[PHP] thumbnail maken...

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Best mensen,

het is alom bekend om 'on-the-fly' een thumbnail te kunnen maken mbv PHP van een gif, jpg en bmp.

Nou is mijn vraag of er ook de mogelijkheid bestaat, op welke manier dan ook, om bv een thumbnail te genereren mbt .doc, .ppt, .pdf enz ? Dus dat je niet alleen een image gallery kan maken maar ook van andere documenten....

Ik weet dat het enigszinds met ASP.Net kan en natuurlijk de echte informatica talen maar ook anders ?

Of is er ook een soort van plugin of component dat je op je server kan installeren (net zoals je een plugin kan installeren op je server voor het genereren van pdf-documenten online) en dat deze dan de thumbnails voor je genereerd ?

Hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

Basszje

Reisvaap!]

Wat zou je precies willen laten zien? Een Doc file als thumbnail? Wat is daar het nut van?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wil je in die thumbnail krijgen dan? De eerste regels uit het bestand oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
ImageMagick kan van een aantal van de bestanden welke je noemt een thumbnail maken.

@Boland
Van een doc document bijv. een screenshot van de eerste pagina. Van een ppt van de eerste slide. Etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja frickY,

precies zoiets bedoel ik. Dat ik met behulp van een php pagina thumbnails kan laten genereren van de op de server bestaande bestanden....en dan op een makkelijke manier....

Kan alleen niets vinden over een Word .doc en bv van een Powerpoint .ppt :-S
Dus ik weet niet of deze toepassing ook deze formaten daadwerkelijk wel ondersteund....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

PDF en dergelijke moeten wel lukken met ImageMagick voor zover ik weet, maar Word- en Powerpoint-files gaan je daarmee niet lukken. AFAIK is daar ook geen PHP-plugin voor ofzo, of je moet kijken of je met het COM object zelf die files uit kan lezen, maar dan zul je ook zelf je screenshot moeten gaan renderen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Word/Powerpoint bestanden zou je kunnen proberen via de libraries van OpenOffice oid, deze kan de bestanden openen, dus vast wel met een of andere functies (print preview) naar een plaatje renderen.
Er is in elk geval geen standaardoplossing voor binnen PHP
Pagina: 1