Toon posts:

met access button variabele bestandsnamen openen

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hoe kan ik met een button op een access formulier een pdf bestand openen waarvan de naam uit een ander veld op het formulier gehaald moet worden. De locatie van de pdf bestanden is steeds hetzelfde.

Bijv. in het veld naam (wordt weergeven op het formulier) staat 2345, dan wil ik graag wanneer ik op de button klik dat er geken wordt in de map C:\pdf naar een pdf bestand met de naam 2345 en deze openen. Maar staat er in het naam veld 3456 dan moet er uiteraard naar een pdf bestand met die naam gezocht worden.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg! Alvast bedankt!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Tuurlijk kan iemand dat vertellen. Heb je echter zelf al een poging gedaan om iets te zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
Ben ongeveer al een week bezig, maar ben niet thuis in vbs. Ik weet ook niet goed hoe ik mijn zoekopdracht moet omschrijven.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Hmm, de titel is anders, maar dubbelposten is echt niet de bedoeling. Gewoon verder in het oorspronkelijk topic dus Automatisch koppelen ole objecten in access :)

Verder is je vraag, zoals Boss terecht opmerkt, wel heel erg basic, en Boss heeft je gewoon het goede antwoord gegeven. Als je daar op door wilt gaan, oké, maar leg dan wel even uit wat je er niet aan snapt, en kijk de voorbeelddatabase Noordenwind eens door, en de voorbeelden die in de helpfile gegeven worden.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.