Toon posts:

ip adres webserver afdrukken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

ik heb de search gebruikt maar helaas geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Mijn probleem is dat ik ip camerás aangesloten heb op een webserver. Dit werkt allemaal goed wil het feit dat de provider de ip adressen wekelijks verandert.

Nu kan via no-ip mijn webserver gewoon altijd bereikbaar laten zijn. Mijn ip camera's echter hebben in hun script om de aplet aan te roepen ook een ip adres staan. Dit moet elke keer veranderd worden, nu gaat dit via een invoer javascript box waar het ip kan worden ingevult na het te hebben opgezocht. Kan dit makkelijker?

Kan ik het ip van de webserver achterhalen (van de client is geen probleem maar daar heb ik niks aan) en dit implementeren in het camera script.

Alvast bedankt

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Kan je daar niet die hostname (no-ip adres) gebruiken?
Anders moet je die hostname resolven en dat adres gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas, en resolven hoe werkt dat? Ik moet het externe ip adres hebben he. Eigenlijk net zoals de router het laat zien op de config pagina.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 14:40 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 13:50
Waarom moet je het externe adres hebben? Zoals ik je verhaal lees gaat het om een ADSL situatie. Of hangen de camera's buiten je eigen netwerk?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
vaak heb je al een dns naam van je provider gekregen.

Check watismijnip.nl maar eens en kijk wat er bij hostname vermeld staat.

Anders een Dyndns (of andere) registratie doen dan kan het ook.

Abort, Retry, Quake ???

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:39:
nee helaas, en resolven hoe werkt dat? Ik moet het externe ip adres hebben he. Eigenlijk net zoals de router het laat zien op de config pagina.
welke mogelijkheden heb je allemaal, javascript alleen kan namelijk afaik geen hostnames resolven.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een caiway kabel modem. Dit wordt verdeeld door een router welke lokale ip adressen aangeeft en de porten forward. De webser is 192.168.0.110 en hier draait een html bestand met de volgende code:

<APPLET name="camera1" CODEBASE="http://62.45.236.188:82/" CODE="xplug.class" WIDTH=320 HEIGHT=240>
<param name="RemotePort" value=82>
<param name="Timeout" value=5000>
<param name="RotateAngle" value=0>
<param name="PreviewFrameRate" value=20>

Het ip adres CODEBASE="http://62.45.236.188:82/" moet steeds gewijzigd worden omdat de provider het ip wijzigt. No-IP lost dit op voor de webserver maar past natuurlijk niet dit script aan. Dat zou ik graag automatisch laten doen als ik weet hoe ik het ip adres van de webserver of de router welke altijd online is te acherhalen en te implementeren in dit script.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En waarom zet je niet je No-ip domein naam bij die codebase? Daar kan meer staan dan een IP alleen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
zou dat werken? Het script vraagt toch om een ip niet om een url. Zou wel mooie oplossing zijn

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43

TeeDee

CQB 241

Je codebase hoeft toch niet een ip te zijn?

Als jij bij No-ip een domein "blaat.no-ip.com" hebt kan je in je codebase toch gewoon
code:
1
CODEBASE="http://blaat.no-ip.com:82"

zetten?

Creepy :(.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:51:
zou dat werken? Het script vraagt toch om een ip niet om een url. Zou wel mooie oplossing zijn
Welk script? En anders probeer je het gewoon.
Verder krijg jij van Caiway ook een hostname, als het goed is is die altijd hetzelfde.

[ Voor 54% gewijzigd door TeeDee op 21-10-2005 14:52 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:51:
codebase _is_ een url :)
anders had er wel alleen het IP gestaan zonder die http ;)

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje puzzelen dacht ik de oplossing te hebben gevondenen gebruikte dit asp script:

<%
Dim DNS
Dim A

Set DNS = Server.CreateObject("ASPDNS.DNSLookup")
A = DNS.GetIPFromName("cn-nawij-cr25-0769.dial.kabelfoon.nl")

Response.Write "<center>"
Response.Write "<APPLET name=cvcs2 CODEBASE=http://" & A & ":82 CODE=xplug.class WIDTH=320 HEIGHT=240>"
Response.Write "<param name=RemotePort value=82>"
Response.Write "<param name=Timeout value=5000>"
Response.Write "<param name=RotateAngle value=0>"
Response.Write "<param name=PreviewFrameRate value=20>"
Response.Write "<param name=DeviceSerialNo value=>"
Response.Write "</APPLET>"
Response.Write "</center>"
Set DNS = Nothing
%>

Dit werkte tot ik erachter kwam dat caiway ook de hostname wijzigt. Het wijzigen van de url bij de codebase in http://xxxxxxxxxxxxxxxxx.no-ip.info:82/ werkt ook niet. Als ik naar deze url ga dan krijg ik wel het ip van mijn webserver bij het inlogscherm. Ook kan no-ip met software mijn actuele ip adres afvangen.

