Toon posts:

Asus A8n SLI ''Premium 2de pci16x slot gebruiken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de Asus a8n SLI Premium binnengekregen met een amd x2 3800+. Nu wilde ik deze gaan gebruiken voor HDTV PC. Bij het inbouwen van de onderdelen in een desktop silverstone kast komt ik erachter dat de hdd niet pas :X. De eerste 3.5 inch slot past niet omdat er een condensator van het mobo in de weg zit en de tweede past niet omdat de video kaart ( leadtech 7800 gt my vivo) te lang is. Nu zouden mijn problemen opogelost zijn als ik de vid kaart in de 2de pci16x slot kon steken. Is dit mogelijk? Got en google al afgezocht maar geen antwoord op deze vraag gevonden.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Dit zou mogelijk moeten zijn, ik zou zeggen probeer het uit voordat je alles inbouwt. :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je moet in dat geval wel de cardselector op Dual zetten, dus je doet net alsof je SLI hebt. Anders gaat het iig niet werken. In dat geval zul je ook maar 8x PCI-e hebben, alleen dat verschil zul je niet merken.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:45
@The Virus
Dat zou mogelijk zijn als dit mobo een card-selector zou hebben.

@TS
Als je hem in het tweede slot propt dan moet je in het bios dual-graphics aanzetten. Maar de graka zal maar op 8x draaien. Ik denk wel dat het kan.
De premium is een van de eerste SLI-borden die niet zo kieskeurig is met wat er in het slot zit.

[ Voor 18% gewijzigd door leonbong op 21-10-2005 15:21 ]

• The__Virus
leonbong schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:20:
@The Virus
Dat zou mogelijk zijn als dit mobo een card-selector zou hebben.
Oow ja ik had er ff niet aan gedacht dat de Premium dit niet meer heeft. Maar het lijkt me alsnog dat ie op Dual moet staan, wil je gebruik maken van meer dan 1x PCI-e.

Verwijderd

Ik zit te denken om dit board ook te kopen, ik zou echter een areca pci-e 8* controller in dat 2e pci-e 16* slot willen stoppen.

Is dat mogelijk?

Laat maar volgens mij is dit niet dat asus board met 2 echte pci-16* sloten (die ook als 16* kunnen werken), dat was een ander asus board ben even vergeten welke. }:O

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 19:35 ]

• The__Virus
Je kan misschien dan beter de opvolger nemen met 2x 16x PCI-e, de A8N32 SLI. Maar ik denk dat het wel mogelijk moet zijn, maar kan je niets garanderen, aangezien ik het bord niet zelf heb.

[ Voor 4% gewijzigd door The__Virus op 22-10-2005 16:14 ]

Verwijderd

Ja die bedoel ik, bedankt.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Dit kan gewoon, je hoeft niks te veranderen hoor. Ik weet niet of het bord 2x X16 ondersteunt anders draait hij gewoon op X8 in het 2e slot. Maakt niks uit qua performance. Zo heb ik ook een tijd gedraaid zonder het te merken. Ik merkte geen performance winst met X16

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:45
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:26:
Ik zit te denken om dit board ook te kopen, ik zou echter een areca pci-e 8* controller in dat 2e pci-e 16* slot willen stoppen.

Is dat mogelijk?

Laat maar volgens mij is dit niet dat asus board met 2 echte pci-16* sloten (die ook als 16* kunnen werken), dat was een ander asus board ben even vergeten welke. }:O
Asus en Areca ondersteunen officieel deze controller op dit bord op PCI-E 8. Alleen je videokaart draait dan ook op 8x maar dat is niet zo'n probleem aangezien er geen meetbaar verschil voor videokaarten is tussen 8x en 16x.
Areca heeft er een speciale bios voor en bij asus alle biossen na 1006
Pagina: 1