Toon posts:

Problemen SMC wirelles router

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb vandaag de smc wirelles router gekocht en aangesloten. Liep gesmeerd, in 10 minuten was het ingesteld (met wpa beveiling)
De verbinding is uitstekend en de snelheid hoog, echter na 10 minuten zakt de snelheid helemaal weg (1mbps, normaal 54) en dan reageert het internet nergens meer op. Volgens de pc is de connectie nog wel behouden. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen

p.s. firmware kan ik voor de router niet vinden op de smc site

router = SMC Barricade g Wireless Router 2.4GHz 54 Mbps Wireless Cable/DSL Broadband Router

Verwijderd

Driverupdates voor je client? Hoe is de afstand? Al andere channels geprobeerd? Hoe is het zonder beveiliging?

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je precies met afstand? want m'n verbinding is uitstekend (signaalsterkte) en als ik er 1m van af zit geeft hij het trouwens ook na 10min. Driver clients zal ik proberen iig.

alvast bedankt, duimen dat het helpt }:O

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Als ik de router opzoek op de smc site en ik kijk naar de details pagina komt de firmware gewoon aan de rechterkant van de pagina te staan hoor :?

Ik heb matige ervaringen met het ding, bij mij laat ie wel eens de verbinding totaal vallen en dan moet ik em ff aan en uit zetten. Raar genoeg hielp het ook wel als ik me als gebruiker uit windows uitlogde en dan weer inlogde (geen reboot :P )

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

Topicstarter
wat raar, bij mij zei die met rode letters dat er niks was gevonden, blijkbaar verkeerd gekeken dan

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap al wat je bedoelt met dat er firmware is, het is er niet maar je kan het op die manier wel vinden (als het er zou zijn)

en met mijn eigen kaart in pc, ik maak gebruik van een notebook (acer 1692wlmi) en hier heb je volgens mij geen betere drivers voor.
Verder blijft het probleem zich nog steeds voordoen, wel connectie met het netwerk maar niet met het internet. Windows geeft het af en toe ook zelf aan. Dan zie ik geen dns adres staan. Heb al handmatig het dns adres ingesteld dus daar zit het probleem niet.
Wat ook vreemd is is dat het alleen gebeurt als ik een speletje aan het doen ben, als ik alleen aan het downloaden ben dan geeft hij geen problemen.
Pagina: 1