Weet iemand een oplossing of in welke hoek ik dit moet gaan zoeken,alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 16:00 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Heb je je poorten geforward?

Verwijderd

Topicstarter
ja als ik het ip weet, werkt het allemaal perfect.

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Kan no-ip wel doorforwarden op andere poorten? (Ken ze verder niet dus vandaar ;))
Als ik naar vitalitysports.no-ip.info ga, dus zonder :82 kom ik op een login scherm. Zet ik er :82 achter dan krijg ik een timeout.

Weet je zeker dat je forward goed is?
Dus, loop even na:

• kan je via no-ip wel naar andere poorten
• forward je wel goed
• mag je wel op een andere poort dan poort 80 iets draaien van je isp?

Ik ben even zo vrij geweest om zonder in te loggen even te kijken.
In je mapje cams staat het e.e.a. (wat asp pagina's) e.d. en ik zie dat je daar een 192.168.0.121 adres opgegeven hebt in een pagina.

Begin ernstig te twijfelen aan de hele opzet van je cam verhaal (incl. alle poorten e.d.)

In de codebase van je "/cams/default.asp" staat nu dus gewoon: 192.168.0.121:82
Dat zal nooit gaan werken, tenzij ik op een server in ons netwerk met hetzelfde ip adres ook een cam heb draaien.

dus, loop het e.e.a. nog eens na, schrijf het op. Bedenk wat het moet doen e.d.

[ Voor 97% gewijzigd door TeeDee op 25-10-2005 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
alleen naar 80 volgens mij

Host Type:
DNS Host (A)
DNS Host (Round Robin)
DNS Alias (CNAME)
Port 80 Redirect X
Web Redirect

De gene met het kruisje erachter gebruik ik nu normaal gebruikte ik de eerste maar die doet precies hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 14:18 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

TeeDee schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:13:
Kan no-ip wel doorforwarden op andere poorten? (Ken ze verder niet dus vandaar ;))
zo'n no-ip adres is een normale (sub)domeinnaam welke dynamisch naar een ander IP gezet kan worden, ideaal dus voor mensen met een dynamisch IP, het enige wat ze hoeven te doen is een klein scriptje/progje te installeren welke het IP automatisch update.
Dan kan je daarna altijd met <naam>.no-ip.com op jouw server komen, erg handig dus.

http://www.no-ip.com/serv...dns/free_dynamic_dns.html
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:18:
alleen naar 80 volgens mij

Host Type:
DNS Host (A)
DNS Host (Round Robin)
DNS Alias (CNAME)
Port 80 Redirect X
Web Redirect

De gene met het kruisje erachter gebruik ik nu normaal gebruikte ik de eerste maar die doet precies hetzelfde.
Je moet die DNS Host (A) hebben, anders werkt het idd niet ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Erkens op 25-10-2005 14:21 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

O ja, nog iets: Je zou dit wel op ip nivo kunnen doen, dan moet je alleen het ip opzoeken van http://vitalitysports.no-ip.info, en die in je codebase plakken. Dus niet die van je hostname van Kabelfoon.
Erkens schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:20:
[...]

zo'n no-ip adres is een normale (sub)domeinnaam welke dynamisch naar een ander IP gezet kan worden, ideaal dus voor mensen met een dynamisch IP, het enige wat ze hoeven te doen is een klein scriptje/progje te installeren welke het IP automatisch update.
Dan kan je daarna altijd met <naam>.no-ip.com op jouw server komen, erg handig dus.
Ik ken ze wel van naam, maar ik weet niet hoe ze met diverse poorten zitten.

Maak zelf gebruik van dynu.com, en die zijn wat dat betreft ook erg gelimiteerd. Vandaar ;)

[ Voor 61% gewijzigd door TeeDee op 25-10-2005 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd maar daar komt een heel ander ip uit

vitalitysports.no-ip.info ip=8.4.112.98

het ip van de webserver is 62.45.222.127

En dat stukje software heb ik natuurlijk, en dat werkt mij webserver is altijd te bereiken via
vitalitysports.no-ip.info ,maar het script om de camerate laten draaien vraagt ook om een ip, en dan heb ik niets aan deze software

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 14:26 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:24:
heb ik geprobeerd maar daar komt een heel ander ip uit

vitalitysports.no-ip.info ip=8.4.112.98

het ip van de webserver is 62.45.222.127
Dat is van no-ip inderdaad ;) Dan zal je inderdaad je DNS Host(A) moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de wijziging doorgevoerd maar dit duurt 5 minuten, maar volgens mij heb ik dit ook al geprobeerd. Waarom is er niet gewoon een script in asp of iets dergelijks wat net als je router configpagina het actuele ip adres kan achterhalen van de lokale machine.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:36:
ik heb de wijziging doorgevoerd maar dit duurt 5 minuten, maar volgens mij heb ik dit ook al geprobeerd. Waarom is er niet gewoon een script in asp of iets dergelijks wat net als je router configpagina het actuele ip adres kan achterhalen van de lokale machine.
natuurlijk kan dat ook, is alleen wat meer werk, en dit met die hostname van no-ip.com moet gewoon werken :)

