Roaming profiles

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• TheChris
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04-2024
Hallo, ik ben systeem beheerder op een klein kantoor, we hebben verschillende ruimtes, waarin PC`s en Printers staan, en we hebben de server ruimte, waar een Windows 2003 Server staat, op alle client PC`s staat Windows XP met roeming profielen. Zodat een gebruiker niet vast zit aan een PC. Enkelt als een gebruiker naar een andere ruimte gaat, en daar inlogt behoudt de gebruiker de standaard printer die hij in de normale ruimte gebruikt. En dat is erg lastig, want dan moet idereen steeds heen en weer lopen. Hoe kan ik het zo maken dat als een gebruiker op een andere pc gaat werken de dichtbijzijndse printer kan gebruiken.

De printers zijn allemaal netwerk printers met een link naar de server dus ze ze printen zo naar \\server\Laserprinter3

Wie kan me er bij helpen?

Vr Gr Chris Braas

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-03 13:28
Je kan bijvoorbeeld een loginscript maken dat aan de hand van je computernaam bepaalt welke printer er toegevoegd moet worden. Kijk bijvoorbeeld eens naar KiXtart (http://www.kixtart.org)

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 16:22

Hoicks

Techno!

Allereerst is het "roaming" ipv roeming :P

Ik denk dat je een policy op PC niveau moet maken die de printers op PC niveau toewijst.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoicks op 21-10-2005 14:38 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

kixtart is een hele goede manier idd om dat te doen, je kan een hele simpele 'IF' routine bouwen in de je loginscript en zo printers mappen :)

Er zijn overigens tal van routines om zoiets voor elkaar te krijgen, maar kix is relatief eenvoudig

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• TheChris
Is er ook een topic die kixtart uit kan leggen, het ziet er vrij ingewikkeld uit, maar ik wel eens iemand horen roepen dat ej dat via groepen kan doen in windows 2003 iemand ervaring mee??

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Ik zou daar geen groep voor aanmaken, aangezien je op pc niveau printers wil uitdelen. Als je met groepen gaat werken dan hang je bijvoorbeeld aan een security group een printer en iedereen die in die groep zit heeft rechten tot die printer. Dat werkt denk ik precies andersom dan wat jij wilt.

Dat kan je volgens mij gewoon het beste doen via het loginscript :)
Even handig met een kixtart macro - bijvoorbeeld @WKSTA om te zoeken op computernaam
code:
1
2
3
if @wksta="computernaam"
 use "voeg hier je mapping naar je printer aan toe"
 endif

etc :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• TheChris
Okee bedankt, maar dat mapping naar die printer is wel op Windows Nivaue?? Want opzich staan wel alle printers de lijst maar de standaard printer is steeds de verkeerde dan, lukt het daarmee om de standaard printer toe te kennen???

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:23
Als je voor iedere ruimte een andere ip range (of iets anders om deze ruimte te onderscheiden) gebruikt kun je kix printers laten toevoegen en als default zetten zodra je binnen een andere ip range inlogt.

[ Voor 14% gewijzigd door m3gA op 21-10-2005 15:28 ]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

TheChris schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:25:
Okee bedankt, maar dat mapping naar die printer is wel op Windows Niveau?? Want opzich staan wel alle printers de lijst maar de standaard printer is steeds de verkeerde dan, lukt het daarmee om de standaard printer toe te kennen???
Heb je het beprobeerd?
Misschien is het handig om eens een windows XP / Windows server boek betreft printers eens open te slaan. Er zijn zoals ze hier al aangeven vele wegen die je kan bewandelen. De 1ne vereist meer werk dan de andere.

Tja vanalles

• TheChris
Welk boek raad jij aan?? Ik ben niet zo goed alleen in Engels??

Verwijderd

Sorry, maar wij gaan je niet stap-voor-stap uitleggen hoe je dit moet doen. Er is volgens mij genoeg duidelijk geworden en je hebt een aantal tips gekregen waarmee je verder zelf aan de slag kunt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.