Toon posts:

Compleetste codec pack

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar het compleetste en nieuwste codec-pack die er bestaat.
Kan iemand mij een helpen bij het vinden van deze pack. Al die losse packs
irriteren me.

Alvast bedankt,

Hans

P.S. Ik heb deze gevonden, is het wat? Hij is namelijk van eind 2004.
http://www.softpedia.com/...CE-Mega-CoDecS-Pack.shtml

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
K-Lite Mega Codec Pack (24.3MB) lijkt mij het meest complete, afaik :)

Zitten ook de codecs voor bijv. Quicktime en Realplayer bij :)

[ Voor 53% gewijzigd door anandus op 21-10-2005 15:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Wellicht dat VLC media player wat voor je is, heb je helemaal geen codec packs meer nodig.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Er zijn wel heel erg veel codecs, waar een aantal elkaar in de weg gaan zitten. Waarom zou je in %hemels%naam een volledig pack willen hebben? Neem wat je nodig hebt, denk ik dan. En probeer er evt zelf een aantal uit maar verwijder wel steeds de oude (of beter: gebruik VMWare/VirtualPC/dualboot/oid) om niet met een onwerkbare situatie te eindigen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
fddshow pakt meestal ook wel alles.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

ffdshow/quicktime alternative/real alternative/ac3 = klaar (ffdshow kan Xvid worden als je zelf wat wil encoden natuurlijk).

Ik heb een *&#*(-hekel aan packs, er zitten altijd codecs bij waar je niks aan hebt imho. Met bovenstaande combinatie kun je schat ik 99,5% van alle filmpjes die te vinden zijn prima afspelen. Voor noodgevallen in combinatie met exotische codecs kun je altijd nog VLC gebruiken zoals King_Louie al aangeeft.

[edit]Ok, vooruit is geen antwoord op de vraag. Als je dan toch een pack wilt hebben zou ik idd K-Lite pakken, daar zit alles wel zo'n beetje in.

[ Voor 15% gewijzigd door IceStorm op 21-10-2005 15:31 ]

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Ik ben juist afgestapt van Codec-packs.. De laatste keer dat ik die gebruikte verscheen er in veel films ineens een roze gloed die ik niet weg kreeg..

Verwijderd

Voordeel van K-lite is dat je, als je conflicterende codecs selecteert, niet in de knoei komt. Dit omdat het prog zelf de ene codec uitschakeld als je een andere inschakeld die er ook voor kan worden gebruikt :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

F_J_K schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:24:
Er zijn wel heel erg veel codecs, waar een aantal elkaar in de weg gaan zitten. Waarom zou je in %hemels%naam een volledig pack willen hebben? Neem wat je nodig hebt, denk ik dan. En probeer er evt zelf een aantal uit maar verwijder wel steeds de oude (of beter: gebruik VMWare/VirtualPC/dualboot/oid) om niet met een onwerkbare situatie te eindigen :)
Tja, ff een andere computer pakken (of vmware/andere windows install) om een codecje te testen vind ik eigenlijk toch een beetje ver gaan. Ik installeer meestal met een nieuwe installatie mee ook al tijd een codecpack en ben best benieuwd welke je dan nu het beste zou kunnen kiezen (zelf koos ik altijd voor nimo codec pack omdat toen iedereen zei dat die goed was). Als je dan later een nieuwe codec mist kun je die natuurlijk wel los installeren..

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik gebruik zelf veel Linux MPlayer (win versie), heeft (bijna) alle codecs die nodig zijn.
download pagina
Pagina: 1