Verwijderd

Topicstarter
ok het werk, bedankt voor jullie snelle en vooral goede leerzame reacties.m
De oplossing was toch de optie op A te zetten en dan te resolven op de volgende manier, dus zonder http://:

<%
Dim DNS
Dim A

A = DNS.GetIPFromName("vitalitysports.no-ip.info")
%>

Topic kan dicht!
thnx

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik maak zelf gebruik van dyndns.org om een domeinnaam aan een dynamisch ip-adres te koppelen. Je hebt dan gewoon de mogelijkheid om je webserver te koppelen aan een domeinnaam, ipv dit gerommel (pardon my french). Op je webserver installeer je 1 van de vele dynamische updaters die beschikbaar is en voila, je domeinnaam en het bijbehorende ip-adres worden netjes synch gehouden.

Je kunt dan dus altijd naar http://jouwdomeinnaam verwijzen in je scripts.

Het enige nadeel is dat (om het gratis te houden) je altijd een subdomein aanmaakt op een (relatief) beperkte selecte van dyndns domeinnamen. Maar goed, elluk voordeel hep zn nadeel.

edit:
dang, spuit 11 :)

[ Voor 3% gewijzigd door bigbeng op 25-10-2005 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja in principe is dit hetzelfde, er loopt een proces wat synced met no-ip. Alleen je ziet dat er nog wat instellingen bij komen. Ik had eigenlijk gedacht dat via asp het ip simpel te achterhalen viel, maar dit was niet het geval.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:40:
ok het werk, bedankt voor jullie snelle en vooral goede leerzame reacties.m
De oplossing was toch de optie op A te zetten en dan te resolven op de volgende manier, dus zonder http://:

<%
Dim DNS
Dim A

A = DNS.GetIPFromName("vitalitysports.no-ip.info")
%>

Topic kan dicht!
thnx
Dat stukje code (asp?) heb je niet nodig, je kan gewoon die "vitalitysports.no-ip.info" invullen bij dat codebase argument van de applet (uiteraard dan met http:// en het poortnummer).
offtopic:
je kan btw stukjes code ook tussen [code=taal]-tags zetten, ziet het er wat beter uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Erkens op 25-10-2005 14:52 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Erkens schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:52:
[...]

Dat stukje code (asp?) heb je niet nodig, je kan gewoon die "vitalitysports.no-ip.info" invullen bij dat codebase argument van de applet (uiteraard dan met http:// en het poortnummer).
offtopic:
je kan btw stukjes code ook tussen [code=taal]-tags zetten, ziet het er wat beter uit.
dat hangt af van de .class-file uit:
<APPLET name="camera1" CODEBASE="http://62.45.236.188:82/" CODE="xplug.class" WIDTH=320 HEIGHT=240>
als die file enkel ip-adressen wilt aannemen (en dus eigenlijk ontworpen is voor lan-gebruik ipv internet gebruik) dan heb je geen andere keuze dan te zorgen dat er een ip-adres staat.
(of je moet die code gaan uitpluizen en aanpassen

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

soulrider schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 03:20:
[...]

dat hangt af van de .class-file uit:

[...]

als die file enkel ip-adressen wilt aannemen (en dus eigenlijk ontworpen is voor lan-gebruik ipv internet gebruik) dan heb je geen andere keuze dan te zorgen dat er een ip-adres staat.
(of je moet die code gaan uitpluizen en aanpassen
afaik is die codebase iets voor je browser en heeft je applet daar "niks" mee te maken. De browser zoekt op de locatie van die codebase naar eventuele andere classfiles.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Erkens schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 09:06:
[...]

afaik is die codebase iets voor je browser en heeft je applet daar "niks" mee te maken. De browser zoekt op de locatie van die codebase naar eventuele andere classfiles.
ik wil er maar met zeggen dat het mekkeren ivm: "gebruik dan toch gewoon je dns-name in je aanroep ipv het ip-adres" nix helpt, als je niet weet wat de achterliggende code wilt.

(als je programma numerieke waardes zoals "8","4" enzo wilt moet jer toch ook niet "acht","vier",.. enzo gaan invullen ?)

Als die achterliggende code alleen maar ip's als invoer aanneemt, dan heb je weinig keuze dan een ip-adres als invoer te geven, of naar andere achterliggende code te grijpen.

Mits dat laatste schijnbaar geen oplossing is, moet dat eerste opgelost worden.

Wat schijnbaar opgelost is met nog hogere vermelde code ;)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

volgens mij weet jij niet wat die codebase precies is :?
Pagina: 1