[CRT-TV] zonder speakers/audio opties verkrijgbaar ?

Pagina: 1
Acties:

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Ik vraag me af, nu ik zo eens op zoek ben naar een nieuwe tv, of er geen tv's zijn die buiten een line-out totaal geen audio opties bevatten.

Ik wil nog niet aan een lcd of plasma tv omdat ik een 'gewone' tv toch veel mooier vind.
In het duurdere segment zullen deze nieuwe varianten waarschijnlijk wel voldoen, maar ik zit nu eenmaal met een beperkt budget.

Naar een Panasonic gaat mijn voorkeur tot nu toe uit. Echter vind ik het jammer dat ik nog nergens een tv heb gezien die geen speakers bevat. Ik heb toch altijd het geluid via de stereoinstallatie lopen.

Een tv van hetzelfde type/merk zou mi toch een stukje goedkoper kunnen uitvallen en eveneens slanker ogen dan dit type met speakers...

Maar waar vind ik nu zo'n tv, die ook nog eens aan mijn wensen voldoet... ?
Wie kan mij verder helpen en wie heeft er ook nog tips (merk/type) die ik zeker moet hebben gezien alvorens een keuze te maken? (met of zonder speakers...want ik moet toch een tv op korte termijn kopen...)

[ Voor 7% gewijzigd door Ejorne op 21-10-2005 14:50 ]

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Verwijderd

Ik heb nog nooit gehoord van een TV zonder speakers..

Het enige wat ik mij kan bedenken is een professionele monitor die in de film/tv wereld gebruikt wordt, maar a) die zijn peperduur b) beperkt in formaat en c) hebben geen tuner, dus dan moet je ook nog eens een losse tuner regelen..

Voor de rest, als je toch maar met speakers wilt, duik eens een winkel binnen. Niets is zo persoonlijk als een tv.

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02 14:20
Ik heb inderdaad ook nog nooit van een TV zonder speakers gehoord ,maar is een beamer geen oplossing? Die hebben volgens mij ook geen geluid. Dan moet je wel een eigen tuner hebben ,maar daar kan eventueel ook wel een oude TV met een scart aansluiting voor dienen.
veel succes!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:50:
duik eens een winkel binnen. Niets is zo persoonlijk als een tv.
Het probleem waar ik in winkels tegen aan loop:
Je ziet tientallen tv's staan, allemaal op dezelfde zender.
Waarschijnlijk allemaal aan elkaar geknoopt, al dan niet met een signaalversterkertje ofzo...

Je ziet bijvoorbeeld nauwelijks verschil tussen een Philips en een Panasonic.
MAAAR... kom je ermee thuis, dan zie je ineens dat die Panasonic veeel scherper beeld geeft dan die Philips...

Ik moet dus nog een winkel vinden waar ik goed kan zien hoe de tv in werkelijkheid is, op een goed signaal.

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
little geek schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 10:53:
maar is een beamer geen oplossing? Die hebben volgens mij ook geen geluid. Dan moet je wel een eigen tuner hebben
Een beamer is wel leuk volgens mij, maar ook te duur...
Diegene die wel in mijn budget passen hebben echter wel geluid... alleen niet het geluid waarop ik zit te wachten, nl dat van de koeling... :+
Maar die tuner is inderdaad wel op te lossen door gebruik van een videorecorder bijvoorbeeld...

Verwijderd

Ejorne schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:09:
[...]

...
Ik moet dus nog een winkel vinden waar ik goed kan zien hoe de tv in werkelijkheid is, op een goed signaal.
Neem anders een dvd mee en vraag of ze een dvd speler willen aansluiten op een aantal tv's die je wilt bekijken. Dat geeft een goed beeld hoe scherp/onscherp en de kleuren van de beeldbuis zijn.
Overigens, wat is je budget eigenlijk :?

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:18:
Overigens, wat is je budget eigenlijk :?
Max budget is ca € 800,-- met veel moeite zou ik €1000 kunnen halen
Maar liever houd ik het zo rond de 500...

(de Panasonic TX-32PX30 lijkt me erg mooi !)
http://www.kieskeurig.nl/...CF972D2BFC1256E8F006E8283

[ Voor 8% gewijzigd door Ejorne op 24-10-2005 16:31 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:50:

Het enige wat ik mij kan bedenken is een professionele monitor die in de film/tv wereld gebruikt wordt, maar a) die zijn peperduur b) beperkt in formaat en c) hebben geen tuner, dus dan moet je ook nog eens een losse tuner regelen..
inderdaad ja :) maar om eerlijk te zijn heb ik die tegenwoordig ook alleen nog maar in TFT/LCD gezien en niet meer in CRT...
waarom kijk je niet naar een tv waar de speakers aan de zijkant zitten, zodat ze niet/nauwelijks opvallen, en zet je standaard het geluid helemaal zacht...dan zitten ze er weliswaar wel in, maar worden alleen niet gebruikt. Qua prijs zal het niet zo heel veel uitmaken gok ik (tenzij je weer bij de duurdere CRT-tv's kijkt) aangezien er meestal toch niet zulke heel goede speakers in zitten. T zal je misschien een paar tientjes schelen hooguit....
Een beamer zou inderdaad wel een oplossing zijn, maar zoals je zelf al aangeeft is dat qua budget toch niet heel prettig. Daarbij moet je er ook nog maar de ruimte voor hebben in je huis.

iRacing Profiel

• LANnerd
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02 14:20
als je je tv voor een HT systeem of zow wil gebruiken dan kun je met dat budget ook een beamer kopen want dan hoef je niet een met een heel felle lamp.
Pagina: 1