus opgelost te zijn.

Toch iedereen bedankt voor het meedenken.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Het zou wel zo vriendelijk zijn, als je even vertelt hoe je het hebt opgelost.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:25

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Xadeon schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:39:
Het zou wel zo vriendelijk zijn, als je even vertelt hoe je het hebt opgelost.
paulusIT schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:17:
KNIP

Maar om een lang verhaal kort te maken, plotseling was het probleem weer opgelost.

KNIP
Zoals het daar staat denk ik niet dat paulusIT zelf de oplossing ervoor weet.

[ Voor 10% gewijzigd door FlipFluitketel op 26-10-2005 10:44 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dubbele reply even verwijderd, en inderdaad wat Xadeon zegt. Zie daarover ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1