[OC]Cpu instabiel door voltage of temp

Pagina: 1
Acties:

• synthesix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09-2017
Laatst is mn cpu koeler van mn moederbord af gelazerd omdat mn 3e en dus fatale pootje nou eindelijk ook van mn mounting bracket afgebroken was :S.

Maarja, toen moest ik dus wat anders gaan verzinnen, en omdat ik het niet voor elkaar krijg om die bracket er heel af te krijgen, ben ik dus haast wel gedwongen om een koeler met bracket erbij te kopen..

Nou zijn er 2 kandidaten bij mij in de stad,(heb geen zin om te bestellen, duurt veel te lang en is duurder), coolermaster ultra vortex voor 25,- of coolermaster hyper 48 voor 40,-...

Eigenlijk wou ik eerst gewoon voor de vortex gaan omdat ie gewoon 15 eurie goedkoper is, maar toen bedacht ik me dit in een keer, toen ik mn oude mobo er nog op had, die afgebroken dus, had ik me cellie d 2,4ghz overgeclockt naar 2,9 maar toen werd hij wel flink onstabiel bij een temp van een kleine 60 graden idle.
Ik kan helaas op mn mobo (een p4s800d) helaas de vcore maar 0.1 volt opvoeren, en ik was er eigenlijk blind van uit gegaan dat hij zo instabiel werd door dat ik het voltage niet hoog genoeg kreeg.
Maar nu denk ik bij nader inzien dat het misschien ook wel temperatuur was.

Ik kon dit niet echt vinden omdat het nogal een specifieke vraag is

Even mn vraag in het kort:
1. Werd mn proc nou instabiel door de temp of het voltage?
2. En zou ik dus met een beter koeler verder kunnen oc'en
3. En als dat kan zou ik dan voor die 15,- meer nog een beetje en significante verbetering in de oc resultaten krijgen?Ik kan nergens een vergelijking tussen de ultra vortex en de hyper 48 vinden namelijk.

Specs
Celeron d 2,4GHz
Asus P4S800D mobo
512 mb pc3200 ddr geheugen no name
voeding 350 watt sweex
asus fx5600 graka

Thanx alot:)

mvg,
Thomas Bosman

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
1. Dat weet ik niet, want je post geen voltages of exacte temperaturen
2. Zie hier geen vraag in, maar klikt als, met een grotere motor kan ik dus harder rijden.
3. Zie hier ook geen vraag in, maar ik denk dat je met die Hyper48 zeker lagere temperaturen zult halen en dus hoger zou moeten kunnen overclocken.

Lees je post aub even na en herschrijf deze op plekken. Dit is fijner om te lezen en maakt het geheel ook wat duidelijker. Bij jou in de stad zijn vast ook wel Zalman koelers te koop. Dit zijn ook hele mooie koelers die zeker gaan passen.

Verder zou ik eens goed op je voltages in het algemeen letten, want je voeding is niet je-van-het. gebruik de search maar eens op Sweex.

• synthesix
Ik weet de exacte voltages zo ook niet omdat ik het mobo niet meer aan kan krijgen want hij is kapot:p.

Maar zou je niet weten over een celeron d onder de 60 graden idle instabiel kan worden door te temperatuur?

En ik bedoel dus niet het is een betere motor zou hij ook harder rijden, maar de motor is 30 % duurder is de prestatiewinst ook 30%? Want ik de meeste reviews over ultra vortex zijn positief, maar die over hyper 48 ook:S

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
synthesix schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:53:
Specs
Celeron d 2,4GHz
Asus P4S800D mobo
512 mb pc3200 ddr geheugen no name
voeding 350 watt sweex
asus fx5600 graka
60C idle is machtig hoog. Probeer wat meer info tegeven mbt temps, waardes van je rails, settings etc. Anders vrees ik dat het moeilijk wordt om je te helpen.
Ook kan ik je aanraden om hier eens wat in te gaan lezen (FAQ):

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525314//

[ Voor 78% gewijzigd door eR1k op 21-10-2005 15:42 ]

• synthesix
Wat zijn de waardes van mn rails:?

Ik kan helaas niet echt veel meer zeggen...
Ik had mn geheugen gewoon nog op standaard snelheid staan, fsb op 160 mhz, voltage geloof ik op 1,5 volt, iig 0,1 hoger dan standaard

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb zelf een hyper 48, er zitten backplates bij, koelt super :) (met andere 92MM fan) prescott 3.0 @ 3.6ghz komt niet boven de 50 graden uit, zeker aan te raden!
Pagina: 1